جزئیات ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد اعلام شد (۹۸/۶/۱۶)

ایران کنفرانس

جزئیات ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد اعلام شد

پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه محل قبولی و یا در یکی از روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی- دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب روز ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب این آزمون تعداد ۳۰۸ هزار و ۵۴ نفر معادل ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و تعداد ۳۰۶ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۴۹.۹۰ درصد داوطلبان مرد بودند.

در گروه علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ داوطلب در ۴۵ کد رشته، در گروه علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۱۷ کد رشته، در گروه فنی و مهندسی ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ داوطلب در ۲۴ کد رشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ داوطلب در ۲۳ کد رشته، در گروه هنر ۴۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب در ۱۳ کد رشته و در گروه دامپزشکی یک هزار و ۳۹۵ داوطلب در ۹ کد رشته به رقابت پرداختند.

از میان ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت کننده، تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز درکدرشته های دوم (شناور) شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۹۳ نفر معادل ۴۵.۲۳ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۲ هزار و ۲۷۶ نفر معادل ۵۴.۷۷ درصد داوطلبان مرد بودند.

حدوداً ۱۶۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ پذیرش شدند که با احتساب استعدادهای درخشان این آمار به حدود ۱۹۰ هزار داوطلب می رسد.

داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد  قرار می گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می توانند در یکی از کدرشته‌محل های قبولی ثبت‌نام کنند. به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی قبول شدگان نهایی ۱۱ کدرشته امتحانی و برخی از کدرشته‌محلهای مربوط به دانشگاه‌های (دارای شرایط خاص) به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگان‌های مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.

پذیرفته‌ شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸  میتوانند ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش و قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم، ابتدا برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذی‌ربط مراجعه کنند، در صورتی که دانشگاه‌ها و موسسات محل قبولی داوطلبان، تاریخ مشخصی را برای ثبت‌نام ارائه نکرده باشند، باید در یکی از روزهای یکشنبه ۲۴ و یا دوشنبه ۲۵ شهریور برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس