برگزاری فراخوان جذب اعضای هیات علمی منوط به مجوز دو سازمان شد (1402/5/17)

ایران کنفرانس

برگزاری فراخوان جذب اعضای هیات علمی منوط به مجوز دو سازمان شد

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: امسال قانونگذار اعلام کرده است که باید حتما دو سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی برای برگزاری فراخوان جذب هیات علمی از قبل مجوز دهند.

دکتر محمد خلج امیرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت برگزاری اولین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۲ و دلایل تأخیر برگزاری فراخوان گفت: هیأت مرکزی جذب وزارت علوم برای برگزاری فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در انتظار مجوز دو امضای سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی است.

وی ادامه داد: به محض اینکه سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دو امضا را ارائه دهند فراخوان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم افزود: هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس تقویم سالیانه تاکید دارد زودتر این فراخوان برگزار شود ما نیز از آن استقبال می‌کنیم منتهی قانون مجلس است که باید حتماً برگزاری فراخوان با امضای دو سازمان مذکور باشد.

وی توضیح داد: برگزاری خود فراخوان نیز باید با مجوز مراجع ذی صلاح باشد، به عنوان مثال اخیراً که آموزش پرورش قصد استخدام نیرو داشت با دریافت مجوز، آزمون استخدامی برگزار کرد.

خلج درخصوص اینکه فراخوان جذب طبق فرایند هرساله دو بار برگزار شده و برنامه‌ای برای ارائه مجوز برگزاری آن در سال‌های قبل وجود نداشته است افزود: در حال حاضر نیز فرض بر برگزاری فراخوان، دوبار در سال است، منتهی سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی اعلام کرده اند که به دلیل ارائه کدهای استخدامی و مباحث مالی، بخشی از استخدام هستند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: یکی از مشکلاتی که ما در مرکز جذب وزارت علوم با آن مواجه هستیم این است که افراد از طرف هیأت مرکزی جذب حکم هیأت علمی دریافت می‌کنند ولی کد استخدامی آنها بزودی ارائه نمی‌شود و این افراد با مشکل مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: بنابراین امسال قانونگذار اعلام کرده است که باید حتماً این دو سازمان برای برگزاری فراخوان از قبل مجوز ارائه دهند، البته ارائه مجوز به این معنی است که سازمان امور استخدامی درخواست‌هایی داشته و عنوان کرده است هر دانشگاه اعلام کند برای هر رشته چه تعداد عضو هیأت علمی می‌خواهد و اینکه آیا بر اساس آمایش آموزش عالی است یا خیر که هیأت مرکزی جذب وزارت علوم به تمام درخواست‌ها پاسخ داده و همه موارد درخواستی آماده شده و فقط منتظر امضای دو سازمان مذکور برای برگزاری فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۲ است.

خلج امیرحسینی افزود: امسال به صورت خاص اعلام شده فراخوان باید حتماً با امضای دو سازمان مذکور باشد و وزارت علوم منتظر دو امضا است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس