آیین نامه تسهیل جذب نخبگان به عنوان هیات علمی تدوین شد (1401/9/1)

ایران کنفرانس

آیین نامه تسهیل جذب نخبگان به عنوان هیات علمی تدوین شد

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از تدوین آیین نامه تسهیل جذب نخبگان به عنوان هیات علمی خبرداد.

محمد خلج امیرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تسهیل جذب نخبگان به عنوان هیأت علمی گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره موضوع مذکور، جلسات متعددی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز جذب وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان برای تسهیل جذب نخبگان برگزار و آئین نامه‌ای در این باره تدوین شد که به زودی پس از تکمیل شدن به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آئین نامه مذکور سه روش برای پذیرش نخبگان به عنوان هیأت علمی پیش بینی شده است، براساس روش اول، نخبگان به روش عادی در فراخوان جذب هیأت علمی شرکت کرده و با بقیه شرکت کنندگان رقابت کنند و البته حسن آن این است که ردیف استخدامی آنها در صورتی که از بنیاد ملی نخبگان تاییدیه داشته باشند فراهم است و کارت پایان خدمت هم در ابتدا اگر در پروژه‌ای از پروژه‌های بنیاد ملی نخبگان مشغول باشند، نیازی نیست.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: در روش دوم، نخبگان اگر از طرف بنیاد ملی نخبگان معرفی و برگزیده باشند، می‌توانند به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و از دانشگاه مورد نظر اعلام نیاز بیاورند، در صورتی که دانشگاه قبول کرده و نامه‌ای مبنی بر احتیاج به فرد مذکور را اعلام کند، نخبه مذکور می‌تواند پذیرش شود.

وی افزود: در روش سوم، نخبگانی که جایابی نشده‌اند، مراجعه می‌کنند اگر شرایط لازم را داشته باشند خارج از فراخوان به لحاظ عمومی و علمی بررسی شده در نهایت محلی را برای وی مشخص می‌کنند.

وی افزود: بنابراین وقتی فردی شرایط لازم نخبه را داشته باشد حتماً تلاش می‌شود تا وی جایابی پیدا شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس