جزئیات نحوه اخذ دروس جبرانی مخصوص دانشجویان دوره‌های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد (98/8/20)

ایران کنفرانس

جزئیات نحوه اخذ دروس جبرانی برای دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل تکمیلی دروس جبرانی مخصوص دانشجویان دوره‌های دکتری تخصصی را ابلاغ کردند.

به منظور افزایش کیفیت برگزاری دوره‌های دکتری تخصصی، تقویت بنیه علمی دانشجویان و شفاف سازی بخشنامه ها و دستورالعمل‌های پیشین، دروس جبرانی برای تمام دانشجویان با آزمون و بدون آزمون صرف نظر از حد نصاب نمره خام مأخوذه در آزمون دوره دکتری تخصصی اعلام شد.

براساس بندهای این دستورالعمل دروس جبرانی الزامی مشترک برای تمام پذیرفته شدگان شامل درس جبرانی روش تحقیق، مقاله و رساله نویسی پیشرفته به ارزش دو واحد نظری و درس جبرانی زبان تخصصی پیشرفته به ارزش دو واحد نظری است.

همچنین دروس جبرانی غیرمشترک برای دانشجویانی که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها مرتبط و متجانس با رشته تحصیلی دوره دکتری تخصصی است، چنانچه گروه تخصصی مربوطه، دانشجو را از نظر علمی نیازمند به گذراندن دروس جبرانی تشخیص دهد، حداکثر تا سقف ۶ واحد درسی (علاوه بر ۴ واحد دروس جبرانی مشترک) با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی، با تأیید شورای آموزشی واحد دانشگاهی تعیین و ارائه می‌شود.

در این دستورالعمل آمده دروس جبرانی غیرمشترک برای دانشجویانی که یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد آنها متجانس با رشته دکتری تخصصی باشد، با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی در مقاطع قبلی، دروس جبرانی تا سقف ۶ واحد درسی (شامل دروس مقطع کارشناسی یا مقطع کارشناسی ارشد متناسب با رشته تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی، علاوه بر چهار واحد دروس جبرانی مشترک) به تشخیص گروه آموزشی مربوطه و با تأیید شورای آموزشی واحد دانشگاهی تعیین و ارائه می‌شود.

همچنین دروس جبرانی غیرمشترک برای دانشجویانی که هیچ کدام از مقاطع تحصیلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) آنها متجانس و مرتبط با رشته تحصیلی دوره دکتری تخصصی نباشد، ملزم به گذراندن شش واحد دروس جبرانی از مقطع کارشناسی (علاوه بر چهار واحد درس جبرانی مشترک) متناسب با رشته تحصیلی دوره دکتری تخصصی است.

گفتنی است؛ دانشجویان دوره دکتری تخصصی که مدرک پایه آنها، مدرک دکتری حرفه ای است، علاوه بر گذراندن دروس جبرانی مشترک باید دروس جبرانی غیرمشترک را مانند دانشجویانی که هیچکدام از مقاطع تحصیلی آنها متجانس و مرتبط با رشته تحصیلی دکتری تخصصی نیست، بگذرانند.

براساس بندهای این دستورالعمل سقف مجموع دروس جبرانی مشترک و غیرمشترک نباید از ۱۰ واحد درسی بیشتر شده و شایسته است زمان ارائه دروس جبرانی در اولین نیمسال تحصیلی باشد. همچنین نمره قبولی دروس جبرانی تابع مقررات آموزشی دوره دکتری تخصصی است.

در این دستورالعمل تأکید شده دروس جبرانی با نظر و تأیید گروه آموزشی مربوطه قابل معادل سازی است.

این دستورالعمل برای تمام دانشجویان شاغل به تحصیل از نیمسال اول ۹۹-۹۸ لازم الاجراست و سایر دستورالعمل ها و بخشنامه های مغایر آن لغو اعلام می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس