شیوه پرداخت حق التدریس اساتید در دانشگاه های بزرگ تغییر می کند (97/11/2)

ایران کنفرانس

شیوه پرداخت حق التدریس اساتید در دانشگاه های بزرگ تغییر می کند

معاون آموزشی وزیر علوم از اصلاح پرداخت حق التدریس در دانشگاه ها خبر داد و گفت: براساس این طرح هم حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها بیشتر شده و هم پرداخت دانشگاه ها منصفانه تر می شود.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح بهره‌وری و نو ارزش آفرینی اعضای هیئت علمی در دانشگاه های بزرگ گفت: هدف از این طرح حذف استادان حق التدریس نیست بلکه اصلاح نظام پرداخت در قالب حق التدریس است.

وی ادامه داد: براساس این طرح، به جای پرداخت حق مازاد به یک استاد، برای تدریس مازادی که داشته، پرداخت ها به گونه ای خواهد شد که حقوق فرد را متناسب با سهمی که از فعالیتش دارد افزایش می دهند.

معاون آموزشی وزیرعلوم افزود: این موضوع باعث می شود اساتید دانشگاه‌ها نیز حضور فعالی در دانشگاه‌ها داشته و دانشگاه‌های مطرح نیز به دنبال این نباشند که از اساتید حق التدریس بیرون از دانشگاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: چون ظرفیت هئیت علمی دانشگاه های سطح یک ما بسیار بالاست مگر در موارد استثناء، بنابراین اصلاح وضعیت به این معنا نیست که اساتید حق التدریس حذف شوند، بلکه هدف این است که پرداخت حق التدریس بازتعریف شود.

شریعی نیاسر افزود: با اجرای این طرح هم حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها بیشتر شده و هم پرداخت دانشگاه ها منصافانه تر بوده و حق اعضای هیئت علمی متناسب با نقشی که ایفا می کنند، تامین می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس