حق «وتوی» مقاله ISI در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی وزارت بهداشت حذف شد (1402/8/9)

ایران کنفرانس

حق «وتوی» مقاله ISI در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی وزارت بهداشت حذف شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تغییرات در آیین‌نامه ارتقا اعضای هیات علمی از اضافه شدن مشوق‌ها و امتیازات جدید برای اعضای هیات علمی در آیین‌نامه جدید خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت با آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی وزارت علوم در کلیات مشترک است اما در جزئیات با یکدیگر متفاوت است.

وی گفت: دلیل این تفاوت این است که وزارت بهداشت تشکیلات ساختاری و کارکرد متفاوتی از وزارت علوم دارد. بنابراین وزارت بهداشت دو آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی خواهد داشت.

عین اللهی افزود: در جلسه‌ای که هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر علوم داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که به دلیل تفاوت‌های ساختاری وزارت بهداشت، دو آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی علوم پزشکی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به نکات جدید در آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی گفت: نکته اول اینکه هیچ چیزی در آئین نامه نقش وتویی نخواهد داشت. به این معنا که حتماً فرد نباید مقاله ISI داشته باشد. امتیاز مقاله سر جای خود باقی است. سرجمع امتیازات یک فرد از مقاله مهم است که البته در آئین نامه اجرایی مشخص می‌شود اما دیگر نوع مقاله نقش وتویی ندارد. پیش از این مهم بود که حتماً مقاله ISI و با ضریب خاصی باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نکته دوم در مورد جدا بودن میزان امتیازات ناشی از مقاله درباره اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت و اعضای هیأت علمی وزارت علوم است.

وی یادآور شد: نکته سوم که در آئین نامه ارتقا جدید است، اختصاص یکسری مشوق‌ها و امتیازات جدید برای اعضای هیأت علمی است که به آئین نامه ارتقا اضافه خواهد شد. به عنوان مثال اگر یک عضو هیأت علمی کار خاصی ارائه کند می‌تواند امتیاز بسیار بالایی بگیرد.

وی افزود: نمونه آن مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی است که موجب تحولی در درمان با سلول‌های بنیادی شد. یا نمونه دیگر آن دکتر ملک افضلی است که تحولی در نظام شبکه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

عین اللهی گفت: در واقع اسکولارشیپ یا اسکولاریتی می‌تواند تمام امتیازات را یک باره برای فرد ایجاد کند. به این معنی که شاخص بودن یک عضو هیأت علمی در یک کار خاص درمانی، بهداشتی، پزشکی، تحقیقاتی، امکان ارتقا فرد را فراهم می‌کند.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 9 آبان 1402 ، 13:12)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس