زمان برگزاری اولین کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد/آزمون‌های ارشد و دکتری همزمان برگزار می‌شوند (1401/5/11)

ایران کنفرانس

زمان برگزاری اولین کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد/آزمون‌های ارشد و دکتری همزمان برگزار می‌شوند

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود، گفت: ثبت نام برای این نوبت از آزمون در روزهای ۸ تا ۱۴ آبان ماه سال جاری از طریق سایت این سازمان صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن مروتی در نشست خبری که به مناسبت اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ برگزار شد به تشریح جزییات برگزاری سه آزمون مهم سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: بر اساس ابلاغیه رئیس جمهور درباره اصلاحیه ساماندهی پذیرش دانشجو کنکور ۱۴۰۲ با تغییراتی برگزار می شود که مهمترین تغییر، برگزاری آن در دو نوبت است در واقع پذیرش کنکور ۱۴۰۲ در مهر ماه این سال صورت می گیرد و این آزمون در دو نوبت که یکی از آن امسال و دیگری در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و ثبت نام برای این نوبت از آزمون در روزهای ۸ تا ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ انجام می‌گیرد.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ به این صورت است که صبح روز ۲۹ دی ماه آزمون گروه علوم تجربی، در بعد از ظهر نیز آزمون گروه زبان های خارجی برگزار می‌شود، صبح روز ۳۰ دی ماه نیز آزمون گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی و در بعد از ظهر آن روز آزمون گروه هنر برگزار می‌شود.

مروتی خاطر نشان کرد: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و ثبت نام برای این نوبت از آزمون در روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

به گفته معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ به این صورت است که صبح روز ۱۴ تیرماه آزمون گروه های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و در بعدازظهر آن آزمون گروه هنر و صبح روز ۱۵ تیرماه آزمون گروه علوم تجربی و در بعدازظهر آن آزمون گروه زبان های خارجی برگزار خواهد شد.

وی همچنین به سومین تغییر کنکور سال آینده اشاره کرد و افزود: در کنکور سال آینده دروس عمومی وجود ندارد و نمرات این دروس از سوابق تحصیلی داوطلبان اخذ می شود.

مروتی همچنین در خصوص تقویم برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ نیز افزود: آزمون های ارشد و دکتری همزمان با هم در اسفندماه ۱۴۰۱ و آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ نیز صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می شود. همچنین آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ نیز در سه نیم روز عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می شود.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور همچنین به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اشاره کرد و افزود: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱ به میزان ۴۰ درصد با تاثیر مثبت اعمال شد، اما در کنکور ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، در کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، در کنکور ۱۴۰۴ به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی با نمرات پایه های یازدهم و دوازدهم و در کنکور ۱۴۰۵ نیز به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی با نمرات پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم محاسبه می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس