آمار «تخلفات پژوهشی» دانشجویان و هیات علمی اعلام شد (98/7/9)

ایران کنفرانس

آمار «تخلفات پژوهشی» دانشجویان و هیات علمی اعلام شد

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم آمار تخلفات پژوهشی دانشجویان و هیات علمی را در سال ۹۷ اعلام کرد و گفت: اعتبار نشریات در صورت مشاهده تخلف لغو می شود.

محسن شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه جلوگیری از تخلفات نشریات علمی، اظهار کرد: در این راستا لیست سیاه نشریات استخراج و در سامانه وزارت علوم ثبت شده است. همچنین به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در این رابطه اطلاع رسانی صورت گرفته است.

لغو اعتبار نشریات در صورت تخلف/مصادیق تخلفات پژوهشی

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم همچنین از ارزیابی نشریات داخلی و لغو اعتبارات نشریات در صورت مشاهده تخلف خبر داد و افزود: همچنین یک نظام ارزیابی و داوری برای مجلات ایندکس شده در ISC ایجاد شده است و مجلات نامعتبر شناسایی و بر روی سایت ISC اطلاع رسانی خواهد شد.

شریفی با تاکید بر استفاده از نرم افزارهای تشابه یاب در تدوین مقالات و مجلات، درباره مصادیق تخلفات پژوهشی، گفت: سوءرفتارهای پژوهشی، عدم تعهد و مسئولیت نسبت به ذینفعان، جعل داده ها، تحریف داده ها، سرقت علمی، عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی، انتشار مجدد، خرید و فروش آثار پژوهشی و همپوشانی انتشارات از سرفصل های تخلفات پژوهشی به شمار می رود.

وی همچنین از ارسال کتابچه منشور و موازین اخلاق پژوهش و درستکاری علمی به تمامی مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم خبر داد و افزود: پیشنهاد تصویب واحد آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین برگزاری کارگاه برای اعضای هیات علمی از جمله اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه مقابله با تقلب علمی بوده است.

گزارش شکایت و تخلفات دانشجویان و هیات علمی

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم به گزارش وضعیت شکایات و تخلفات در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷، تعداد ۹۷ پرونده دانشجویی و ۱۲۴ پرونده هیات علمی در کارگروه تخصصی تخلفات پژوهشی بررسی شده است.

شریفی بیان کرد: همچنین ۱۰ پرونده دانشجویان و ۲۹ پرونده هیات علمی به هیات انتظامی اعضای هیات علمی/کمیته انضباطی دانشجویان، ارجاع داده شده است.

وی در پایان تعداد پرونده های تعیین تکلیف شده دانشجویان در سال ۹۷ را ۳۱ مورد و برای هیات علمی را ۳۸ مورد اعلام کرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس