زوجهای صمیمی دارای حافظه مشترک هستند

ایران کنفرانس

زوجهای صمیمی دارای حافظه مشترک هستند

بنا بر اعلام محققان استرالیایی، زوج‌ها با گذر زمان دارای حافظه مشترک می‌شوند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته آن‌ها، زوج‌های نزدیک زمانی که با یکدیگر هستند، دارای خاطرات واضحی هستند. در مطالعه انجام‌شده، افراد در صورتی که به یکدیگر نزدیک بودند، اغلب می‌توانستند در به یادآوردن یک اسم فرار به شریک زندگی‌شان کمک کنند.

تیم دانشگاه مک‌کواری طی چهار مطالعه، یادآوری مشترک را در زوج‌های صمیمی بررسی کرد و دریافت زوج‌هایی که سطح صمیمیت‌شان بالا بود، در این یادآوری بهتر عمل کردند.

نویسندگان این مقاله اعلام کردند بزرگسالان بیشترین دشواری‌های حافظه را درباره اطلاعات زندگی‌نامه‌ای و نه وقایع انتزاعی تجربه می‌کنند و به نظر می‌رسد با بالارفتن سن افراد، آن‌ها عدم اعتمادپذیری حافظه خود را با کمک گرفتن از حافظه شریک قابل‌اعتمادشان تعادل می‌بخشند.

این یافته می‌تواند توضیحی برای این موضوع باشد که چرا وقتی یکی از زوج‌ها دچار افت کارکرد شناختی می‌شود، دیگری نیز به زودی به وضعیت وی دچار می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس