نتایج اولیه آزمون ارشد این هفته اعلام می‌شود (1401/3/28)

ایران کنفرانس

نتایج اولیه آزمون ارشد این هفته اعلام می‌شود

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، این هفته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، هفته جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان مجاز، اوایل تیرماه امکان انتخاب رشته را خواهند داشت. همچنین در نیمه اول شهریورماه نیز نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اعلام می‌شود تا داوطلبان از اول مهرماه بر سر کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

در مجموع، در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، اقبال بیشتری نسبت به آزمون رشته‌های علوم انسانی صورت گرفت و بیش از ۴۰۰ هزار داوطلب، در گروه علوم انسانی شرکت کردند. تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.

امسال از مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) حدود ۵۳ درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۴۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و همین نسبت را در گروه‌های آموزشی داریم.

طبق اعلام سازمان سنجش، ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت؛ در واقع سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد پذیرش شدند که امسال در مقایسه با سال گذشته، تعداد بیشتری از داوطلبان پذیرش خواهند شد. براین اساس، سال گذشته ۲۷ درصد از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها پذیرش شدند، اما امسال این آمار بیش از ۳۰ درصد خواهد بود.

آزمون کتبی، سهم ۸۰ درصدی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ایفا خواهد کرد و ۲۰ درصد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر دارد.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه جاری در ۱۶۶ شهرستان و ۱۷۷۰ حوزه فرعی و همچنین ۳۸۱ حوزه اصلی برگزار شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس