زمان اعلام دومین فراخوان جذب دانشگاه‌ها مشخص شد (1402/10/11)

ایران کنفرانس

زمان اعلام دومین فراخوان جذب دانشگاه‌ها مشخص شد

دومین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بهمن ماه جاری اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از چهارم شهریورماه جاری آغاز شد و تا ۱۸ این ماه ادامه داشت. طبق اعلام وزارت علوم، برای اولین بار این فرصت فراهم شد تا دانش آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند، به شرط نداشتن غیبت، در فراخوان جذب شرکت کرده و وارد رقابت جذب شوند.

طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیات علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.

همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده و برای افرادی که فرآیند جذب را طی و حکم تایید هیات مرکزی جذب را دریافت کنند، بلافاصله ردیف استخدامی تعریف می‌شود.

ظرفیت پذیرش در این دوره حدود ۱۶۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاهای دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در موسسات غیر دولتی اعلام شد و این امکان فراهم شده است که افرادی که جزو سه نفر اول فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند، اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در موسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

وزارت علوم تاکید کرده است که تنها مسیر جذب عضو هیات علمی در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم صرفا از طریق فراخوان عمومی جذب است و متقاضیان در بازه زمانی ۴ تا ۱۶ شهریورماه می‌توانند نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

بر اساس آمار اعلام شده تعداد ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر نام نویسی کردند. این تعداد مشابه تعداد فراخوان سال قبل، اما نسبت به فراخوان قبلی خالص تر است. زیرا کف معدل و سن در ثبت نام لحاظ شده است.

وضعیت به گونه ای بود که افراد در فراخوان های قبلی با هر معدلی ثبت نام و پس از آن  دانشگاه ها  این افراد را غربالگری می کردند و در مواردی که نظارت کافی نبود شخص تا آخرین مرحله پیش می رفت و بعد مشاهده می شد.

تعداد ۱۳ هزار نفر متقاضی فراخوان اخیر هر کدام ۳ ظرفیت انتخاب کردند که حدود ۳۹ هزار ظرفیت می شود. به طور کلی ۳۵ هزار و ۱۴۵ رشته‌مخل انتخاب شده است‌ که‌ در علوم انسانی ۱۱ هزار نفر، فنی و مهندسی نزدیک ۸ هزار نفر و علوم پایه ۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

مصاحبه علمی و تعیین ۳ رقیب برتر و رسیدگی به شکایات مربوطه تا ۲ آذر ۱۴۰۲ادامه داشت  و مصاحبه عمومی ۳ رقیب برتر تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ صورت گرفت و بارگذاری صورت جلسه اجرایی جذب تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. هر دانشگاهی که دیر اقدام کند ممکن است برای فراخوان بعدی حذف می شود.

طبق اعلام وزارت علوم، فراخوان بعدی جذب در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بهمن ماه جاری اعلام خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس