پذیرش ۱۴ هزار نفر در دکتری ۹۸/ جدول آماری کنکور منتشر شد (98/1/31)

ایران کنفرانس

پذیرش ۱۴ هزار نفر در دکتری ۹۸/ جدول آماری کنکور منتشر شد

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ گفت: حدود ۱۴ هزار نفر بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد در دکتری پذیرفته می شوند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظها ر داشت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

وی گفت: در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۴۵۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر مرد بودند.

توکلی یادآور شد: در گروه علوم انسانی تعداد ۱۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر، در گروه علوم پایه ۱۷ هزار و ۴۹۳ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۳۴ هزار و ۶۸۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر، در گروه هنر ۹ هزار و ۹۰۵ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۱۰۱ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۳۳۲ نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: آمار ثبت نام در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به آمار ثبت نام در این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۷ هزار و ۵۷ نفر کمتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر کارت دریافت نکردند و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ را دریافت کردند. در نهایت از تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر که کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ را دریافت کرده اند تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد ۳۳ هزار و ۳۲۷ نفر غایب بودند.

وی افزود: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۷۰ هزار و ۹۹۸ نفر زن و تعداد ۹۲ هزار و ۳۲۳ نفر مرد هستند.

توکلی یادآور شد: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون در گروه علوم انسانی تعداد ۹۷ هزار و ۶۲۱ نفر، در گروه علوم پایه ۱۴ هزار و ۷۰۹ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۲۸ هزار و ۸۳ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۹ هزار و ۱۲۹ نفر، در گروه هنر ۸ هزار و ۳۶۷ نفر، در گروه دامپزشکی ۱ هزار و ۷۵۲ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۶۶۰ نفر داوطلب وجود داشت.

وی گفت: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: از تعداد مجازین به انتخاب رشته به تفکیک در گروه علوم انسانی تعداد ۸۹ هزار و ۵۳۸ نفر، در گروه علوم پایه ۱۳ هزار و ۵۹۵ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۷ هزار و ۷۸۲ نفر، در گروه هنر ۷ هزار و ۸۶۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۱ هزار و ۷۱۴ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۵۴۰ نفر مجاز شدند.

وی گفت: آن‌دسته از داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند باید از روز شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ تا روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸ نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

جدول آماری آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸

گروه آموزشی تعداد ثبت نام کننده تعداد داوطلب حاضر در جلسه تعداد مجاز به انتخاب رشته
علوم انسانی ۱۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر ۹۷ هزار و ۶۲۱ نفر ۸۹ هزار و ۵۳۸ نفر
علوم پایه ۱۷ هزار و ۴۹۳ نفر ۱۴ هزار و ۷۰۹ نفر ۱۳ هزار و ۵۹۵ نفر
فنی و مهندسی ۳۴ هزار و ۶۸۸ نفر ۲۸ هزار و ۸۳ نفر ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر
کشاورزی و منابع طبیعی ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر ۹ هزار و ۱۲۹ نفر ۷ هزار و ۷۸۲ نفر
هنر ۹ هزار و ۹۰۵ نفر ۸ هزار و ۳۶۷ نفر ۷ هزار و ۸۶۶ نفر
دامپزشکی ۲ هزار و ۱۰۱ نفر ۱ هزا ر و ۷۵۲ نفر ۱ هزار و ۷۱۴ نفر
زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۳۳۲ نفر ۳ هزار و ۶۶۰ نفر ۳ هزار و ۵۴۰ نفر
جمع کل ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته

توکلی اظهار داشت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در دهه آخر اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: ظرفیت پذیرش آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) حدود ۱۴ هزار نفر است.

وی گفت: نتیجه نهایی پذیرش پس از سنجش علمی (آزمون متمرکز)، مصاحبه دانشگاه‌ها و میزان ظرفیت و انتخاب رشته و سهمیه‌ها در دهه اول شهریورماه ۹۸ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس