اعلام برنامه زمانی ۳۷ آزمون سال 98 (98/1/7)

ایران کنفرانس

اعلام برنامه زمانی ۳۷ آزمون سال 98

به گزارش خبرنگار مهر، تقویم زمانی آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۸ در دو حوزه سراسری و علوم پزشکی حاکی از برگزاری حدود ۴۰ آزمون کشوری دارد. آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و سراسری سال ۹۸ از مهمترین آزمون‌هایی هستند که در سال ۹۸ برگزار می‌شوند و رقابت سختی پیش روی داوطلبان برای حضور در این آزمون‌ها وجود دارد.

اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری ۹۸ در هفته آخر فروردین

در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد بودند. این در حالی است که تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی جمعه ۳ اسفند برگزار شد.

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۸ در هفته پایانی فروردین ماه ۹۸ اعلام می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته داوطلبان در اردیبهشت ماه انجام می‌گیرد و نتایج نهایی در هفته اول شهریورماه ۹۸ اعلام می‌شود.

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ در اردیبهشت ماه

ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته امتحانی برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در دو بازه زمانی ۱۶ تا ۲۵ آذر ۹۷ و همچنین ۲۸ بهمن تا اول اسفند ۹۷ انجام شد.

در مجموع تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت نام کردند.

آمار ثبت نام در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ نشان می‌دهد که این آمار نسبت به تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار و ۷۳۲ کمتر است. در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۵ نفر ثبت نام کرده بودند.

آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته امتحانی در روزهای پنجشنبه ۵ و جمعه ۶ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

برگزاری کنکور سراسری ۹۸ با بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار داوطلب

ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دو بازه زمانی انجام شد.

ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ در مرحله اول در روزهای ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند و سپس در مهلت مجدد در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ انجام شد.

در مجموع با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در فرصت اول و فرصت مجدد ثبت نام، تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب برای کنکور ۹۸ ثبت نام کرده‌اند.

از تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب در کنکور ۹۸ تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر از نظام آموزشی ۶-۳-۳ که هم اکنون دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم هستند در کنکور ثبت نام کرده‌اند. همچنین تعداد ۵۴۱ هزار و ۵۶۲ نفر از نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم دیپلم چهار ساله داوطلب کنکور شده‌اند.

این در حالی است که این آمار جهش ۶۴ هزار نفری را نشان می‌دهد. در کنکور سراسری ۹۷ تعداد یک میلیون و ۵۴ هزار و ۲۱۸ نفر ثبت نام کرده بودند و با توجه به آمار ثبت نام در کنکور ۹۸ تعداد ۶۴ هزار و ۵۷۵ نفر بیشتر از گذشته در کنکور ثبت نام کرده‌اند.

آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

آزمون تاریخ ثبت نام تاریخ برگزاری
دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۸ ثبت نام در روزهای ۶ تا ۱۲ آذرماه ۹۷ انجام شد جمعه ۳ اسفند ۹۷ برگزار شد
کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ ثبت نام در روزهای ۱۶ تا ۲۵ آذرماه ۹۷ انجام شد پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۸
کنکور سراسری سال ۹۸ ثبت نام در روزهای ۲۴ بهمن تا ۲ اسفند انجام شد پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸
کاردانی به کارشناسی سال ۹۸ ثبت نام و انتخاب رشته در کلیه رشته‌های با آزمون و صرفاً سوابق تحصیلی از ۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۹۸ انجام می‌شود آزمون فقط برای رشته‌های با آزمون جمعه ۱۱ مرداد ۹۸
کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۹۸ ثبت نام و انتخاب رشته در کلیه رشته‌های امتحانی با آزمون و صرفاً سوابق تحصیلی از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ انجام می‌شود آزمون فقط برای رشته‌های با آزمون جمعه ۱۱ مرداد ۹۸

آزمون‌های مرتبط با کاردانی‌ها تنها در بخش رشته‌های با آزمون برگزار می‌شود. هر دو آزمون کاردانی به کارشناسی و کاردانی نظام جدید در ۱۱ مرداد برگزار خواهد شد.

برگزاری ۳۳ آزمون کشوری در حوزه علوم پزشکی

در سال ۹۸ تعداد ۳۳ آزمون در حوزه علوم پزشکی برگزار می‌شود. از مهمترین آزمون‌های حوزه علوم پزشکی می‌توان به آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری گروه علوم پزشکی و آزمون دستیاری اشاره کرد.

آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پایه پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی و دکتری پژوهش محور گروه علوم پزشکی اولین آزمون کشوری مهم در حوزه علوم پزشکی است و در اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

در این آزمون حدود ۷ هزار و ۹۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و بر اساس ظرفیت اولیه رشته‌های تخصصی علوم پایه، بهداشت و تخصصی سال ۹۸ در این آزمون در مجموع ظرفیت عادی، شهریه پرداز و دکتری پژوهشی تعداد ۱ هزار و ۷۹۱ نفر پذیرفته می‌شوند.

همچنین آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد ۹۸ برگزار خواهد شد و تاکنون بیش از ۵۱ هزار نفر در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ ثبت نام کرده‌اند.

ظرفیت پذیرش اولیه در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ تعداد ۴ هزار و ۷۰۷ نفر است که از این تعداد ۳ هزار نفر به دوره‌های عادی رایگان و یک هزار و ۷۰۷ نفر به دوره‌های شهریه‌پرداز اختصاص دارد.

آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم نیز همانند دوره‌های گذشته به عنوان یکی از آزمون‌های مهم حوزه علوم پزشکی در اسفندماه برگزار خواهد شد.

جدول تقویم آزمون‌های گروه پزشکی

ردیف نام آزمون تاریخ برگزاری آزمون
۱ آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ۲۲ فروردین ۹۸
۲ آزمون زبان انگلیسی عمومی (MHLE) وزارت بهداشت ۲۹ فروردین ۹۸
۳ آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی ۵ اردیبهشت ۹۸
۴ آزمون کتبی پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) توسط دانشگاه‌ها ۵ اردیبهشت ۹۸
۵ آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۹۸
۶ آزمون پیش کارورزی الکترونیک (میان دوره) و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی ۲۳ خرداد ۹۸
۷ آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۳۰ و ۳۱ خرداد ۹۸
۸ آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی ۶ تیر ۹۸
۹ آزمون ارتقای دستیاران دندانپزشکی ۶ تیر ۹۸
۱۰ آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی بالینی (توسط دانشگاه‌های مجری) ۲۰ تیر ۹۸
۱۱ آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۲۷ تیر ۹۸
۱۲ آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج کشور ۱۰ مرداد ۹۸
۱۳ آزمون ملی دندانپزشکی ۱۰ مرداد ۹۸
۱۴ آزمون ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور ۱۰ مرداد ۹۸
۱۵ آزمون زبان انگلیسی عمومی MHLE وزارت بهداشت ۱۷ مرداد ۹۸
۱۶ آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی ۲۴ مرداد ۹۸
۱۷ آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دندانپزشکی (بورد دندانپزشکی) ۴ شهریور ۹۸
۱۸ آزمون کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی بالینی پزشکی (دوره ۶۶ بورد تخصصی) و (دوره ۳۳ بورد فوق تخصصی) ۷ و ۸ شهریور ۹۸
۱۹ آزمون پیش کارورزی و علوم پایه ۱۴ شهریور ۹۸
۲۰ آزمون زبان انگلیسی عمومی MHLE وزارت بهداشت ۱۸ مهر ۹۸
۲۱ آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی ۱۶ آبان ۹۸
۲۲ آزمون پیش کارورزی الکترونیک (میان دوره) و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی ۷ آذر ۹۸
۲۳ آزمون زبان انگلیسی عمومی MHLE وزارت بهداشت ۱۴ آذر ۹۸
۲۴ آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج کشور ۲۵ دی ۹۸
۲۵ آزمون ملی دندانپزشکی ۲۵ دی ۹۸
۲۶ آزمون زبان انگلیسی عمومی MHLE وزارت بهداشت ۲۶ دی ۹۸
۲۷ آزمون کتبی پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی (سی و هفتمین دوره) ۳ بهمن ۹۸
۲۸ آزمون کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی بالینی پزشکی (دوره ۶۷ بورد تخصصی) و (دوره ۳۴ بورد فوق تخصصی) ۳ بهمن ۹۸
۲۹ آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی ۱۰ بهمن ۹۸
۳۰ آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی (چهل و هفتمین دوره) و آزمون پذیرش دستیار پزشک خانواده ۱ اسفند ۹۸
۳۱ اولین دوره آزمون جامع رشته داروسازی ۸ اسفند ۹۸
۳۲ آزمون پیش کارورزی و علوم پایه ۸ اسفند ۹۸
۳۳ آزمون زبان انگلیسی عمومی MHLE وزارت بهداشت ۱۵ اسفند ۹۸

آزمون‌های زبان انگلیسی عمومی MHLE وزارت بهداشت در سال ۹۸ در ۶ نوبت برگزار می‌شوند.

بر اساس اعلام این مرکز برگزاری آزمون دانشنامه دوره ۶۷ ام (دانشنامه دوم در سال) منوط به تصویب آن در نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس