جزئیات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور ۹۸ اعلام شد (98/5/26)

ایران کنفرانس

جزئیات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور ۹۸ اعلام شد

شرایط و تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی برای کنکور سراسری سال ۹۸ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط و تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای کنکور سراسری سال ۹۸ همانند شرایط و ضوابط این تسهیلات سال ۱۳۹۷ است.

دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در اختیار دانشگاهها قرار گرفته است و دانشگاه ها باید آن را به اطلاع اعضای هیئت علمی ذینفع قرار دهند.

پذیرفته شدگان دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگان اعم از ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت و ایثارگران ۵ درصد که حائز شرایط استفاده از تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی هستند باید برای استفاده از مفاد این تسهیلات به موارد اعلام شده توجه کنند.

بر اساس این دستورالعمل، داوطلب برای انتقال باید ۹۰ درصد و برای تغییر رشته باید ۹۲.۵ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد را کسب کند. (تبصره ۲ بند ۱-۲- انتقال مندرج در دستورالعمل).

همچنین این دسته از پذیرفته شدگان نمی توانند از انتقال مشروط استفاده کنند. (تبصره ۱ بند ۲-۲- انتقال مشروط مندرج در دستورالعمل).

به گزارش مهر، بر اساس مصوب ۷۳۵  جلسه مورخ ۲۵ تیر ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی «هرگونه اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری درخصوص نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی پذیرفته می‌شوند، به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض می‌شود»

بر اساس دستورالعمل اجرایی اعضای هیئت علمی مشمول این دستورالعمل می شوند که شرایط آنها ذکر شده باشد.

الف) اعضای هیئت علمی وزارتخانه های «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»: کلیه اعضای هیئت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی اعم از شاغل، بازنشسته یا متوفی (در دو حالت اخیر باید به هنگام بازنشستگی یا فوت عضو رسمی وزارتین مذکور بوده باشند) و یا پیمانی به شرط داشتن دو سال سابقه کار به صورت پیمانی در صورتی که گزینش علمی و عمومی آنان توسط یکی از وزارتخانه های علوم و بهداشت انجام شده باشد.

ب) اعضای هیئت علمی دانشگاه های وابسته به سایر وزارتخانه ها و نهادها، اعم از نظامی و غیرنظامی و همچنین موسسات غیرانتفاعی: کلیه اعضای هیئت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی این دانشگاه ها و موسسات اعم از شاغل، بازنشسته یا متوفی در صورتی که گزینش علمی و عمومی آنان توسط یکی از وزارتخانه های علوم و بهداشت انجام شده باشد.ایشان باید حکم کارگزینی ممهور به مهر هیئت ممیزه مرکزی را ارائه کنند.

ج) اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی: کلیه اعضای هیئت علمی تمام وقت، ثابت و رسمی با رتبه علمی مربی، استادیار، دانشیار و استاد اعم از شاغل، بازنشسته یا متوفی در صورتی که مورد تایید دفتر تامین هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی باشند.

سایر اعضای هیئت علمی به جز موارد تعریف شده در بندهای الف، ب و ج نمی توانند از تسهیلات این بخشنامه استفاده کنند.

بر اساس این دستورالعمل پذیرفته شدگان آزمون سراسری می توانند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه های واقع در شهر محل خدمت (ترجیحاً دانشگاه محل خدمت) عضو هیئت علمی و یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزدیک ترین شهر به محل خدمت عضو هیئت علمی با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور در همان مقطع، گروه آزمایشی و دارا بودن حد نصاب مطابق با ضوابط اعلام شده انتقال یا تغییر رشته بدهند.

تغییر رشته و انتقال فقط به شهر دانشگاه محل خدمت عضو هیئت علمی و در صورت عدم وجود رشته به نزدیک ترین شهر به محل خدمت عضو هیئت علمی امکان پذیر است.

تسهیلات انتقال: انتقال هنگامی امکان پذیر است که داوطلب حد نصاب علمی را برای کدرشته محل مورد تقاضا دارا باشد و از دانشگاه مبدا به دانشگاه مقصد در همان رشته و همان مقطع انجام می شود.

انتقال از شبانه به روزانه، از مقطع پایین تر به مقطع بالاتر، از دوره های غیرحضوری، نیمه حضوری و مجازی به دوره حضوری، از دانشگاه های غیر دولتی به دولتی وابسته به وزارتخانه های بهداشت و علوم غیر مجاز است.

دوره قبولی دوره معرفی
روزانه به کلیه دوره ها
شبانه (نوبت دوم) به سایر دوره ها به جز روزانه
پیام نور به پیام نور
غیرانتفاعی به غیرانتفاعی
نیمه حضوری به نیمه حضوری
مجازی به مجازی
پردیس خودگردان (بین الملل) به پردیس خودگردان (بین الملل)

برای انتقال به موسسات دارای شرایط خاص دارا بودن شرایط خاص موسسه مقصد ضروری است. پذیرفته شدگان سهمیه ایثارگران جهت استفاده از این تسهیلات باید حدنصاب نمره در سهمیه آزاد را کسب کنند. همچنین انتقال در یک شهر امکان پذیر نیست.

انتقال مشروط: اگر فرد هیئت علمی دارای حدنصاب لازم برای انتقال نباشد، در صورت احراز سایر شرایط، سازمان سنجش داوطلب را به صورت انتقال مشروط (میهمان) به دانشگاه مقصد که لزوما باید در شهر محل خدمت عضو هیئت علمی باشد، معرفی می کند.

تبدیل انتقال مشروط به انتقال دائم منوط به احراز وضعیت علمی مناسب طی حداقل دو ترم اول تحصیلی به تشخیص دانشگاه مقصد است.

تسهیلات تغییر رشته : تغییر رشته باید در همان گروه آزمایشی و همان مقطع یا مقطع پایین تر باشد و در صورتی امکان پذیر است که داوطلب حد نصاب نمره علمی برای رشته محل مورد تقاضا را دارا بوده باشد و سایر شرایط را احراز کند.

تبصره ۱: تغییر رشته می تواند در دانشگاه مبدا و یا دانشگاه دیگر باشد.

تبصره ۲: داوطلب نمی تواند در یک دانشگاه تغییر رشته داده، سپس به محل دیگری انتقال یابد، مگر آنکه حدنصاب تغییر رشته برای محل مورد تقاضا را داشته باشد.

تبصره ۳: دارا بودن شرایط خاص موسسه مقصد برای داوطلبان جهت تغییر رشته ضروری است.

تسهیلات در آزمون کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته نیز برای انتقال به همین منوال است. این موضوع برای تسهیلات در آزمون جامع علمی کاربردی نیز جهت انتقال و تغییر رشته برقرار است.

در بخش دیگری از این دستورالعمل اجرایی آمده است که عضو هیئت علمی برای استفاده از این تسهیلات برای پذیرفته شدگان آزمون سراسری باید پس از اعلام رسمی از سوی سازمان سنجش، اقدام به تهیه مدارک لازم کرده و اسکن آنها را تهیه کرده و از طریق سامانه اینترنتی مربوطه نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کند.

در مورد تغییر رشته و انتقال به یکی از دانشگاه های شهر تهران به این ترتیب عمل می شود که سازمان سنجش پس از اخذ کلیه تقاضاها با توجه به ظرفیت هر یک از کدرشته محل ها بر اساس نمره کل اکتسابی در آزمون و محل خدمت عضو هیئت علمی نسبت به توزیع داوطلبان در بین دانشگاه هایی که آن رشته را دارند اقدام می کند.

در صورت عدم وجود ظرفیت امکان معرفی داوطلب وجود ندارد. فرزند عضو هیئت علمی در صورتی که واجد شرایط باشد به صورت مازاد ظرفیت برای معرفی به دانشگاه محل خدمت والدین خود اولویت دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی موظف است نسبت به انتقال و تغییر رشته پذیرفته شدگان آن دانشگاه بر اساس این دستورالعمل اقدام کند. انتقال و تغییر رشته از دانشگاه آزاد به دانشگاه های دولتی و برعکس ممنوع است.

تغییر رشته و انتقال از رشته هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) پذیرش دانشجو انجام می شود به رشته هایی که بر اساس آزمون پذیرش دانشجو صورت می پذیرد، ممنوع است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس