اخبار دانشگاهی

معیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا (94/8/7)

ایران کنفرانس

معیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

در گزارش اخیر ورد اجوکیشن سرویس میزان اهمیت فاکتورهایی نظیر اعتبار دانشگاه، آینده شغلی، هزینه تحصیل، مکان و نوع دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان چینی و هندی بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ورد اجوکیشن سرویس یا WES که یک سازمان خصوصی برای ارزیابی اعتبار دانشگاه‌ها آمریکا و کاناداست و اطلاعات مفیدی در اختیار دانشجویان سایر کشورها که قصد دارند در این کشورها تحصیل کنند قرار می‌دهد، در گزارشی به بررسی دلایل دانشجویان چینی و هندی از انتخاب آمریکا برای ادامه تحصیل پرداخته است.

در این گزارش عنوان شده است که برای بیشتر از نصف دانشجویان چینی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اعتبار دانشگاه‌های آمریکایی مهمترین فاکتوری بود که باعث شد این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند در حالی‌ که این مسئله تنها برای کمتر از یک‌چهارم دانشجویان هندی در اولویت بود.

همچنین برای 58 درصد از دانشجویان هندی و 42 درصد از دانشجویان چینی آینده شغلی مهم بود. زیرا دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند بعد از اتمام تحصیل خود شغل و حقوق مناسبی به‌دست آورند.

هزینه‌های تحصیلی برای چینی‌ها در انتخاب دانشگاه چندان مهم نبود و تنها 3 درصد عنوان کردند که این یک شاخص مهم برای آنهاست. در حالی‌که برای 14 درصد از هندی‌ها این موضوع بسیار مهم بود که چقدر باید برای تحصیل کردن در دانشگاه‌ هزینه کنند.

این میزان برای دانشجویان خاورمیانه 13 درصد و برای دانشجویان آمریکای لاتین 15درصد بود.

فاکتور دیگر به صرفه بودن تحصیل در دانشگاه بود. برای بیش از نیمی از دانشجویان هندی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مهم است که در ازای هزینه‌ای که برای تحصیل صرف می‌کنند آینده خوبی داشته باشند. در نتیجه معیارهایی نظیر آینده شغلی، درآمد خوب، شهرت و اعتبار آکادمیک جز اولویت‌های آنها است.

این گزارش عنوان می‌کند که برای اکثر افرادی که قصد دارند در آمریکا تحصیل کنند، مکان جغرافیایی دانشگاه عامل مهمی نبود. البته برای 24 درصد از دانشجویانی که از خاورمیانه به آمریکا مهاجرت می‌کنند مکان دانشگاه عامل مهمی به شمار می‌رفت زیرا دانشجویان کشورهای مختلف علایق متفاوتی در انتخاب دانشگاه‌ها دارند و معیارهایشان برای انتخاب نوع دانشگاه و محل دانشگاه، با توجه به منطقه و کشوری که از آن آمده‌اند متفاوت است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده مشخص شد دانشجویان تحصیلات تکمیلی که از اروپا به این کشور مهاجرت می‌کنند بیشتر تمایل دارند در دانشگاه‌های خصوصی تحصیل کنند، اما دانشجویانی که از آفریقای جنوبی مهاجرت کرده‌اند بیشتر تمایل دارند در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند.

همچینین آمریکای لاتینی‌ها تمایل دارند در دانشگاه‌ها و موسسات جامع و کلانشهرها را تحصیل کنند و آن‌ دسته‌ای که نمی‌توانند وارد این دانشگاه‌های شوند دانشگاه‌های کوچک را برمی‌گزینند. تنها دانشجویان خاورمیانه‌ای هستند که تمایل دارند دانشگاه‌های متوسط را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

 

دانشگاه آزاد اسلامی در صدر 10 دانشگاه برتر تولیدکننده علم در کشور (94/8/6)

ایران کنفرانس

دانشگاه آزاد اسلامی در صدر 10 دانشگاه برتر تولیدکننده علم در کشور

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تعداد تولیدات علمی ایران در سال 2014 را 31 هزار و 588 مدرک دانست و گفت: از این تعداد 237 مقاله پر استناد و 32 مقاله داغ بوده و پراستنادترین مقاله ، 295 بار مورد استناد قرار گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در گفتگو با خبرنگار علمی ایسنا، دکتر جعفر مهراد، بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، با بیان این که در سال‌های اخیر نظام‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را بر اساس معیارها و شاخص‌هایی رتبه‌بندی می‌کنند، گفت: «در میان شاخص‌های رتبه‌بندی تولید علم حجم، ‌کیفیت، عملکرد و استناد وزن‌های در خور توجهی را به خود اختصاص داده است و از سوی دیگر از دهه 2000 میلادی دانشگاه‌ها در این حوزه بیش از پیش ورود کرده‌ و هر سال بر تعداد تولیدات علمی موسسات آموزش عالی کشور در قالب مقالات تحقیقاتی که در مجلات بین‌المللی منتشر می‌شود، افزوده شده است.»

او با اشاره به آمارهای تولید علم کشور، خاطر نشان کرد: «آمار تولیدات علمی ایران در چند سال گذشته مبین آن است که شتاب تولید علم ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان در حد مطلوب و چشمگیر بوده، هر چند که در سال‌های اخیر تا حدودی از شتاب مورد نظر کاسته شده است.»

مهراد با اشاره به آخرین رتبه‌بندی تامسون رویترز در مورد مدارک علمی ایران در سال 2015، افزود: «میزان تولیدات علمی ایران به رقمی برابر با 22 هزار و 589 مدرک بالغ شده که از این تعداد سهم مقالات علمی 20 هزار و 899، مطالب مروری 508، چکیده همایش‌ها 457 و مقالات کنفرانس‌ها 176 مورد بوده است.»

او همچنین تأکید کرد: «این آمارها نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور در اعزام اعضای هیات علمی به همایش‌های بین المللی اقدام شایسته‌ای به عمل نیاورده‌اند.»

بنیانگذار پایگاه استنادی جهان اسلام با تاکید براین که در تولید 22 هزار و 589 مدرک علمی ثبت و نمایه سازی شده در تامسون رویترز عملکرد دانشگاه‎‌های کشور تاثیر گذار بوده است، گفت: «این اثر به گونه‌ای بوده که 10 دانشگاه برتر در تولید علم نسبت به سایر دانشگاه‌ها از عملکرد بهتری برخوردار بوده‌اند.»

رتبه دانشگاه نام دانشگاه تعداد مدرک
1 دانشگاه آزاد اسلامی 3975
2 دانشگاه تهران 2094
3 علوم پزشکی تهران 1664
4 صنعتی اصفهان 1402
5 صنعتی امیر کبیر 1315
6 علوم پزشکی شهید بهشتی 1289
7 تربیت مدرس 1091
8 صنعتی شریف 1038
9 علم و صنعت ایران 838
10 فردوسی مشهد 767

مهراد با بیان این که آمار تولید علم ایران در سال 2014 کامل شده، گفت: «در این سال میزان تولیدات علمی کشور به 31 هزار و 588 مدرک بالغ شده است.»

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز، عنوان کرد: «مقایسه آمار تولیدات علمی ایران در 10 ماهه اول سال 2015 با کل تولیدات علمی ایران در سال 2014 نشان می‌دهد که در سال 2014 تعداد 9099 مدرک بیشتر تولید شده است. البته در ماه‌های آینده آمارهای مربوط به تولیدات علمی ایران در سال 2015 تکمیل‌تر خواهد شد.»

او گفت: «از کل تعداد 31 هزار و 588 مدرک طبق مقوله‌بندی وب‌آف‌ساینس، 5 رشته نخست که بیشترین تولیدات علمی کشور را به خود اختصاص داده‌اند که شامل برق و الکترونیک با انتشار 2074 مدرک، علم مواد چند رشته‌ای با انتشار 1950 مدرک، شیمی چند رشته‌ای با 1807 مدرک،‌ مهندسی شیمی با انتشار 1761 مدرک و شیمی فیزیک با 1316 مدرک می‌شود.»

او با اشاره به 10 دانشگاه برتر در این رتبه بندی‌ها، افزود: «بسته به تعداد اعضای هیئت علمی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و نیز بسته به سیاست‌های دانشگاه‌ها از نظر ثبت و اعلام وابستگی سازمانی، سهم 10 دانشگاه اول برتر در تولید علم سال 2014 از کل 31 هزار و 588 مدرک به شرح ذیل است.»

رتبه دانشگاه نام دانشگاه تعداد مدرک
1 دانشگاه آزاد اسلامی 5809
2 دانشگاه تهران 2942
3 علوم پزشکی تهران 2571
4 علوم پزشکی شهید بهشتی 1966
5 صنعتی اصفهان 1809
6 صنعتی امیرکبیر 1805
7 صنعتی شریف 1551
8 تربیت مدرس 1531
9 علم و صنعت ایران 1201
10 فردوسی مشهد 1027

موسسات برتر در حمایت از تحقیقات

لازم به ذکر است در زمینه حمایت از تحقیقات پرداخت در سال 2014 میلادی 10 موسسه اول که سهم عمده‌ای در تخصیص بودجه در تحقیقات علمی داشته‌اند به شرح ذیل است:

 

رتبه موسسه نام موسسه تعداد پشتیبانی از طرح‌ها
1 بنیاد ملی علوم 579
2 دانشگاه تهران 244
3 علوم پزشکی تهران 233
4 کاشان 171
5 پژوهشگاه دانش‌های بنیادی 161
6 تربیت مدرس 148
7 فردوسی مشهد 125
8 علوم پزشکی مشهد 109
9 شورای نانو فناوری ایران 90
10 علوم پزشکی اصفهان 88

آمریکا در رتبه نخست همکاری تحقیقاتی با ایران

مهراد با تاکید بر این که پژوهشگران در دانشگاه‌های مختلف کشور در انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی با همتایان خود در کشورهای مختلف همکاری می‌کنند، گفت: «در تولید 31 هزار و 588 مدرک در سال 2014 ، تعداد 1618 مورد با همکاری محققان آمریکا بوده است.»

به گفته او علاوه بر آن این 826 مورد از همکاری‌های محققان ایران با محققان مالزی، 777 مورد با پژوهشگران کانادا، 690مورد با آلمان، 595 مورد با انگلستان، 528 مورد با استرالیا و 511 مورد با ایتالیا بوده است.

مقالات داغ محققان ایرانی

او با اشاره به تعداد مقالات پر استناد و داغ محققان ایرانی در ژورنال‌های بین‌المللی عنوان کرد: «از کل تعداد 31 هزار و 588 مدرک و در بین 27 هزار و 249 مقاله منتشره محققان ایرانی در 2014 ، تعداد 237 مقاله پر استناد و 32 مورد مقاله داغ وجود دارد.»

پراستنادترین محقق ایرانی

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با تأکید بر این که اولین مقاله پر استناد 295 بار مورد استناد قرار گرفته است، گفت: «این مقاله با عنوان Global, regional and national Prevalence of overweith and obesity in chidren and adult during 1980-2013 در اوت 2014 در مجله Lancet منتشر شده است. افتخار این مقاله از آن علیرضا استقامتی و فرشاد فرزادفر از استادان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران است که با همکاری جمع کثیری از نویسندگان که به کشورهای مختلف تعلق دارند، منتشر شده است.»

او دومین مقاله پر استناد که جزء مقالات داغ نیز هست، را حاصل کار تحقیقاتی شیخ الاسلامی،‌گرجی، بندپی، الهی، حسن و سلیمانی دانست که با عنوان Effects of MHD on CU-Water Nanofluid Flow and Heart Transfer Of CVFEM در ماه ژانویه 2014 در مجله Journal of Magnetism and magnetic material منتشر شده است.

 

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب و افزایش اعضای هیات علمی/ اعلام فراخوان جذب در دی‌ ماه (94/8/5)

ایران کنفرانس

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب و افزایش اعضای هیات علمی/ اعلام فراخوان جذب در دی‌ ماه

معاون امور آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه‌های این دانشگاه برای افزایش اعضای هیات علمی گفت: دومین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۴، دی‌ماه اعلام می‌شود.

به گزارش آنا به نقل از فارس، فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه‌های این دانشگاه برای جذب و افزایش اعضای هیات علمی گفت: «هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی ریاست دانشگاه آزاد برای جذب حداقل 5 هزار نفر عضو هیات علمی در هر سال است که این برنامه از سال گذشته آغاز شده ولی مشکلاتی در روند اجرایی وجود داشت که با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی جذب تاحدودی برطرف شده است.»

او با بیان اینکه پیش از این فرآیند جذب بیش از یک سال طول می‌کشید، گفت: «با هماهنگی وزارت علوم و دبیرخانه شورای عالی جذب این فرایند به کمتر از 5 ماه تقلیل یافته به طوری که تفویض اختیار کامل به استان‌ها انجام شده است.»

حسین‌زاده لطفی ادامه داد: «نخستین فراخوان سال 94 در ماه های اردبیهشت و خرداد امسال انجام شد و دومین فراخوان نیز دی ماه اعلام می‌شود.»

به گفته او، در فراخوان اول امسال از تهران بیش از 4 هزار نفر ثبت‌نام کردند و در مجموع تعداد زیادی از متقاضیان دانشجوی دکترای و دکترای تمام به استان‌ها معرفی شدند که از میان این افراد نیز اعضای هیات علمی خود را جذب کنند.

او اضافه کرد: «در فراخوان جدید پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 3 هزار نفر ثبت‌نام کنند که با توجه به افزایش سرعت تعیین تکلیف، امیدواریم در 3 یا 4 ماه پس از اعلام فراخوان نتایج را منتشر کنیم.»

حسین‌زاده لطفی در رابطه با اولویت‌های جذب اعضای هیات علمی، اظهار داشت: «اولویت‌های جذب در نقشه جامع علمی کشور مشخص شده است ولی دانشگاه آزاد نیز یک نقشه جامع آموزشی دارد که توسعه تحصیلات تکمیلی براساس این نقشه صورت گرفته و نیاز استان‌ها هم در فرایند جذب موثر است.»

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد افزود: «البته باید نسبت استاد به دانشجو را هم در نظر بگیریم. در حال حاضر با استاندارد فاصله داریم و جذب 20 هزار نفر در طول 4 سال به منظور اصلاح نسبت‌هاست. همانطور که از سال‌های گذشته نسبت‌ها اصلاح شده و در حال حاضر از نسبت یک به 70 به نسبت یک به 50 رسیده‌ایم و امیدواریم به حد استاندارد برسیم ولی این فرایند زمانبر است.»

او گفت: «به استان‌ها نیز مجوز دادیم که براساس رشته‌محل‌های خودشان برای جذب هیات علمی تصمیم‌گیری کنند ولی تامین بودجه، تخصص و تعهد اعضای هیات علمی نیز در فرایند جذب بسیار موثر است.»

 

اعزام 1200 دانشجوی دکتری به دوره های کوتاه مدت دانشگاه های معتبر در سال جاری (94/8/3)

ایران کنفرانس

اعزام 1200 دانشجوی دکتری به دوره های کوتاه مدت دانشگاه های معتبر در سال جاری

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان اموردانشجویان با اشاره به پیشرفت علمی کشور در زمینه های مختلف گفت: هم اکنون کشور از نظر شتاب در رشد و تعداد مقالات علمی در رتبه نخست منطقه قرار گرفته است .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکترصدیقی درمراسم معارفه رایزن جدید علمی جمهوری اسلامی ایران درشبه قاره هند در دهلی نو گفت: سرمایه گذاری کشور درسال های گذشته در زمینه تحصیلات تکمیلی، زمینه رشد علمی و فناوری کشور را فراهم کرده است .

وی افزود: هم اکنون کشور از نظر تولید علم نیز رتبه دوم منطقه را دراختیار دارد و این دستاوردها درحالی به دست آمده که کشور با تحریم های شدید روبه رو بوده است .

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان اموردانشجویان گفت: کشور در سال های اخیر در زمینه های مختلف و بویژه در زمینه هوا - فضا، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی دستاوردهای بزرگی داشته است.

دکترصدیقی با بیان اینکه حدود چهارمیلیون و 700 هزار دانشجو در رشته های مختلف دردانشگاه ها تحصیل می کنند، گفت: هرچند توسعه کمی دانشگاه ها مورد نظر نبوده، ولی این تعداد دانشجو سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شود.

وی درادامه تاکید کرد: در کنار دانشجویان بورسیه اعزام دوره های 6 تا 9 ماه نیزموردتوجه قرار گرفته است .

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: درسال گذشته تعداد 800 نفر و امسال نیز 1200 نفر در دوره دکتری به دوره های کوتاه مدت دردانشگاه های معتبر درخارج از کشور اعزام شده اند.

وی افزود: اعزام دانشجویان در دوره های کوتاه مدت و دربرخی از رشته ها درهندوستان نیز می تواند مورد توجه قرارگیرد.

دکترصدیقی با اشاره به حضور 22 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: ظرفیت خالی دانشگاه ها با این دانشجویان تکمیل شود.

وی همچنین توجه به کیفیت درکنار کمیت دردانشگاها را یکی از اولویت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ذکر کرد .

معاون وزیرعلوم، درادامه با تقدیر از خدمات دکتر علی اعظم خسروی رایزن پیشین علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره، دکترخلیلی را به عنوان رایزن جدید علمی درشبه قاره معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مراسم تودیع و معارفه رایزن پیشین و جدید علمی جمهوری اسلامی درشبه قاره هند باحضور سفیرجمهوری اسلامی و تعدادی از مسئولان نهادهای ایرانی برگزارشد.

اقامت دوسال درکشور محل تحصیل برای ارزشیابی مدارک دکترا ضروری است

همچنین دکترصدیقی که برای معرفی رایزن علمی جدید جمهوری اسلامی ایران به هندوستان سفرکرده است درجمع تعدادی از دانشجویان درسرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درحیدر آباد، با بیان اینکه اقامت دست کم دوسال برای ارزشیابی مدارک دکترا در کشور محل تحصیل ضروری است، گفت: مدارک دکترای دانشجویانی که کمتر از 24 ماه در کشور محل تحصیل خود اقامت داشته باشند ارزشیابی نمی شود.

وی درخصوص مشکلات مربوط به انتقال ارز افزود: این مشکل که بر اثر تحریم ها به وجود آمد با تحولات صورت گرفته و از سرگیری مبادلات بانکی رفع می شود.

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان اموردانشجویان گفت: باید نظارت بیشتری بر موسسات جذب دانشجو صورت گیرد و سیستم ثبت نام آنلاین مورد توجه قرارگیرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان دوره دکترا افزود: تعداد ظرفیت جذب دانش آموختگان دکترا به عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاه های آزاد و دولتی سالی حدود چهار هزار نفر است.

دکترصدیقی گفت: باید تعدادی از دارندگان مدارک دکترا جذب صنعت، کشاورزی و دیگر بخش های مورد نیاز کشور شوند.

وی درادامه با اشاره به مشکلات بیمه دانشجویان افزود: باید شرایطی فراهم شود که دانشجویان خارج از کشور نیز مانند داخل از بیمه درمانی برخوردار شوند.

معاون وزیرعلوم، با اشاره به پایین آمدن سطح علمی برخی از دانشگاه های پزشکی در هند خواستار تجدید نظر در تعداد دانشگاه های مورد تایید شد.

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درحیدرآباد نیز دراین جلسه با اشاره به تحصیل حدود پنج هزار دانشجوی ایرانی در هندوستان گفت: بیش از سه هزار و 500 نفر ازاین دانشجویان در شهرهای جنوب هند ازجمله حیدرآباد، بنگلور و میسور مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: هدایت تحصیلی درطول دوره تحصیل موجب افزایش اندوخته علمی و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی آنان خواهد شد.

گفتنی است دراین نشست دانشجویان مشکلاتی از قبیل ارزشیابی مدارک، بیمه، روادید و انتقال ارز را مطرح کردند.

 

شروع فعالیت"کانال رسمی ایران کنفرانس در پیام رسان تلگرام"

ایران کنفرانس

شروع فعالیت"کانال رسمی ایران کنفرانس در پیام رسان تلگرام"

در ادامه خدمت رسانی وب سایت ایران کنفرانس به دانشگاهیان سرویس " کانال ایران کنفرانس در تلگرام" در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

استفاده از این سرویس در بستر نرم افزار تلگرام بوده  و تا زمان فعال بودن این نرم افزار در کشور، خدمات ما ادامه خواهد یافت. در کانال حفظ حریم خصوصی افراد رعایت شده و اطلاعات تماس و پروفایل عضو، قابل مشاهده توسط سایر اعضا نخواهد بود. تفاوت کانال با گروه در نرم افزار پیام رسان تلگرام درآن است که در کانال فقط  قادر به مشاهده مطالب منتشر شده و ارسال آن برای دوستان خود خواهید بود.

محتوای کانال حاوی اخبار کنفرانس ، هیات علمی، بورسیه  و مقاطع دکتری و ارشد خواهد بود.

در صورت تمایل به استفاده از این کانال بر روی لینک زیرکلیک نموده و ضمن مشاهده کانال و محتوای آن به سادگی عضو شوید.
در صورتی که این سرویس را پسندیدید لطفا آن را به دوستان خود پیشنهاد دهید.

telegram.me/iran_conferences

 

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس