ظرفیت پذیرش در آزمون ارشد اعلام شد/کاهش متقاضیان آزمون دکتری ۹۸ (97/11/17)

ایران کنفرانس

ظرفیت پذیرش در آزمون ارشد اعلام شد/کاهش متقاضیان آزمون دکتری ۹۸

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش تعداد متقاضیان آزمون دکتری ۹۸ خبر داد و گفت: تعداد متقاضیان این آزمون از ۲۲۳ هزار داوطلب در سال جاری به ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر برای سال ۹۸ رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری  که به منظور تشریح نحوه پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال ۹۸ برگزار شد به جزئیات برگزاری آزمون دکتری سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این آزمون سوم اسفند ماه جاری برگزار می‌شود و از لحاظ تعداد داوطلب در مقایسه با سال گذشته با کاهش متقاضی مواجه شده‌ایم، به گونه‌ای که امسال ۲۲۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند اما برای سال ۹۸ تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ متقاضی داشتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در آزمون دکتری سال ۹۸ حدود ۵۷ درصد متقاضیان، مرد و مابقی خانم‌ها هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نتایج آزمون دکتری سال ۹۸ نیز گفت: نتایج اولیه این آزمون هفته پایانی فروردین ماه ۹۸ اعلام می‌شود و اوایل اردیبهشت ماه نیز انتخاب رشته صورت می‌گیرد. در نتیجه اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه پذیرفته شدگان به منظور انجام مراحل مصاحبه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معرفی می‌شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری نهایی نشده است، افزود: در خصوص ظرفیت پذیرش در این آزمون هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

دکتر خدایی با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری سال ۹۸ نیز گفت: کل ظرفیت پیش بینی شده در این آزمون در همه زیرنظام‌های آموزش عالی حدوداً ۲۲ هزار نفر می‌باشد که این آمار شامل دانشگاه آزاد اسلامی نیز خواهد شد.

زمان ثبت نام مرحله دوم آزمون کارشناسی ارشد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص جزئیات آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ نیز گفت: مهلت دوم ثبت نام این آزمون از ۲۸ بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود و اول اسفند ماه پایان می‌پذیرد. این آزمون پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

ظرفیت بیش از ۳۰۰ هزار نفری پذیرش در آزمون ارشد

دکتر خدایی با بیان اینکه حدود ۱۶۵ هزار نفر بر اساس دفترچه منتشره در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ پذیرش خواهند شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد نیز ظرفیت پذیرش در آزمون را به همین تعداد اعلام نموده اما به طور کلی کل ظرفیت پیش بینی برای پذیرش در این آزمون حدوداً ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار نفر می‌باشد.

وی همچنین ظرفیت پذیرش آزمون ارشد در دانشگاه‌های دولتی را حدود ۱۴ هزار داوطلب عنوان کرد و افزود: ما سال گذشته برای پذیرش در آزمون ارشد دانشگاه‌ها ظرفیت خالی داشتیم زیرا برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر ظرفیت موجود، تنها توانستیم ۱۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو پذیرش کنیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس