آزمون "یوس" برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود (1401/11/2)

ایران کنفرانس

آزمون "یوس" برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود

آزمون "یوس" (YÖS) با نظارت سازمان سنجش آموزش کشوری برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمون "یوس" که آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ترکیه محسوب می‌شود، ۲۱ اسفندماه سال جاری برای نخستین‌بار در ایران برگزار می‌شود.

داوطلبان برای ثبت‌نام در این آزمون تا ۸ اسفندماه فرصت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام، فرایند تایید ثبت‌نام آغاز می‌شود که داوطلبان می‌بایست از ۹ تا ۱۱ اسفند برای این فرایند اقدام کنند. پس از تایید ثبت‌نام، داوطلبان می‌توانند از روز ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ترکیه، ۲۱ اسفند ساعت ۱۱ به وقت ایران برگزار می‌شود و نتایج این آزمون در آخرین روز  سال ۱۴۰۱ یعنی ۲۹ اسفند به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

این آزمون تحت نظارت "سازمان سنجش آموزش کشور" و "دانشگاه T.C. MARDIN ARTUKLU (به عنوان موسسه صاحب امتیاز آزمون)" و توسط موسسه فرهنگی و هنری امواج آرام (www.AmwajeAram.ir) برگزار خواهد شد.

تمام داوطلبان خارجی متقاضی تحصیل در ترکیه باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور در آزمون یوس شرکت کنند که معیاری برای پذیرش دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های ترکیه به حساب می‌آید و مدرک این آزمون به مدت ۲ سال معتبر است. در آزمون یوس مهارت های یادگیری پایه و زبان ترکی برای دانشجویان بین المللی می خواهند در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی تحصیل کنند، سنجیده می شود.

شرط تسلط به زبان ترکی برای شرکت در آزمون یوس الزامی نیست؛ چرا که امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم در ترکیه وجود دارد و داوطلبان می توانند با مطالعه منابع آزمون آیلتس و شرکت در این آزمون، از دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه پذیرش بگیرند اما برای تحصیل در سایر دانشگاه‌ها باید با زبان ترکی آشنایی کافی داشته باشند.

آزمون YOS از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول هوش و دانش ریاضی و هندسه را می سنجد و بخش دوم سوالاتی درباره زبان ترکی است. دفترچه سؤالات به دو زبان انگلیسی و ترکی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد  و هر داوطلب به آن زبانی به سوالات پاسخ می دهد که هنگام ثبت نام آزمون یوس مشخص کرده است.

نمره آزمون یوس از ۱۰۰ محاسبه شده و به ازای هر چهار سوال غلط، یک جواب درست حذف خواهد شد.  بخش دوم آزمون یوس که مربوط به پاسخ به سوالات زبان ترکی است فقط برای کسانی مهم است که قصد تحصیل به زبان ترکی در ترکیه را داشته باشند. اگر داوطلبان از طریق ارائه مدرک زبان تافل یا آیلتس از دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بگیرند، دیگر لازم نیست به بخش سوالات زبان ترکی آزمون YOS پاسخ دهند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس