آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها در دانشگاه آزاد (99/4/4)

ایران کنفرانس

آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها در دانشگاه آزاد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۴۴ پرونده بورسیه به هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد ارجاع شد که از این تعداد ۱۰ بورسیه شروع به کار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدمهدی طهرانچی در مورد دستور جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها که به بررسی عملکرد دو ساله هیأت مرکزی جذب مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این هیأت در طی دو سال اخیر پرداخت و گفت: سند دانشگاه اسلامی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با تأکید بر اینکه در متن سند دانشگاه اسلامی به صورت جداگانه اشاره شده که همه دستگاه‌ها برای اجرای سند متعهد هستند، افزود: به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی در کنار وزارتین در رابطه با موضوع اعضای هیأت علمی وظایف خود را به طور مستقل پیگیری کرده است.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵۳۸۴ عضو هیئت علمی در سال ۱۳۹۶ و در حال حاضر ۲۳۷۶۲ عضو هیأت علمی و همین طور ۴۳ هزار استاد به صورت حق‌التدریس دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که تعداد عضو هیأت علمی نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: تعداد مربیان و بورسیه‌ها نیز کاهش داشته و از سوی دیگر تعداد اساتید تمام‌وقت از ۳۳۷ نفر به ۴۱۰ نفر رشد داشته است.

طهرانچی با تأکید بر اینکه از تاریخ ۲ بهمن ۹۶ مصوب شد دانشگاه آزاد اسلامی هیأت مرکزی جذب مستقل داشته باشد، تصریح کرد: تا کنون ۲۸ جلسه هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که در اکثر این جلسات پنج عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رؤسای هیأت مرکزی جذب وزارتین علوم و بهداشت حضور داشته‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از فراخوان‌های قبلی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۵۵۰ پرونده باقی مانده بود، خاطرنشان کرد: کار اصلی این هیأت حل مسائل گذشته و ساماندهی فراخوان‌های قدیم و همچنین به‌روز کردن فرآیند جذب و اعلام فراخوان جدید در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

طهرانچی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه آزاد اسلامی باید عدد ۶۰ باشد، گفت: به غیر از ۸ رشته، نسبت دانشجو به استاد کمتر از ۲۰ است.

وی با تأکید بر اینکه استاندارها در رشته پزشکی به طور جد در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد پرستارهای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت می‌شوند و در حوزه پزشکی ۷۷۱ نفر در فراخوان جذب دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد نحوه جذب هیأت علمی در این دانشگاه گفت: هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی نظارت بر ۳۱ هیأت اجرایی جذب استانی و همین‌طور هیأت اجرایی جذب حوزه پزشکی دارد که عضو هیأت علمی برای استان جذب و محل خدمتش شهرستان تعیین می‌شود.

طهرانچی ابراز امیدواری کرد: با انجام فعالیت‌های فرهنگی به منظور بازآرایی چهره دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقاء علمی و گسترش فضای انقلابی، جذب هیأت علمی این دانشگاه افزایش یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۴۴ پرونده بورسیه به هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد ارجاع شد که از این تعداد ۱۰ بورسیه شروع به کار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کد استادی در راستای کاهش اعضای حق‌التدریس را به عنوان یکی دیگر از اقدامات هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد عنوان کرد.

در پایان پس از بحث و بررسی، اعضای جلسه با تمدید مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی تا ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ موافقت کردند و مقرر شد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ابهامات حقوقی در این زمینه را بررسی و رفع کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس