آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی اصلاح شد (۹۸/۶/۲۰)

ایران کنفرانس

آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی اصلاح شد

برخی از مواد آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسری اصلاح شد، براساس اصلاح یکی از تبصره ها، استخدام عضو هیئت علمی در مرتبه مربی به استثنای برخی از رشته های هنر ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی اصلاح و در شهریورماه سال ۹۸ تصویب شد. براساس این گزارش، ۴۱ مورد از ماده، تبصره و بند، آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسری اصلاح شد که برخی از موارد آن به شرح زیر است :

براساس اصلاح بندهای «ل» و «م» ماده ۴ آیین نامه؛ دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی برای مرتبه استادیاری و دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برای مرتبه مربی صرفا برای برخی از رشته های هنر که دوره دکتری تخصصی آن ارائه نمی شود، تایید شد.

حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی «۴۰ »سال تمام و برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صرفا برای برخی از رشته های هنر که دوره دکتری تخصصی آن ارائه نمی شود «۳۵ »سال تمام اعلام شد.

استخدام عضو هیئت علمی مربی ممنوع شد

براساس اصلاح تبصره «۲ » از ماده «۵ » آیین نامه، از تاریخ اجرای این آیین نامه، استخدام عضو هیئت علمی در مرتبه مربی به استثنای برخی از رشته های هنر که دوره تخصصی آن ارائه نمی شود، ممنوع است.

چگونگی ماموریت اعضای رسمی دانشگاه ها در دانشگاه آزاد

براساس اصلاح ماده ۱۱۶ آیین نامه؛ مأموریت اعضای رسمی مؤسسه به خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی، صرفاً برای تصدی سمت‌های مدیریتی «رئیس و معاونان دانشگاه»، «روسای مراکز استانی دانشگاه» و «رئیس واحد علوم، تحقیقات» پس از تأیید وزیر امکان پذیر است. میزان واحد موظف آموزشی و پژوهشی این دسته از اعضا، با درخواست مؤسسه، پیشنهاد مرکز و تأیید وزیر تعیین می شود.

براساس اصلاح آیین نامه، یک تبصره به ماده ۱۰۰ تحت عنوان تبصره ۲ اضافه شد. براساس این تبصره، سابقه خدمت قبل از استخدام متقاضیان عضویت در هیات علمی مؤسسه که در سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و دستگاه های اجرایی در وضعیت هیات علمی یا غیرهیات علمی انجام شده است(به استثنای ایثارگرانی که در قوانین و اسناد بالادستی دارای ضوابط خاص هستند)، در صورت تقاضای وی صرفا به عنوان سابقه خدمت قابل قبول برای بازنشستگی عضو محسوب می شود.

چگونگی رسیدگی به رکود اعضای هیئت علمی

براساس اصلاح ماده ۱۰۹ آیین نامه؛ هرگاه رئیس مؤسسه به نحوی از انحا از رکود علمی و عدم کفایت و صلاحیت هر یک از اعضای رسمی مؤسسه برای اجرای وظایف آموزشی، پژوهشی و یا فرهنگی محوله مطلع شود، کمیسیونی مرکب از سه نفر از اعضای هیأت علمی (ترجیحا با مرتبه استادی) که صلاحیت رسیدگی در مورد کارهای آموزشی و پژوهشی و فرهنگی عضو را دارند تشکیل خواهد داد تا تحقیق به عمل آورده و گزارش کامل و موجهی به رئیس مؤسسه ارائه دهند.

تشکیل جلسات و گزارش کمیسیون مذکور به طور محرمانه خواهد بود و در صورتی که این گزارش حاکی از رکود علمی عضو یا عدم کفایت یا صلاحیت او برای اجرای وظایف محوله باشد، رئیس مؤسسه مراتب را جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم به هیأت ممیزه مؤسسه ارجاع می کند.

چنانچه هیأت پس از رسیدگی به کلیه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی عضو، رکود علمی یا عدم کفایت و صلاحیت وی را محرز دانست به یکی از روش‌های عنوان شده با وی رفتار می شود.

براساس اصلاح آیین نامه مذکور، یک ماده تحت عنوان ماده ۴۴ به آیین نامه اضافه شد، براساس این ماده، عضوی که بر اساس تصمیم مراجع قضایی در حالت تعلیق است، در صورت احراز برائت قطعی از اتهام یا اتهامات منتسب، به خدمت در پست سازمانی قبل از حالت تعلیق انتصاب می شود و حقوق و مزایای وی در مدت تعلیق بر مبنای حقوق و مزایای مستمر آخرین حکم پیش از تعلیق محاسبه و پس از برداشت کسورات قانونی به عضو پرداخت می شود. صرفاً در این صورت، مدت تعلیق به مثابۀ سابقۀ خدمت قابل قبول برای بازنشستگی و وظیفه عضو قابل احتساب خواهد بود.

حذف حق التدریس و حق التحقیق در صورت عدم کسب پایه ترفیع در طول یک سال

براساس اصلاح ماده ۴۵ آیین نامه؛ عضو رسمی که در طول یک سال حداقل امتیازات لازم را برای دریافت یک پایه ترفیع استحقاقی، موضوع ماده «۸۲ »این آیین نامه کسب نکند، با پیشنهاد کمیته ترفیعات و تأیید هیأت رئیسه مؤسسه تعداد واحد حق التدریس یا ساعت حق التحقیق وی حسب مورد برای سال‌های دوم و سوم حذف خواهد شد و در صورت استمرار این وضعیت، ضمن حذف واحد  حق التدریس یا ساعت حق التحقیق عضو، پرونده وی جهت بررسی و اخذ تصمیم به کمیسیون رکودعلمی (موضوع   ماده ۱۰۹این آیین نامه)، ارسال می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس