جزئیات بازنشستگی اعضای هیات علمی متقاضی ارتقا مرتبه ابلاغ شد (99/7/18)

ایران کنفرانس

جزئیات بازنشستگی اعضای هیات علمی متقاضی ارتقا مرتبه ابلاغ شد

رئیس مرکز هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم نحوه و جزئیات بازنشستگی اعضای هیات علمی متقاضی ارتقای مرتبه را به دانشگاه ها ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا باقری رئیس مرکز هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم بخشنامه اجرای اصلاح مواد ۹۶، ۹۷ و ۹۸ آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی برای ضوابط بازنشستگی اعضای هیئت علمی را به دانشگاه ها ابلاغ کرد.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

پیرو سؤالات مکرر بعضی از رؤسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در خصوص اجرای اصلاح مواد «۹۶» و «۹۷» و «۹۸» آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه برای ضوابط بازنشستگی اعضای هیات علمی و تصویب آن در هیات های امنای ذیربطه حسب سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تاکید مقام عالی وزارت، در اجرای مفاد ماده «۱۲۱» آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، موارد زیر یادآوری می شود:

رعایت شرط سنی و سابقه خدمت مندرج در بندهای ذیل ماده «۹۶» آیین نامه برای کلیه اعضای هیات علمی واجد شرایط به استثنای اعضای هیات علمی مشمول تبصره های «۱» و «۳» آن شامل: اعضای هیات علمی نمونه کشوری یا دارای نشان های دانش و پژوهش مصوب هیات دولت و اعضای هیات علمی که موفق کسب درجه استاد ممتازی شده یا می شوند، الزامی است و درخواست آنان در زمان مقرر مندرج در ماده فوق الاشاره نخواهد شد.

لذا بر این اساس، اعضای هیات علمی متقاضی ارتقا مرتبه می بایست با برنامه ریزی مناسب، درخواست ارتقای مرتبه، تکمیل کاربرگ های ذیربط و الصاق پیوست های مورد نظر را زمانی به دبیرخانه کمیته منتخب ارائه دهند که فرصت کافی برای انجام بررسی های لازم و طرح آن در هیات ممیزه ذیربط باشد.

آن دسته از اعضای هیات علمی که در دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی، نسبت به ارائه درخواست ارتقا مرتبه به همراه مدارک مورد نیاز اقدام و پس از تایید مدیر گروه آموزشی پژوهشی ذیربط به دبیرخانه کمیته منتخب تحویل و پس از ثبت آن رسیده دریافت کرده اند، نیز از لحاظ بازنشستگی تابع ضوابط مقرر در ماده «۹۶ » آیین نامه استخدامی هستند.

بدیهی است در صورتی که پس از بازنشستگی و با تایید مراجع ذیصلاح شرایط لازم برای ارتقا به مرتبه بالاتر را کسب کنند، اصلاح حکم بازنشستگی آنان بر اساس مرتبه علمی جدید از نظر عنوان و حقوق و مزایا امکان پذیر خواهد بود.

دانشگاهها باید توجه کنند که ضمن اطلاع رسانی واضح و روشن به اعضای هیات علمی شاغل در آن موسسه، نسبت به فرآیند بازنشستگی اعضای هیات علمی از جمله اعضای هیات علمی متقاضی ارتقا مرتبه، با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در فصل بازنشستگی آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی اقدام کنند.

همچنین ترتیبی اتخاذ شود تا درخواست تعویق بازنشستگی اعضای هیات علمی مشمول تبصره های «۱» و «۳» ماده صدرالاشاره، با در نظر گرفتن زمان کافی، در جلسه هیات امنای قبل از تاریخ احراز شرایط بازنشستگی آنان، مطرح و مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

فراهم شدن حضور اساتید برجسته بازنشسته در دانشگاه

همچنین لازم است پیرو بخشنامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ترتیبی اتخاذ شود تا با رعایت همه جوانب فرهنگی و اعمال تشریفات مرسوم و متعارف، از خدمات ارزنده اعضای هیات علمی بازنشسته تقدیر شایسته به عمل آید و در حد مقدورات امکانات و فضای کافی و مناسب برای حضور استادان شاخص و برجسته بازنشسته در عرصه خدمات علمی در موسسه فراهم شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس