دانشگاهها باید از منابع داخلی حقوق حق التدریسها را پرداخت کنند (1401/7/2)

ایران کنفرانس

دانشگاهها باید از منابع داخلی حقوق حق التدریسها را پرداخت کنند

معاون اداری مالی وزارت علوم اعلام کرد: دانشگاه‌ها باید از منابع داخلی، درآمد اختصاصی و بودجه سایر که دریافت می‌کنند، حقوق اساتید حق التدریس را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی از اساتید حق التدریس در تماس با خبرگزاری مهر ضمن اعتراض به عدم پرداخت حقوق عنوان کردند: ما انتظار داریم، پرداخت حقوق حق التدریسی ها مانند پرداخت شهریه سیستمی و ماهانه شود.

همچنین آنها درخواست دارند: حق التدریس کارورزی و معرفی به استاد مطابق آئین نامه محاسبه و پرداخت شود و ابلاغ دروس مدرس، قرارداد، سند واریز حق التدریس و سند واریز مالیات به دارایی در سیستم آپلود شود و یک نسخه به مدرس داده شود. همچنین پرداخت به موقع حقوق اساتید حق التدریس هستیم.

علی خطیبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پرداخت حقوق اساتید حق التدریس گفت: دانشگاه‌ها باید از منابع داخلی، درآمد اختصاصی و بودجه سایر که دریافت می‌کنند، حقوق اساتید حق التدریس را پرداخت کنند.

معان اداری مالی وزارت علوم ادامه داد: پرداخت حقوق اساتید حق التدریس در اولویت ما قرار دارد و در تلاش برای تأمین اعتبار آن هستیم تا بتوانیم آن را پرداخت کنیم.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم نیز پیش از این درباره پرداخت حقوق اساتید حق التدریس اعلام کرده بود: از دانشگاه‌ها می‌خواهیم پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی حق التدریس را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

براساس این گزارش، یکی از مشکلاتی که اساتید حق التدریس با آن مواجه هستند، عدم پرداخت به موقع حقوق است

در ضوابط بودجه ۱۴۰۱ به صراحت آمده و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این مطلب را اعلام کرده است که هرگونه پرداختی به اساتید حق التدریسی باید به طور ماهانه انجام شود. بنابراین دانشگاه‌ها موظف شده‌اند مدل پرداخت را ماهانه انجام دهند. و این قانون باید از امسال اجرایی می‌شد، که متأسفانه هنوز به طور کامل اجرایی نمی‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس