پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با یک مرکز دیگر ادغام شد (1401/12/10)

ایران کنفرانس

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با یک مرکز دیگر ادغام شد

دغام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با نام جدید "موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)" به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر فاضل‌زاده رئیس موسسه ISC گفت: در ایام مبارک ماه شعبان و هم‌زمان با ولادت امام سجاد (ع)، ادغام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با نام جدید "موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)" پس از گذراندن مراحل قانونی و با موافقت هیئت امنای موسسه، به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید.

فاضل‌زاده اظهار داشت: در جلسه شماره ۹۶۱ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ شورای گسترش آموزش عالی و به اتفاق آراء اساسنامه موسسه به تصویب رسید.

موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) به موجب اساسنامه مصوب خود، دارای ۹ هدف ذیل است:

۱-کمک به ترویج و توسعه ضوابط اخلاق علمی در کلیه مولفه‌های تولید و انتشار مجلات علم و فناوری با رعایت حقوق صاحب اثر

۲-ایجاد فرصت و تقویت روح نوآوری در علوم و فناوری با توجه به ارزش‌های اسلامی

۳-مدیریت داده و اطلاعات، گسترش علم، ارزیابی، رتبه‌بندی و کمک به سیاست‌گذاری آگاهانه در حوزه علم و فناوری در کشور، منطقه و جهان اسلام برای تحقق مرجعیت علمی و فناوری

۴- ارائه خدمات اطلاعات علمی و فناوری به شیوه‌های متنوع به کلیه مخاطبان مؤسسه اعم از ملی یا بین‌المللی با تأکید بر شبکه الکترونیکی در فضای مجازی

۵-پایش علم، فناوری و نوآوری در سطح کشور و محیط بین‌الملل و کمک به کشورها به‌ خصوص کشورهای اسلامی داوطلب و منطقه در نیل به اهداف علمی

۶-توسعه سکوهای علمی و فناوری در جهت نظام ایده‌ها و نیازها «نان»، آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» و ایجاد شناساگر دیجیتالی پژوهشگر با اختصار (ISC-ID) در راستای اسقرار نظام ملی نوآوری

۷-گردش آزاد و تأمین اطلاعات علمی و فناوری لازم و تبادل آنها بین مراکز آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری برای مأموریت‌گرایی با تأکید بر بهره وری، کیفیت‌گرایی و کارآمدی

۸-تدوین و تولید انواع نقشه علم و روند فناوری منبعث از مستندات و مدارک علمی

۹-کمک به دیپلماسی علمی و فناوری در سطح ملی، منطقه‌ای، کشورهای اسلامی و بین‌المللی

رئیس ISC گفت: مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در سال ۱۳۷۰ پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی، مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان تاسیس شد. سپس در اجلاس سال ۱۳۸۷ کنفرانس سران کشورهای اسلامی در باکو تاسیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به جمهوری اسلامی محول شد که پس از تصویب اساسنامه در شورای گسترش آموزش عالی، شورای انقلاب فرهنگی، این پایگاه در شهر شیراز افتتاح شد.

فاضل‌زاده افزود: پس از سه دهه فعالیت مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و بیش از دو دهه رصد و پایش علم و فناوری کشورهای جهان اسلام توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، شورای گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۹۸ تصمیم به ادغام مرکز و پایگاه گرفته تا با افزایش بهره وری هر دو مؤسسه تحت یک مؤسسه، وظایف رصد و پایش علم و فناوری ایران و کشورهای اسلامی را با جدیت بیشتر دنبال کند.

وی گفت: با حمایت‌های دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تشکیل هیئت امنای مستقل مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در دولت سیزدهم، روند ادغام دو مؤسسه تسریع شد. اساسنامه و نام جدید مؤسسه در اولین جلسه هیئت امنا مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ به تصویب اعضا رسید و سپس با تایید مقام عالی وزارت، دفتر هیئت امنا، اساسنامه را ابلاغ و در جلسه شماره ۹۶۱ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ شورای گسترش آموزش عالی با اجماع اعضا به تصویب و تایید رسید.

رئیس ISC در پایان گفت: امید است با عنایات الهی و حمایت‌های همه جانبه مسئولین، بتوان از این ظرفیت ایجاد شده در سطح ملی و بین‌المللی به‌ویژه کشورهای جهان اسلام در راستای مرجعیت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران گام‌های استوار و سازنده‌ای برداشت.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس