نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ هفته آینده اعلام می‌شود (1400/01/22)

ایران کنفرانس

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ هفته آینده اعلام می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ تا اواسط هفته آینده اعلام خواهد شد.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ که روز ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد، به‌صورت کارنامه در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۰ یعنی اواسط هفته آینده منتشر می‌شود.

به گزارش مهر، آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با بیش از ۹۰ درصد داوطلبان ثبت نام کننده در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد.

تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند و تعداد شهرهای محل برگزاری آزمون نیز نسبت به آزمون دوره گذشته که ۶۰ شهر بود افزایش پیدا کرده بود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه و نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ در هفته آخر فروردین ۱۴۰۰ منتشر می‌شود و داوطلبان مجاز در هفته اول اردیبهشت ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

پس از انتخاب رشته افراد مجاز، در هفته اول اردیبهشت ماه، افرادی که حد نصاب را کسب کرده‌اند برای مصاحبه معرفی می‌شوند. حدود ۳ برابر به مصاحبه دعوت می‌شوند که پیش بینی می‌شود تعداد افراد معرفی به مصاحبه حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر باشد. مصاحبه‌های تخصصی به مدت ۲ ماه از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه سهم آزمون و سهم مصاحبه در دانشگاه‌ها، همچنان سهم ۵۰ درصد مصاحبه و سهم ۵۰ درصد آزمون است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حد نصاب در پذیرش دانشگاه‌ها اعمال می‌شود.

ظرفیت پذیرش در دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی به همراه دانشگاه آزاد در مجموع حدود ۲۲ تا ۲۴ هزار نفر است که برآورد می‌شود حدود ۱۲ هزار نفر در دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی و همین تعداد در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس