جزئیات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ اعلام شد (98/9/16)

ایران کنفرانس

جزئیات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ اعلام شد

شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و بیست و پنجمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تمامی متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می توانند با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

شرایط ثبت‌نام‌ در آزمون کارشناسی ارشد

ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از ساعت ۱۶ (۴ بعدازظهر) امروز شنبه ۱۶ آذر ۹۸ آغاز و در روز دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸ پایان می‌پذیرد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

علاقه‌مندان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنما)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند.

دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر شده و در دسترس خواهد بود.

مراحلی که داوطلب باید برای ثبت نام اقدام کند

مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱).

تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۴۵۰ هزار ریال (۴۵ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶ هزار ریال (۶۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ ۴۵۰ هزار ریال (۴۵ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، مبلغ ۱۳۸ هزار ریال (۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به این دوره‌ها پرداخت کنند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند.

داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند زیرا در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۹۹  برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹ تا روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون پرینت تهیه کنند.

محل آزمون داوطلبان براساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۶ تقاضانامه تعیین می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.

برگزاری‌ المپیاد علمی‌- دانشجویی‌ کشور

داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند همزمان ‌با برگزاری‌ امتحانات‌ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹، در اولین ‌مرحله دوره بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی‌ کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

نحوه انتخاب رشته و پذیرش در کارشناسی ارشد

الف- کارنامه اعلام نتایج اولیه تمامی داوطلبان این آزمون، از سوی سازمان سنجش براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد؛ لذا تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، که در زمان مقتضی منتشر خواهد شد، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

سایر موارد در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، مطابق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره ۱ ‌مراجعه کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود که در انتخاب کدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت لازم را داشته باشند. پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی، در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

توصیه‌ می‌شود که حتماَ داوطلبان، پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه شان تهیه، ومندرجات آن را کنترل و نزد خود نگهداری کنند.

هر ساله تعدادی قابل توجهی از داوطلبان در درج معدل خود در زمان ثبت‌نام دقت لازم را بعمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به دلیل مغایرت معدل قبولی آنها لغو شده و باعث سردرگمی آنها می‌شود لذا به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام کرده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می‌شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت کنند تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس