جزئیات ثبت‌نام «پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی» اعلام شد/آغاز پذیرش از ۲۹ دی (97/10/15)

ایران کنفرانس

جزئیات ثبت‌نام «پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی» اعلام شد/آغاز پذیرش از ۲۹ دی

سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات «ثبت نام داوطلبان متقاضی برای پذیرش در رشته محل‌های صرفا سوابق تحصیلی سال ۹۸» را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،‌ براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب  ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ‌های ۸ و ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷، باید پذیرش حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور در تمامی زیر نظام های آموزش عالی صرفاً براساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام ‌شود.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، با توجه به مصوبات فوق پذیرش رشته محل های "صرفا بر اساس سوابق تحصیلی" مستقل از کنکور انجام خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته محل هایی که پذیرش آنها از تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است، برگزار می شود و از سال ۱۳۹۸ به بعد پذیرش صرفا سوابق تحصیلی با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مستقیما توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهد بود که محورهای مهم این روش عبارتند از:

۱- داوطلبان برای اخذ پذیرش باید، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده، مدارک لازم را در زمان تعیین شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال کنند. دانشگاه‌ها و مؤسسات باید با رعایت تمامی قوانین و مقررات مربوطه مانند سهمیه‌بندی نسبت به پذیرش دانشجو در سقف ظرفیت تعیین شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و نسبت به ثبت‌نام مشروط پذیرفته‌شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تائید به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمایند.

۲- در این روش داوطلبان می‌توانند به چندین دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده موجود در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخواست پذیرش دهند ولی در نهایت فقط م توانند در یکی از رشته محل‌هایی که با پذیرش آن‌ها موافقت شده است، ثبت‌نام نموده و ادامه تحصیل دهند.

۳- سایر شرایط و ضوابط در اطلاعیه ها و دفترچه های راهنمای پذیرش صرفا سوابق تحصیلی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

با توجه به موارد فوق پذیرش دانشجوی صرفا سوابق تحصیلی در بهمن ماه ۱۳۹۷ و مهر ماه سال ۱۳۹۸ در دو بخش به صورت زیر خواهد بود:

الف) پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای بهمن ماه ۹۷

اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق موردنیاز در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش،‌ داوطلبان واجد شرایط و متقاضی پذیرش بهمن ماه باید از تاریخ ۲۹ دی تا  ۶ بهمن ماه برای پذیرش به موسسات پذیرنده که در اطلاعیه ۲۵ دی ماه منتشر خواهد شد،‌ مراجعه کنند. همچنین اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان مشروط توسط دانشگاه در تاریخ‌های ۶ تا ۱۰ بهمن صورت خواهد گرفت.

ب) پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای مهرماه ۹۸

بنا بر این اطلاعیه، اطلاعیه به انضمام دفترچه راهنمای پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای سال ۱۳۹۸ در اواسط بهمن ماه ۱۳۹۷ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.تمامی شرایط و ضوابط و نحوه مراجعه و مدارک و مستندات لازم برای اخذ پذیرش توسط موسسات در اطلاعیه مذکور درج خواهد شد.زمان مراجعه داوطلبان برای اخذ پذیرش رشته های محل های صرفا سوابق تحصیلی از ۲۰ اسفند ۹۷ تا اواخر مرداد ۹۸ خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ که از تاریخ ۲۴ بهمن تا دوم اسفند ۹۷  می باشند، ندارند و مطابق اطلاعیه مذکور و اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

همچنین پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق ضوابط سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و برای پذیرش در بهمن ۹۷ و مهر ۹۸ نیز همزمان با پذیرش سایر موسسات است که در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد. ضمن اینکه در خصوص نحوه پذیرش صرفا سوابق تحصیلی در سایر آزمون ها ( فنی و حرفه ای، کاردانی به کارشناسی و  جامع علمی کاربردی  اعم از کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ) متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس