هشدار پلیس فتا به متقلبین امتحانات مجازی (99/3/31)

ایران کنفرانس

هشدار پلیس فتا به متقلبین امتحانات مجازی

تغییراتی که با شیوع کرونا در بسیاری از رویه‌ها و رفتارها ایجاد شده بود، با فرارسیدن فصل امتحانات دانشجویان، شامل حال آنان هم شده و امتحانات گروهی از دانشجویان در برخی شهرها و دانشگاه‌ها به شکل آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود، همین موضوع نیز سبب نوعی کاسبی جدید برای تقلب رساندن به دانشجویان در امتحانات شده است؛ موضوعی که رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در مورد آن هشدار داده و در عین حال از برخورد با متخلفان خبر داده است.

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرکت فردی دیگر به جای دانشجویان در امتحانات مجازی گفت: این موضوع یک تخلف آموزشی است و برابر آئین نامه دانشگاه و مقررات وزارت علوم با متخلفان برخورد خواهد شد. در این زمینه دانشگاه‌ها نیز تمهیدات خوبی برای جلوگیری از این اقدام داشته‌اند تا چنین موضوعی را به حداقل برسانند.


وی درباره افرادی که اقدام به درج آگهی شرکت در آزمون به جای فردی دیگر کنند نیز گفت: چنین اقدامی تخلف آشکار است و قطعا پلیس با آن برخورد خواهد کرد. به همین دلیل نیز هشدار به اندک افرادی که ممکن است چنین تصمیمی داشته باشند این است که از انجام چنین کاری صرفنظر کنند چرا که در صورت اطلاع پلیس یا شکایت افراد، حتما با آنها برخورد خواهد شد.


رجبی ادامه داد: از سوی دیگر این احتمال بسیار وجود دارد که افراد آگهی دهنده هیچ سررشته یا دانشی در رشته مورد نظر نداشته و پس از دریافت پول از دانشجو در امتحان حاضر نشده یا پاسخ درستی به سوالات ندهد  به همین دلیل نیز لازم است دانشجویان نیز به هیچ عنوان به سراغ چنین افرادی نروند. ضمن اینکه همانطور که گفته شد برابر مقررات دانشگاه‌ها نیز ارتکاب چنین اقدامی از سوی دانشجویان تخلف محسوب می شود.


رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از شهروندان و به خصوص دانشجویان خواست که در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را حتما به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس