پاسخ به 5 سوال مهم درباره دفاع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد (99/11/20)

ایران کنفرانس

پاسخ به 5 سوال مهم درباره دفاع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد



1- کدام مدارک باید در پژوهشیار بارگذاری شوند؟
براساس دستورالعمل متمم بخشنامه برگزاری جلسات پیش‌دفاع متمرکز که در راستای یکپارچه‌سازی ارائه مجوزهای دفاع دانشجویان دکتری تخصصی ابلاغ شده، ارائه گواهی قبولی در آزمون زبان (معتبر طبق بخشنامه‌های مصوب) دانشگاه، ارائه پذیرش یا چاپ مقاله معتبر مطابق با آیین‌نامه سال ورود دانشجو (مقاله موظفی دفاع) با تایید استادراهنما، مشاور و مدیرگروه، ارائه گواهی قبولی در آزمون جامع، تایید رساله توسط استادراهنما، مشاور و شورای گروه و بارگذاری و ثبت اطلاعات توسط دانشجو در سامانه پژوهشیار و طی مراحل لازم برای رسیدن به مرحله پنجم، جهت بارگذاری در سامانه پژوهشیار الزامی است.

2- با داشتن گواهی پذیرش مقاله تا چه زمانی امکان دفاع داریم؟
دانشجویانی که تا تاریخ 99.10.15 پذیرش یا چاپ مقاله معتبر مطابق با بخشنامه‌های سال ورود خود (مقاله موظفی دفاع) را اخذ کرده باشند و کفایت دستاوردهای رساله به تایید استادراهنما، مشاور و شورای گروه رسیده و در سامانه پژوهشیار ثبت و اخذ کد شده باشد، می‌توانند حداکثر تا تاریخ 99.12.20 از رساله خود دفاع کنند.

3- اگر پیش‌دفاع ناموفقی را پشت‌سر گذاشتیم، تکلیف چیست؟
همچنین دانشجویانی که در اولین دوره پیش‌دفاع متمرکز، کفایت دستاوردهای علمی را دریافت نکرده‌اند، درصورت تمایل می‌توانند نسبت به اصلاحات رساله طبق نظر هیات تخصصی اقدام کرده و پس از تایید مدیر هیات تخصصی، مطابق با شرایط بخشنامه‌های سال ورود خود (داشتن مقاله موظفی دفاع) پس از ثبت‌نام نیمسال دوم 1400-1399 و بدون پرداخت شهریه، می‌توانند تا 1400.1.31 از رساله خود دفاع کنند، درغیر این صورت باید در پیش‌دفاع متمرکز بعدی شرکت کنند. در این دستورالعمل تاکید شده است: دانشجویانی که در اولین دوره پیش‌دفاع متمرکز قبول شده‌اند، درصورت تمایل می‌توانند مطابق با بخشنامه‌های سال ورود خود نسبت به دفاع اقدام کنند.

4- موفق به پذیرش مقاله نشده‌ایم،‌ چه باید کرد؟
دانشجویانی که تا تاریخ ابلاغ این بخشنامه، پس از قبولی در امتحان جامع، 5 نیمسال برای واحدهای رساله دکتری تخصصی ثبت‌نام کرده‌اند ولی موفق به پذیرش مقاله نشده‌اند، به‌مدت ۲ نیمسال از پرداخت شهریه تمدید رساله دکتری تخصصی معاف می‌شوند تا نسبت به پذیرش مقاله پیش‌دفاع و انجام آن اقدام کنند. ضمنا در کارنامه 2 نیمسال معاف از شهریه، عبارت «در انتظار پذیرش مقاله» نوشته می‌شود.

5- پس از نیمه دی‌ماه گواهی پذیرش مقاله گرفتم، قدم بعدی چیست؟
دانشجویانی که تا تاریخ ابلاغ این بخشنامه، نسبت به ارسال مقاله معتبر مطابق بخشنامه‌های سال ورود خود اقدام کرده باشند، لازم است پس از ارائه پذیرش مقاله مذکور، نسبت به انجام پیش‌دفاع متمرکز اقدام کنند. بدیهی است این دسته از دانشجویان باید سایر دستاوردهای مستخرج از رساله خود را به نحوی انتخاب کنند که در‌مجموع با کسب 5 امتیاز پژوهشی، بتوانند نسبت به دفاع و تسویه‌حساب اقدام کنند. براساس بندهای این دستورالعمل؛ نداشتن منع موارد آموزشی، پژوهشی و مالی در واحد دانشگاهی و گذشتن یک سال از تاریخ تصویب پروپوزال در گروه/دانشکده/واحد تا زمان دفاع ازجمله شرایط و نحوه اجرای برگزاری جلسات پیش‌دفاع متمرکز و دفاع رساله‌های دکتری تخصصی است.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 20 بهمن 1399 ، 04:56)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس