آئین‌نامه نشریات علمی ابلاغ شد/ نحوه صدور اعتبار علمی تغییر کرد (98/2/22)

ایران کنفرانس

آئین‌نامه نشریات علمی ابلاغ شد/ نحوه صدور اعتبار علمی تغییر کرد

وزیر علوم با اشاره به اصلاح آئین‌نامه نشریات علمی کشور گفت: آئین‌نامه مذکور در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر تمرکززدایی بازنگری و ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، با اشاره به اصلاح آئین‌نامه نشریات علمی کشور گفت: در آئین‌نامه جدید سیاست‌ها، استانداردها، ضوابط کلی و شرایط تأسیس قید شده است و متقاضیان واجد شرایط انتشار نشریه می‌توانند بدون مراجعه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ مجوز، در چارچوب استانداردها و ضوابط اعلام شده نسبت به انتشار نشریه اقدام کنند.

وی در خصوص نحوه ارزیابی مجلات نیز گفت: از این پس به جای صدور گواهی اعتبار علمی با عناوین «علمی-پژوهشی» یا «علمی-ترویجی» نشریات علمی اعم از آنهایی که تاکنون از کمیسیون نشریات علمی گواهی اعتبار علمی دریافت کرده‌اند و آنهایی که از این پس برای ضوابط جدید ایجاد می‌شوند، در صورت داشتن شرایط از طریق ثبت اطلاعات خود در سامانه نشریات، در فرایند ارزیابی سالانه قرار می‌گیرند.

وزیر علوم افزود: کمیسیون نشریات، آن‌ها را بر اساس شاخص‌ها ارزیابی و رتبه آن‌ها را در سامانه اعلام می‌کند. این رتبه در تمام ارزشیابی‌ها ملاک عمل خواهد بود.

غلامی درباره نحوه حمایت از نشریات با توجه به ضوابط جدید اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های جدید در این آئین‌نامه، نشریات علمی انجمن‌های علمی تخصصی یا نشریاتی که با مشارکت این انجمن‌ها منتشر می‌شوند مورد حمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس