پژوهشگران پسادکتری در اولویت استخدام در دانشگاه‌ها (99/10/5)

ایران کنفرانس

پژوهشگران پسادکتری در اولویت استخدام در دانشگاه‌ها

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه پژوهشگران پسادکتری در اولویت استخدام در دانشگاه‌ها هستند، گفت: محدودیتی برای جذب ایرانیان مقیم خارج وجود ندارد.

محسن شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جزییات طرح جذب پژوهشگر پسادکتری گفت: ما معتقدیم دانشجویان پسادکتری می‌توانند در کنار اعضای هیات علمی در اجرای پروژه‌ها و خلق ایده‌های نو کمک شایانی داشته باشند.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه فعالیت پژوهشی دانشجویان پس از مقطع دکتری به عنوان پژوهشگر از یک طرف کمک می‌کند که آنها در اجرای پروژه‌ها نقش آفرین باشند و تجربه کسب کنند و از طرف دیگر به اعضای هیات علمی در انجام پروژه‌ها کمک خواهند کرد.

این مقام مسئول وزارت علوم به دانشگاه‌ها توصیه کرد که در فرایند جذب اعضای هیات، به افرادی که به عنوان پژوهشگر پسادکتری دوره‌ای را گذرانده‌اند، اولویت جذب داده شود.

شریفی درباره ظرفیت دانشگاه‌ها برای جذب این افراد گفت: به هر اندازه که پروژه تحقیقاتی و طرح پژوهشی وجود داشته باشد، اعضای هیات علمی می‌توانند پژوهشگر جذب کنند. لازمه به کارگیری پژوهشگر این است که طرحی در دانشگاه وجود داشته باشد.

وی درباره محل تامین منابع مالی برای حقوق این پژوهشگران گفت: بخشی از این بودجه با حمایت وزارت علوم تامین می‌شود و بخشی دیگر از محل پروژه‌های کارفرمایی و تقاضامحور از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌ها جذب خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اعضای هیات علمی در صورتی که طرحی را خارج از دانشگاه دریافت کرده باشند، فراخوانی را از طریق سایت دانشگاه منتشر می‌کنند که بر اساس آن تعدادی پژوهشگر پسادکتری و دستیار پژوهشی جذب خواهد شد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم ضمن تاکید بر اینکه محدودیتی در خصوص جذب پژوهشگر داخلی و یا ایرانیان مقیم خارجی وجود ندارد، افزود: منتها صلاحیت علمی این افراد باید محرز شود و افراد خارج از کشور منعی برای حضور در دانشگاه‌های داخلی نیز نداشته باشند.

شریفی ضمن بیان این مطلب که فکر می‌کنیم با اجرای این طرح تعداد پژوهشگران پسادکتری به چندین برابر افزایش یابد، گفت: طرح به کارگیری پژوهشگران پسادکتری در حال نهایی شدن است و با امضای وزیر علوم به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس