کنکور دکتری ۹۸ برگزار شد/ کارنامه فروردین منتشر می شود (97/12/3)

ایران کنفرانس

کنکور دکتری ۹۸ برگزار شد/ کارنامه فروردین منتشر می شود

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی امروز جمعه ۳ اسفند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و موسسات  آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس های خودگردان دانشگاه ها امروز جمعه سوم اسفند در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

برای شرکت در آزمون تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۲.۹۶ درصد زن و ۵۷.۰۴ درصد مرد هستند.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی منابع طبیعی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه زبان ثبت نام کرده اند.

تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب، تعداد ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر کارت دریافت نکردند و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ را دریافت کردند.

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح جمعه سوم اسفند آغاز شد. به تمامی داوطلبان دو بسته نایلونی داده شد. بسته اول حاوی دفترچه شماره یک و سئوالات اختصاصی و یک پاسخنامه و بسته دوم حاوی دفترچه شماره دو و سئوالات دروس استعداد تحصیلی و زبان عمومی بود.

دفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی شامل ۳۰ سئوال درس استعداد تحصیلی و ۳۰ سئوال زبان انگلیسی است. کلیه دفترچه ها شخصی سازی شده است و بر روی هر یک از بسته ها، دفترچه ها و پاسخنامه نام، نام خانوادگی و شماره داوطلبی درج شده است. همچنین دفترچه سئوالات در تنوع های A، B، C، D، E، F تهیه شد.

کارنامه حاوی نتایج اولیه آزمون برای داوطلبان دکتری اواخر فروردین ماه ۹۸ منتشر می شود و داوطلبان مجاز می توانند در اوایل اردیبهشت ماه ۹۸ انتخاب رشته کنند.

نتایج نهایی هفته اول شهریورماه ۹۸ برای پذیرش دکتری اعلام خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس