۳ مکانیزم دانشگاه آزاد برای مقابله با تقلب علمی (98/11/2)

ایران کنفرانس

۳ مکانیزم دانشگاه آزاد برای مقابله با تقلب علمی

معاون دانشگاه آزاد با اشاره به ۳ مکانیزم این دانشگاه برای مقابله با تقلب علمی گفت: بنا داریم استفاده از سامانه مشابهت یاب در تمام واحدهای دانشگاه آزاد الزامی شود.

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار مهر، از سه مکانیزم دانشگاه آزاد برای مقابله با تقلب علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از مکانیزم ها سامانه مشابهت یاب است که هم اکنون در دانشگاه آزاد فعال است؛ ساز و کار اجرایی این سامانه به این صورت است که پایان نامه در آن آپلود می‌شود و متون آن تشابه یابی می‌شود و در صورت تأیید آن، سامانه آن را تشخیص و هشدار می‌دهد.

معاون دانشگاه آزاد افزود: در حال حاضر این سامانه در برخی واحدهای دانشگاه آزاد فعال است اما به این سمت پیش می‌رویم که استفاده از این سامانه و در واقع پایش پایان نامه‌ها برای واحدها الزامی شود؛ تاکنون مصادیق تخلف و تقلب علمی با فعال شدن این سامانه کاهش یافته است اما اینطور نیست که بحث تقلب در دانشگاه به صفر رسیده باشد.

وی با بیان این مطلب که دومین مکانیزم برای مقابله با تقلب علمی، چاپ مقالات مستخرج از رساله و پایان نامه‌ها در ژورنال‌ها و نشریات معتبر علمی دانشگاه آزاد است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۸۸ نشریه معتبر علمی در دانشگاه آزاد وجود دارد و چاپ مقاله در یکی از این نشریات یک اختیار همراه با امتیاز برای دانشجویان است؛ این آئین نامه به زودی به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ می‌شود.

نگاهداری با اشاره به اینکه سیستم نمره دهی برای پایان نامه‌ها حذف شده و ارزیابی کیفی جایگزین آن شده است، گفت: امتیاز چاپ مقالات در این نشریه‌ها این است که متناسب با درجه‌ای که نشریات از آن برخوردار هستند، در ارزیابی و رتبه کیفی پایان نامه‌ها تأثیر داده می‌شود؛ مجلات و نشریات علمی دانشگاه چند گروه هستند؛ نخست آن‌هایی که نمایه بین المللی دارند، برخی دیگر وزارتین هستند و درجه علمی وزارت علوم را دارند و برخی‌ها نیز در مرحله رسیدن به درجه اول و دوم هستند.

معاون دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: سومین مکانیزم این است که دانشجویان دکتری باید قبل از دفاع از رساله دکتری، یک ارائه از چکیده رساله خود را در همایش‌ها و کنگره‌های علمی منطقه‌ای و استانی ارائه دهند.

وی با بیان این مطلب که کمیته‌های علمی کنگره بر خروجی رساله‌ها نظارت خواهند کرد، تصریح کرد: بنا داریم در هر رشته گرایش حداقل دو همایش یا کنگره علمی برگزار شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس