امسال ۹۰۰ هیات علمی جذب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می شوند (97/10/11)

ایران کنفرانس

امسال ۹۰۰ هیات علمی جذب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می شوند

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی گفت : در فراخوان اخیر جذب اعضای هیات علمی۹۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی خواهند شد.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی کی نژاد در نشست دبیران هیات های اجرایی جذب موسسات پژوهشی کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مظالعات فرهنگی اظهار داشت: هم اکنون ۹۸۰۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی مشغول فعالیت علمی هستند که ۵۸۰۰۰ نفر آنان در ۱۰ سال خیر جذب شده اند.

وی افزود: جذب ۵۸۰۰۰ هزار عضو هیات علمی در طی ۱۰ سال اخیر در دنیا کم نظیر است و نکته مهم این است که در میان افراد جذب شده به تعداد انگشت شمار فرد غیر منطبق با شئوون هیات علمی نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جذب اعضای هیات علمی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی و نیازهای اعلامی دانشگاهها صورت می گیرد و به همین علت همیشه تعداد متقاضیان بیشتر از افراد جذب شده است.

وی افزود: در گذشته حدود ۳۵۰۰۰ هزار نفر در یک فراخوان شرکت می کردند ولی اخیراً این تعداد به ۴۰۰۰ نفر کاهش یافته است که این موضوع در نتیجه بسترسازی های وزارت علوم و هیات عالی جذب صورت گرفته است.

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی گفت: جذب اعضای هیات علمی بر اساس ارزیابی علمی و صلاحیت عمومی صورت می گیرد و اخیراً یک مرحله خود ارزیابی هم اضافه شده است ولی بیشتر فرآیند در خود دانشگاهها و مراکز پژوهشی و با رعایت شاخص های مشخص صورت می گیرد.

وی افزود: در فراخوان اخیر جذب اعضای هیات علمی، نزدیک به ۴۰۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کردند که پس از طی مراحل جذب و بر اساس نیاز دانشگاهها، ۹۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاهها و موسسات علمی و پژوهشی خواهند شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس