تاکید رئیس دانشگاه آزاد بر اجرای بخشنامه دفاع رساله (99/11/2)

ایران کنفرانس

تاکید رئیس دانشگاه آزاد بر اجرای بخشنامه دفاع رساله

رئیس دانشگاه آزاد در جلسه ای با نمایندگان دانشجویان دکتری بر اجرای بخشنامه دفاع از رساله، جلوگیری از پایان نامه های فاقد کیفیت و افزایش اعتبار مدرک دکتری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد در نشستی با رئیس دانشگاه آزاد دغدغه‌های خود را پیرامون موضوعات مختلفِ آموزشی و پژوهشی مطرح کردند. در این جلسه طهرانچی از ارتقای علمی، استانداردسازی خدمات آموزشی و پژوهشی، افزایش کیفیت و سطح استاندارد مدرک تحصیلی سخن گفت و نمایندگان دانشجویان دکتری به موضوعاتی از جمله پیش دفاع، ارائه مقاله‌ها، شهریه، خدمات آزمایشگاهی اشاره کردند.

تاکید رئیس دانشگاه آزاد بر اجرای بخشنامه دفاع از رساله

یکی از نمایندگان دانشجویان دکتری که در این جلسه حضور داشت، جزئیاتی از این نشست ۳ ساعته را توضیح داد. او به خبرنگار مهر گفت: در بخشنامه جدید دانشگاه آزاد در مورد دفاع دانشجویان دکتری از رساله اینطور آمده که تمامی دانشجویان دکتری که قبلاً پیش دفاع خود را انجام داده ولی تا تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری موفق به انجام دفاع نهایی نشده اند، پیش دفاع انجام شده آنها «کان لم یکن» تلقی می‌شود و لازم است طبق شرایط اشاره شده، مجدداً پیش دفاع انجام گیرد. ما در این جلسه در خصوص وضع قوانین سخت گیرانه در مورد پیش دفاع صحبت‌هایی داشتیم و رئیس دانشگاه آزاد تاکید زیادی داشتند بر اینکه مصمم هستند جلوی پایان نامه‌هایی که (از نظر ایشان) فاقد کفایت است را بگیرند و هدف از وضع قوانین سختگیرانه مقالات را، افزایش اعتبار مدرک دکتری عنوان کردند.

عطف ماسبق در موضوع پیش دفاع قانونی نیست / دانشگاه آزاد: استاندارد را ما تعیین می‌کنیم

این دانشجوی دکتری ادامه داد: یکی دیگر از دانشجویان دکتری در این جلسه این موضوع را مطرح کرد که عطف ماسبق در موضوع پیش دفاع قانونی نیست و نباید شامل حال ما شود اما تمام اعضای هیأت رئیسه دانشگاه که در جلسه حضور داشتند، این نکته را متذکر شدند که حتی صحبتی هم از این موضوع نکنید و به هیچ عنوان حتی این احتمال وجود ندارد که عطف به ماسبق نشود و اضافه کردند استاندارد کفایت را ما تعیین می‌کنیم و بالاخره باید این ارتقا از جایی شروع شود. در ادامه اعضای هیأت رئیسه تاکید کردند که ما به دانشجو دو مرتبه مهلت دادیم و باید تا الان دفاع می‌کردید و حتماً پایان نامه شما کفایت ندارد که نتوانستید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نماینده دیگر دانشجویان دکتری، موضوع لغو سنوات ترم به دلیل کرونا، تعطیلی آزمایشگاه‌ها و توقف کار عملی دانشجویان را مطرح کرد که اینطور پاسخ داده شد که یک ترم نبوده بلکه دو ماه بوده است و ما این ارفاق‌ها و مهلت‌ها را داده ایم تا بتوانید زودتر پیش دفاع کنید.

دغدغه‌های دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد تصریح کرد: بنده نیز به نمایندگی از دوستانی که هنوز موفق به انجام دفاع نشده اند، به این موضوع اشاره کردم که دانشگاه آزاد هیچگونه حمایتی از دانشجویان نمی‌کند و قوانین دست و پا گیر باعث شده مراحل تصویب پروپوزال زمان بر باشد. در ادامه به نکات دیگری اشاره کردم از جمله اینکه رکود اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا، تورم و افزایش چند برابری قیمت اقلام آزمایشگاهی مثل کیت‌ها، انتظار طولانی برای رسیدن کیت‌ها، خراب شدن نمونه‌ها به دلیل تعطیلی ناگهانی مراکز تحقیقاتی، اجبار به تکرار کل پروسه از صفر و دغدغه‌های مالی و فشار بر خانواده‌ها دانشجویان دکتری را با مشکل رو به رو ساخته است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد گفت: یکی از نمایندگان هم مجدداً به غیرقانونی بودن عطف به ما سبق اشاره و با ارائه ماده قانونی، بطور صریح و قاطعانه دفاع کرد اما اعضای هیأت رئیسه اعلام کردند که این روند استانداردسازی اجرایی می‌شود.

وعده طهرانچی به دانشجویان دکتری

وی درباره تصمیمات جدید هیأت رئیسه در خصوص معافیت از شهریه دانشجویانی که قرار است مقاله اکسپت کنند، توضیح داد و گفت: در این جلسه وعده داده شد که کسانی که پیش دفاع نکردند ولی ۵ ترم پرداخت شهریه (پایان نامه+تمدید پایان نامه) انجام دادند کما فی السابق، بصورت دو ترم معاف از شهریه، مقاله اکسپت کنند و پیش دفاع کنند.

دو ترم معاف از شهریه ویژه دانشجویانی که می‌خواهند مقاله اکسپت کنند

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: به کسانی که پیش دفاع کردند و مجدداً طبق بخشنامه جدید پیش دفاعشان باید تکرار شود نیز بصورت دو ترم معاف از شهریه، فرصت اکسپت مقاله داده شد که هنوز قطعی نیست.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس