آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از 22 آبان/اعلام مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون (1401/8/21)

ایران کنفرانس

آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از 22 آبان/اعلام مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون

ثبت‌نام آزمون وروردی مقطع دکتری(Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲، از  یکشنبه ۲۲ آبان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرآیند ثبت‌نام آزمون دکتری به مدت هشت روز ادامه دارد و روز یکشنبه ۲۹ آبان به پایان می‌رسد.

زمان برگزاری آزمون وروردی مقطع دکتری(Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲، صبح پنجشنبه ۱۱ اسفندماه سال جاری خواهد بود.

براساس ضوابط هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند.

مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون دکتری ۱۴۰۲

دکتر حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش نیز ضمن اعلام رشته‌ها و مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعه‌های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ دروس امتحانی شامل آزمون زبان با ضریب ۱، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب ۱، آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب ۴ است.

وی درباره دکتری آموزشی- پژوهشی، گفت: سنجش و پذیرش برای ورود به این مقطع بر اساس آزمون متمرکز ۵۰ درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد و مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره نحوه پذیرش دکتری پژوهش محور، گفت: سنجش و پذیرش برای ورود به این مقطع بر اساس: آزمون متمرکز ۳۰ درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، مصاحبه علمی و بخش عملی ۳۰ درصد و تهیه طرح‌واره ۲۰ درصد است.

سازمان سنجش آموزش کشور نیز پیش از این، در ارتباط با این آزمون اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در متن آن آمده است: بر اساس قانون "سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی" مصوب اسفندماه سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه اجرایی و مصوبات "شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی" و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پذیرش آزمون دکتری که در زمان ثبت‌نام (آبان ماه سال ۱۴۰۱) منتشر می‌­شود، انجام می‌شود.

سنجش و پذیرش در تمام دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌­های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس این قوانین و آیین‌نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام می‌شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای آزمون متمرکز (۵۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) انجام می‌شود.

همچنین سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش - محور بر اساس معیارهای  آزمون­ متمرکز (۳۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد)، تهیه طرح­واره (۲۰ درصد) است.

اجرای مرحله اول از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود؛ همچنین امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی نیز توسط دانشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو داده می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ شامل آزمون زبان، آزمون استعداد تحصیلی و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس