نتایج نهایی کنکور ارشد اواخر مهر اعلام می شود (99/5/17)

ایران گنفرانس

نتایج نهایی کنکور ارشد اواخر مهر اعلام می شود

رییس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد تا اواخر شهریور ماه و نتایج نهایی اواخر مهرماه اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از محل آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون حدود ۸۰ درصد کارت دریافت کردند و افرادی که تا شنبه آزمون دارند، تا این روز فرصت دارند کارت خود را دریافت کنند.

وی افزود: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد تا دهه دوم شهریور اعلام می‌شود و پس از برگزاری مرحله عملی برای برخی رشته‌ها در اوایل مهرماه نتایج نهایی اواخر مهرماه اعلام می شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: تعداد ۶۹۴ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند که تاکنون بیش از ۵۱۴ هزار نفر معادل ۸۰ درصد کارت خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: البته داوطلبانی که در روزهای جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ مردادماه آزمون دارند تا زمان برگزاری آزمون فرصت دارند کارت خود را دریافت نمایند.

رئیس سازمان سنجش کشور یادآور شد: برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار بود و با هماهنگی وزارت بهداشت ۵ هزار ناظر بهداشتی از آزمون بازدید می کنند.

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در دهه دوم شهریورماه اعلام می شود و داوطلبان در آن زمان به انتخاب رشته می پردازند. با توجه به اینکه یک سری از رشته ها مرحله عملی و مصاحبه دارد این مراحل در اوایل مهرماه انجام خواهد گرفت و نتایج نهایی با حدود یک ماه تأخیر در اواخر مهرماه ۹۹ اعلام می شود.

خدایی درباره شرایط داوطلبان مبتلا به کرونا تصریح کرد: ۸۵ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد با تأیید نهایی وزارت بهداشت مبتلا به کرونا بودند که با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت در خارج از حوزه های اصلی امتحان و در مکان جداگانه از جمله بیمارستان آزمون خود را می دهند.

وی افزود: براساس گزارش هایی که از حوزه های برگزاری آزمون تاکنون به ما رسیده تمام حوزه ها آزمون را در ساعت مقرر آغاز کرده اند و مشکلی از بابت شرایط حوزه ها نداشتیم.

خدایی با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ گفت: در دانشگاههای دولتی پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی ۱۵۷ هزار نفر و ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد در این مقطع ۱۴۰ هزار نفر است و پیش بینی می کنیم ۳۰۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۹ پذیرفته بشوند.

رئیس سازمان سنجش  در خصوص برگزاری کنکور سراسری در ایام کرونا، خاطرنشان کرد: شرایط سخت، استرس همگان را بیشتر می کند اما آنچه برای ما اصل است مرجع نظارتی و تأیید آن مرجع در انجام صحیح کارها است.

وی افزود: بنا بر اعلام وزارت بهداشت به عنوان مرجع نظارتی، در آزمون دکتری حداکثر  رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفت.

خدایی گفت: در آزمون دکتری ۵۰۰ تیم از شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت کردند و در آزمون کارشناسی ارشد ۵ هزار تیم این وظیفه را بر عهده گرفتند. همچنین تلاش کردیم نقاط ضعف آزمون دکتری را در آزمون کارشناسی ارشد از بین ببریم.

رئیس سازمان سنجش درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری در بخش هایی سخت تر و در بخش هایی ساده تر است. آزمون کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر و آزمون سراسری در ۴۰۰ شهر برگزار می شود. اما تعداد داوطلبان کنکور سراسری بیشتر و به تبع تعداد حوزه ها نیز بیشتر است. همچنین رفتار داوطلبان کنکور با رفتار داوطلبان دکتری و ارشد متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به تفاوت های پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری ادامه داد: فاصله صندلی ها به دو متر افزایش یافته و سعی می کنیم از فضاهای بزرگ مانند مصلاها و ورزشگاه ها که فضاهای باز و استاندارد هستند، استفاده کنیم.

خدایی گفت: به داوطلبان کنکور پک بهداشتی داده می شود و مسئله ما بحث خانواده ها در خارج از حوزه است که قرار است از همکاران بسیج در این زمینه برای جلوگیری از ازدحام خانواده ها و رعایت الزامات بهداشتی کمک بگیریم.

وی افزود: ۱۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی در کنکور سراسری فعالیت خواهند کرد و امیدواریم با ایجاد جو اعتماد بتوانیم کنکور سراسری را به خوبی برگزار کنیم.

وی در باره زمان برگزاری آزمون سراسری گفت: یکی از بحث های حاشیه ای در کنکور سراسری تشکیک در مصوبه ستاد ملی کرونا بود. اینکه در مصوبه ستاد که زمان برگزاری آزمون را اعلام کرده تشکیک ایجاد کنیم و مصوبه را زیر سوال ببریم یکی از حاشیه های کنکور است. ما به عنوان سازمان اجرایی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا اقدام می کنیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس