الزام گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت برای اساتید زن (98/2/28)

ایران کنفرانس

الزام گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت برای اساتید زن

عاون پژوهشی وزارت علوم گفت: اساتید خانمی که از سال ۹۸ به مجموعه آموزش عالی می پیوندند ملزم به طی فرصت مطالعاتی در صنعت هستند.

مسعود برومند درگفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا اساتید خانم نیز ملزم به گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت هستند، گفت: این موضوع برای همه اعضای هیئت علمی جوانی که در سال ۹۸ به مجموعه آموزش عالی می‌پیوندند، الزام آور است.

وی ادامه داد: تفاوتی هم نمی‌کند که عضو هیئت علمی آقا و یا خانم باشد، رشته‌ها متفاوت نیستند، بنابراین باید فرصت مطالعاتی را طی کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: جا و مکانی را هم که اساتید باید فرصت مطالعاتی خود را آنجا طی کنند، با کمک دانشگاه‌ها و تفاهم نامه‌هایی که وزارت علوم با سازمان‌های مختلف امضا کرده تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های آنان در کسب دانش بومی و انتقال یافته‌های پژوهشی به جامعه فراهم می‌سازد.

برومند خاطرنشان کرد: مطابق با این شیوه‌نامه در طی فرصت مطالعاتی، عضو هیئت علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخش‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) یا مراکز پژوهشی مرتبط با صنایع و رشته‌های فعال مؤسسه حضور می‌یابد.

وی ادامه داد: به منظور حفظ انسجام و جلوگیری از بروز مشکل در وظایف واحدهای سازمانی در مؤسسه باید ظرفیت اعزام اعضای هیئت علمی به گونه‌ای تعیین شود که خللی به وظایف آموزشی و پژوهشی مؤسسه وارد نشود.

برومند خاطرنشان کرد: دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت برای اعضای هیئت علمی در پیمانی دست کم ۶ ماه تمام وقت یا ۱۲ ماه نیمه وقت و در دوره رسمی آزمایشی ۳ ماه تمام وقت یا ۶ ماه نیمه وقت است.

به گزارش مهر، شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در جامعه و صنعت سال گذشته ابلاغ شد و برای تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی که از ابتدای سال ۱۳۹۸ دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی را آغاز می‌کنند، گذراندن فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت الزامی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس