شرایط پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شریف اعلام شد (1402/9/8)

ایران کنفرانس

شرایط پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شریف اعلام شد

دانشگاه صنعتی شریف ۶ شرط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئین نامه "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول ۱۳۹۹ که در ۸ نیمسال فارغ التحصیل می شوند، دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۰ که در ۶ نیمسال فارغ التحصیل می شوند، دانشجویان دورشته ای ورودی ۱۳۹۸ که در ۱۰ نیمسال فارغ التحصیل می شوند، دانشجویان دوره فرعی ورودی ۱۳۹۸ که در ۹ نیمسال فارغ التحصیل می‌شوند و دانشجویان دوره کارورزی(کوآپ) ورودی ۹۸ که در ۱۰ نیمسال فارغ التحصیل می شوند تعداد محدودی را بدون آزمون جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

بر این اساس، پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و داوطلبان ورود به این دوره‌ها می‌توانند درخواست خود را تا ۳۰ آذر به صورت الکترونیک به همراه مدارک مورد نیاز به معاونت آموزشی دانشگاه شریف ارسال کنند.

همچنین گذراندن حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا قبل از شروع نیمسال هفتم تحصیلی یعنی انتهای تابستان ۱۴۰۲ برای ورودی‌های ۹۹ و تا پایان نیمسال هشتم تحصیلی یعنی انتهای تابستان ۱۴۰۲ برای دو رشته‌ای‌های ورودی ۹۸ از جمله شرایط پذیرش در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شریف عنوان شده است.

بر اساس تاکید معاون آموزشی وزارت علوم مبنی بر اختیار دانشگاه‌ها در کاهش چهار واحد درسی در زمان کرونا برای دانشجویان شریف ورودی ۹۹ این تبصره برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز در صورت داشتن واحد حذفی تا چهار واحد مدارک آنها قابل بررسی است. دانشجو موظف است در هشت نیمسال فارغ التحصیل شود. برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته‌ها) شرکت کرده‌اند مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی است و گذراندن حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی در رشته اصلی پس از 6 نیمسال تحصیلی برای ورودی‌های ۹۸ الزامی محسوب شده است.

همچنین برای دانشجویان مهمان انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از زمان ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم حداکثر هشت نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای برای رتبه بندی و تعیین ۲۰ درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده‌اند. دانشجویان دانشگاه شریف باید جزو ۳۰ درصد نخست ورودی‌های کارشناسی مربوطه باشند.

دانشجویان دانشگاه‌های: تهران - دانشگاه صنعتی امیرکبیر - دانشگاه صنعتی اصفهان - دانشگاه شیراز - دانشگاه علم و صنعت - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشگاه تبریز - دانشگاه شهید بهشتی - دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - دانشگاه صنعت نفت (رشته مهندسی نفت) دانشگاه اصفهان (رشته های علوم پایه) دانشگاه علامه طباطبایی (رشته های اقتصاد و مدیریت) به شرط داشتن معدل بالای ۱۷ و قرارگیری در بین ۲۰ درصد برتر هم ورودی ها و هم رشته‌ای ها و سایر دانشگاه های دولتی کشور به شرط داشتن معدل بالای ۱۷ و قرارگیری در ۱۰ درصد برتر در رشته تحصیلی نه در گرایش در بین داوطلبان واجد شرایط قرار می‌گیرند.

پرونده داوطلبان صرفا در صورت وجود گواهی رتبه بررسی خواهد شد.

اتمام تحصیلات کارشناسی تا قبل از شروع سال تحصیلی -۱۴۰۴ .۱۴۰۳

پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به منظور تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادی کارشناسی ارشد است. لذا دانشگاه شریف تاکید کرده که ارائه تقاضا از این طریق هیچگونه مزایایی برای متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ایجاد نمی نماید. به کلیه متقاضیان توصیه شده مراحل و پیش‌نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت نمایند.

در صورت احراز مغایرت اطلاعات وارد شده در سامانه ثبت نام با گواهی های ارائه شده (مانند معدل، واحد گذرانده، رتبه، کد ملی، شماره شناسنامه) پرونده متقاضی از روند بررسی خارج می گردد.

مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری، نوبت دوم بدون آزمون ، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، پیام نورو دانشگاه آزاد برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود. همچنین درخواست متقاضی فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد؛ در صورت ارسال درخواست برای بیش از یک رشته هر دو درخواست لغو خواهد شد. پس از اعلام نتایج اولیه، درخواست برای رشته دیگری قابل بررسی نیست.

دانشجویان رشته های مختلف می توانند برای ورود به دانشکده های مدیریت و اقتصاد، مهندسی انرژی فرم درخواست را تکمیل کنند. در این صورت درخواست نامبردگان فقط برای دانشکده یا گروه مزبور منظور خواهد شد.  دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا می توانند برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد مهندسی دریا داوطلب شوند. همچنین دانشجویان رشته مهندسی مکانیک می‌توانند برای کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا درخواست ارائه کنند.

طبق تاکید دانشگاه شریف، در صورت وجود هر گونه نقص مدرک، درخواست های متقاضیان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت لذا متقاضیان در ارائه مدارک مورد نیاز حداکثردقت را لحاظ کنند. در صورتیکه پرونده متقاضیان به دلیل فوق الذکر مورد بررسی قرار نگیرد مبلغ پرداختی عودت داده نخواهد شد.

با اعلام آموزش دانشگاه شریف، کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و مهندسی هسته ای فقط از میان دانش آموختگان کارشناسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فیزیک دانشجو می پذیرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس