فهرست جدید مجلات دارای اعتبار و به ‌روز رسانی "فهرست مجلات نامعتبر"دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد(97/11/4)

ایران کنفرانس

فهرست جدید مجلات دارای اعتبار و به ‌روز رسانی "فهرست مجلات نامعتبر"دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد

در راستای کیفی‌سازی انتشار مقالات دارای اعتبار و موثر در رتبه‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح ملي و بين‌المللي، اداره کل امور پژوهشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه اقدام به تهيه فهرست مجلاتي تحت عنوان «فهرست مجلات داراي اعتبار» نموده است که در وب سايت اين اداره کل به نشاني http://rsh.rvp.iau.ir برای بهره‌برداری واحدهای دانشگاهی ارائه می‌شود.

فهرست مذکور حاصل هم‌اندیشی و همکاری صاحب‌نظران دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون‌های تخصصي هيات مميزه و متخصصاني از دانشگاه‌هاي دولتي و با در نظر گرفتن بخشنامه‌هاي مرتبط مي‌باشد. اين فهرست شامل چهار مجموعه با تفکيک موضوعي و جمعا داراي ۲۰۹۷۹ عنوان مجله به شرح زير است:

۱. Arts & Humanities Citation Index

۲. Social Sciences Citation Index

۳. Science Citation Index Expanded

۴. Emerging Sources Citation Index

این مجموعه با در نظر گرفتن فهرست‌های مجلات جعلی و نامعتبر وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی پالايش شده و مواردي که در فهرست‌هاي مذکور به عنوان مجله نامعتبر ذکر شده‌اند، از فهرست مجلات داراي اعتبار حذف گرديده‌اند. در اين فهرست، کليه مجلات به طور دائم رصد شده و چنانچه مجله‌اي رشد نزولي داشته باشد يا شواهدي مبني بر کم‌اعتباري آن مجله مشاهده شود، از فهرست مجلات داراي اعتبار خارج مي‌‌شود. همچنين به دليل پويا بودن فهرست، امکان افزودن مجلات داراي اعتبار (پس از بررسي كارشناسانه) به فهرست وجود خواهد داشت. اعضاي هيات علمي و دانشجويان مي‌توانند مقالات خود را به منظور ترفيع سالانه، ارتقا،  هرگونه تبديل وضعيت، دريافت نمره پايان‌نامه يا رساله، تسويه با دانشگاه و دريافت جايزه به اين مجلات ارائه نمايند. اين اداره كل، همچنين اقدام به به‌روزرساني فهرست مجلات و انتشارات جعلي و نامعتبر دانشگاه آزاد اسلامي نموده است. اين مجلات، مجلاتي هستند كه داراي ويژگي‌هاي مجلات نامعتبر (براساس بخشنامه شماره ۲۲۵۹۸/۷۰ به تاريخ ۸/۴/۹۴) بوده‌اند و تاكنون شواهد كافي مبني بر معتبر بودن آنها شناسايي نشده است و باتوجه به سياست‌هاي نادرست اين مجلات، در فهرست مجلات و انتشارات جعلي و نامعتبر باقي خواهند ماند.

درخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در مراحل انجام پیش دفاع یا دفاع از پایان نامه/رساله خود مي‌باشند، چنانچه تاريخ دريافت پذيرش از اينگونه مجلات، پيش از تاريخ بي‌اعتبار شدن مجله باشد و مشروط بر تاييد شوراي پژوهشي واحد مربوطه، تنها دانشجو مي‌تواند از پايان نامه/ رساله خود دفاع نموده و يا با واحد خود تسويه نمايد، ولي دريافت جايزه مقاله يا ساير امتيازات و تسهيلات براي دانشجو، استاد راهنما و مشاور امکان‌پذير نخواهد بود.

مجلاتی که به عنوان مجله جعلی معرفی شده‌اند، دارای دو آدرس جعلی و اصلی بوده و در صورت ارائه مقاله به مجلات با آدرس جعلی، هيچ‌گونه امتيازي به آن تعلق نمي‌گيرد. همچنين، زمان ورود اين مجلات به فهرست مطرح نبوده و از اين رو، در مقابل مجلات جعلي هيچ تاريخي که نشان‌دهنده زمان ورود به فهرست باشد، درج نشده است. تمام مقالات منتشر شده در اين نوع مجلات، نامعتبر محسوب مي‌شوند. اين فهرست در سايت اداره کل امور پژوهشي و پروژه‌هاي تحصيلات تکميلي دانشگاه به نشاني http://rsh.rvp.iau.ir با عنوان «فهرست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» ارائه می‌شود.

به اعضای هیئت علمی و دانشجویان گرامی توصیه می شود چنانچه از اعتبار مجله‌ مورد نظر اطمينان کافي وجود ندارد، از ارائه مقاله به آن خودداري شود. اگر مجله‌اي در فهرست مجلات جعلي و نامعتبر و همچنين در فهرست مجلات داراي اعتبار وجود نداشت، به اين مفهوم است که تاکنون دليلي براي قرارگيري در اين فهرست‌ها براي مجله مذکور شناسايي نشده است، بنابراين بايد پيش از ارسال مقاله به مجله موردنظر، به صورت موردي از اداره کل امور پژوهشي و پروژه‌هاي تحصيلات تکميلي دانشگاه استعلام شود. در غير اين صورت کليه مسئوليت بر عهده نويسنده خواهد بود.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 4 بهمن 1397 ، 10:29)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس