جزئیات تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه آزاد به «آموزش محور» (98/11/20)

ایران کنفرانس

جزئیات تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه آزاد به «آموزش محور»

جزئیات تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از «آموزشی - پژوهشی» به «آموزش محور» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، «دستورالعمل تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از آموزشی - پژوهشی به آموزشی» را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاون آموزش های عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کردند.

این دستورالعمل با هدف حفظ کیفیت آموزشی برای دانشجویان تمام ورودی‌ها براساس ضوابط آموزشی قابل اجراست.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ شرط بررسی درخواست دانشجو این است که دانشجو تمام واحدهای آموزشی (شامل جبرانی، اصلی، انتخابی و تخصصی) را باید با کسب حداقل میانگین ۱۴ گذرانده باشد و وظایف آموزشی خود را وفق مقررات آموزشی دانشگاه تا زمان ارائه تقاضا انجام داده و هیچ گونه منع آموزشی نداشته باشد.

در این دستورالعمل آمده است: دانشجو در ترمی که انتخاب واحد پایان‌نامه را انجام می دهد، چنانچه پس از گذشت شش ماه (یک ترم تحصیلی) نتواند مراحل اجرای فرآیند پایان‌نامه را به اتمام برساند و در صورت تأیید استاد راهنما مبنی بر عدم توانایی دانشجو در انجام پایان‌نامه، دانشجو در ترم بعدی می تواند به جای پایان‌نامه، ۶ واحد درسی انتخاب کند.

چنانچه دانشجو نسبت به اخذ پایان‌نامه اقدام کند و با تقاضای کتبی دانشجو برای تعیین موضوع و استاد راهنما، گروه تخصصی در همان ترم تحصیلی نتواند نسبت به استاد راهنما اقدام کند، در صورت تقاضای کتبی دانشجو مبنی بر تغییر از شیوه آموزشی - پژوهشی به آموزشی و تأیید گروه تخصصی و شورای پژوهشی واحد/دانشکده، دانشجو می تواند به روش آموزش‌محور ۶ واحد درسی به جای پایان‌نامه در همان ترم انتخاب کند.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ تغییر شیوه از آموزشی - پژوهشی به آموزشی و بازگشت آن در طول مدت تحصیل فقط برای یک بار در صورت تصویب مراجع ذیصلاح امکان‌پذیر است و تاریخ فارغ‌التحصیلی براساس آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو و طبق تقویم مصوب آموزشی دانشگاه تعیین خواهد شد. دانش‌آموختگانی که براساس این شیوه‌نامه فارغ‌التحصیل می شوند، در مدارک تحصیلی آنها عنوان شیوه «آموزش‌محور» قید خواهد شد و از امتیازات دانش‌آموختگان آموزشی - پژوهشی بهره‌مند نخواهند شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس