اخبار دانشگاهی

جزئیات ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اعلام شد (97/5/7)

ایران کنفرانس

جزئیات ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اعلام شد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آئین نامه طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی این دانشگاه را به واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر رهایی در این آئین نامه تاکید کرده به منظور ساماندهی، استفاده بهینه از تخصص اعضای هیات علمی جهت افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی و اصلاح هرم هیات علمی و همچنین ایجاد وحدت رویه در هنگام بررسی و تصمیم گیری موارد مربوط به طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی و سرعت بخشیدن به امور مربوطه، این آئین نامه جهت اجرا ابلاغ می شود.

در این آئین نامه آمده است: ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی قراردادی یکساله، پیمانی یکساله، نیمه وقت، بازنشسته، طرح خدمت مشمولین و بورسیه های ابتدا به ساکن تا زمان فراغت از تحصیل در دوره دکتری تخصصی ممنوع است. همچنین ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی با مرتبه مربی به استثنای گروه هنر به واحدهای جامع و واحدهای شهر تهران ممنوع است.

بر اساس بندهای این آئین نامه ماموریت و انتقال آن دسته از اعضای هیات علمی که در صورت موافقت با ماموریت یا انتقال متقاضی، واحد مبدا شرایط اجرای رشته محل تخصصی وی را از دست دهد، ممنوع است. حداقل اعضای هیات علمی مورد نیاز برای اجرای رشته محل ها در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر است:

در آئین نامه طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده است در صورت اعلام عدم تکمیل ساعت موظف تدریس برای اعضای هیات علمی در هر رشته، استفاده از اساتید مدعو و مدرسان حق التدریس همان رشته در آن واحد دانشگاهی ممنوع است.

همچنین بررسی در خواست طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دارای پرونده انتظامی، تا زمان صدور رای ممنوع است.

بر اساس بندهای این آئین نامه ماموریت اعضای هیات علمی زن به محل اشتغال همسر شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی و دستگاه های دولتی با ارایه گواهی معتبر اشتغال به کار همسر و پس از موافقت واحدهای مبدا، مقصد و هیات های اجرایی جذب استان مربوط قابل بررسی خواهد بود.

همچنین ماموریت یا انتقال آن دسته از اعضای هیات علمی که ساعت موظف تدریس ایشان در واحد مبدا تکمیل نمی شود و حداقل عضو هیات علمی مورد نیاز برای اجرای رشته / محل در همان رشته در واحد مقصد وجود ندارد، در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

براساس بندهای این آئین نامه واحدها و مراکز آموزشی و همچنین هیات های اجرایی جذب استان مقصد، فقط در صورت وجود رشته تخصصی، عمومی یا دروس مرتبط با رشته متقاضی و در صورت تکمیل ساعات موظفی کلیه اعضای هیات علمی واحد می توانند با ماموریت یا انتقال مقاضیان به واحدها موافقت کنند.

انتقال اعضای هیات علمی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما که در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شده یا می‌شوند صرفاً از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما به واحد ذی‌ربط قابل بررسی است و درخواست‌های انتقال به سایر واحدها، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. همچنین ماموریت اعضای هیات علمی دارای بیماری خاص، پس از موافقت واحد دانشگاهی مبدأ، مقصد و هیات‌های اجرایی جذب استان مربوط و تایید کمیسیون پزشکی دانشگاه، قابل بررسی خواهد بود.

گفتنی است عضو هیات علمی متقاضی ماموریت یا انتقال با ورود به صفحه شخصی خود در سامانه و تکمیل اطلاعات مورد نظر، درخواست ماموریت یا انتقال خود را به حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد ارسال و آن حوزه نیز پس از تکمیل سایر اطلاعات، درخواست متقاضی را در صورت نداشتن اساتید مدعو یا مدرس حق التدریس در رشته متقاضی و داشتن سایر شرایط مندرج در این آئین نامه، از طریق سامانه جهت تایید به رئیس واحد مربوط ارسال می کند و سایر مراحل تایید به ترتیب انجام می شود که شرح کامل آن در آئین نامه آمده است.

اعضای هیات علمی دارای کسر ساعت موظف تدریس که تقاضای ماموریت یا انتقال خود را در سامانه درج نکرده‌اند، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد، باید ساعات کسر تدریس آنها را -بعد از اخذ صورت‌جلسه مربوط به کسر ساعات تدریس اعضای هیات علمی که به تایید شورای گروه و رئیس دانشکده مربوط رسیده- در سامانه ثبت کند تا برای بررسی و تایید به رئیس واحد ارسال شود.

همچنین ماموریت اعضای هیات علمی به سایر سازمان ها، نهادها و ارگان های دولتی با درخواست بالاترین مقام سازمان مذکور، پس از موافقت واحد مبدا، موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مبدا و تایید نهایی ریاست دانشگاه به شرط پرداخت حقوق و مزایا توسط سازمان مقصد با رعایت مفاد بخشنامه شماره 30/43139 مورخ 95/6/23 امکان پذیر است.

در آئین نامه طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده کلیه امور مربوط به اعضای هیات علمی مامور از قبیل تبدیل وضعیت استخدامی، ارتقای مرتبه علمی، ترفیع سالیانه و ... در واحد مبدا انجام و مراتب به واحد مقصد اعلام می شود.

تمام درخواست های مربوط به طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی پس از ثبت درخواست در سامانه و با توجه به تاریخ های زیر بررسی می شوند:

ثبت درخواست ماموریت یا انتقال توسط متقاضی یا ثبت ساعات کسر موظف تدریس توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد حسب مورد در سامانه از تاریخ اول مرداد ماه لغایت هجدهم مرداد ماه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی درخواست های مربوط به طرح تعاون استانی، ماموریت یا انتقال اعضای هیات علمی در واحدها و هیات های اجزایی جذب از زمان ثبت اولین تقاضا در سامانه تا بیست و پنجم مرداد ماه و بررسی درخواست متقاضیان در سازمان مرکزی از بیست و ششم مرداد ماه لغایت هفتم شهریور ماه انجام می شود.

 

شرایط جدید همکاری اساتید حق التدریس با دانشگاه آزاد اعلام شد (97/5/6)

ایران کنفرانس

شرایط جدید همکاری اساتید حق التدریس با دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نق از دانشگاه آزاد، علیرضا رهایی گفت: داوطلبان همکاری به صورت حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی، دو هفته فرصت دارند تا اطلاعات خود را در سامانه sajed.iau.ir ثبت کنند.

وی افزود: پس از این تاریخ اطلاعات وارده امتیازبندی و ارزیابی شده و مجوز حق‌التدریس برای افراد مورد تایید صادر می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای طرح ساماندهی اعضای هیات علمی در این دانشگاه اظهار داشت: باتوجه به نقش اعضای هیات علمی در مسیر ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دو اقدام جدی در این زمینه داشت که منجر به تدوین و ابلاغ بخشنامه به واحدهای دانشگاهی شده است.

رهایی ادامه داد: یکی از این اقدامات مربوط به ساماندهی اعضای هیات علمی حق‌التدریس است که به این منظور سامانه‌ای طراحی شده تا افرادی که به صورت حق‌التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند و کسانی که داوطلب همکاری با این دانشگاه هستند با مراجعه به سامانه مذکور مشخصه‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه مبنای تدوین یک بخشنامه به همه واحدهای استانی شده است، گفت: داوطلبان دو هفته فرصت دارند تا اطلاعات خود در سامانه ثبت و پس از پایان مهلت قانونی اداره کل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی طی مدت دو هفته فرصت دارند تا نسبت به امتیازبندی و ارزیابی اطلاعات وارد شده اقدام کنند تا مجوز حق‌التدریس برای افراد مورد تائید صادر شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد از تمامی اعضای هیات علمی که به صورت حق‌التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند و داوطلبانی که علاقه‌مند به همکاری با این دانشگاه هستند خواست که در موعد مقرر به سامانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل تا در صورت تایید اطلاعات از ١٧ مرداد تا پایان مردادماه مجوز لازم برای ادامه همکاری علمی آنها صادر شود.

رهایی در پاسخ به این سوال که آیا مقررات جدیدی برای همکاری اعضای هیات علمی حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی وضع شده است؟ گفت: فرض ما بر این است که این افراد از حداقل مشخصه‌های علمی برای ارائه خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار هستند که این فعالیت‌های علمی شامل کیفیت فعالیت آموزشی و پژوهشی، چاپ کتاب، ارائه مقالات و فعالیت‌هایی از این قبیل است.

وی با اشاره به میزان نیاز این دانشگاه به استفاده از اعضای هیات علمی حق‌التدریس، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که با اجرای طرح تعاون استانی بار اعضای هیات علمی حق‌التدریس در واحدهای استانی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: تا سال گذشته حدود ۳۲ تا ۳۸ هزار عضو هیات علمی حق‌التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشتند که باتوجه به کاهش کلاس‌های آموزشی متناسب با کاهش تعداد دانشجویان و اجرای طرح تعاون پیش‌بینی ما این است که حدود ۲۵ درصد تعداد اعضای هیات علمی حق‌التدریس دانشگاه کاهش یابد.

رهایی با اشاره به نیازسنجی اعضای هیات علمی از واحدهای دانشگاهی اظهار داشت: هفته گذشته دستورالعملی باتوجه به نیازسنجی به کادر هیات علمی و انتقال اطلاعات به سامانه‌ای که در این زمینه طراحی شده است به استان‌ها ابلاغ و طی این بخشنامه‌ها واحدهای دانشگاهی موظف شدند که بر اساس طرح آمایش استانی و حداقل تعداد اعضای هیات علمی که برای ادامه فعالیت رشته‌ها نیاز دارند، نیازشان به کادر هیات علمی در رشته‌های مورد نظر را به اداره کل امور هیات علمی اعلام کنند.

وی گفت: این نیازها پس از تایید استان‌ها باید حداکثر تا ۲۵ مرداد از سوی دبیرخانه هیات مرکزی جذب جمع‌آوری و اطلاعات آن به اداره کل امور هیات علمی اعلام شود تا پس از بررسی‌ در این اداره کل و تایید هیات مرکزی جذب، نتیجه آن برای ثبت‌نام داوطلبان در رسانه‌های جمعی اعلام شود.

 

ظرفیت جذب هیات علمی بانوان افزایش یافت (97/5/5)

ایران کنفرانس

ظرفیت جذب هیات علمی بانوان افزایش یافت

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از افزایش ظرفیت جذب هیات علمی بانوان از ۱۲ به ۳۸ درصد خبر داد و گفت: افزایش جذب هیات علمی بانوان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رضوان طلب با اشاره به الکترونیکی شدن تمام فرایند فراخوان جذب هیأت علمی از آغاز ثبت‌نام تا اتمام بررسی، گفت: پرونده‌های متقاضیان جذب اعضای هیأت علمی به صورت الکترونیکی است و هیچ فردی به شکل خارج از این سیستم به پرونده‌ها دسترسی نداشته و امکان دخل و تصرف در محتوای پرونده‌ها را ندارد.

وی با اشاره به فعالیت و نظارت ۲ هزار و ۵۰۰  نفر از اساتید سراسر کشور در شبکه جذب اعضای هیأت علمی کشور، گفت: جذب اعضای هیأت علمی به صورت نیمه متمرکز انجام می‌شود و مرکز جذب اعضای هیأت علمی در این زمینه وحدت رویه ایجاد می‌کند، اما زمام اصلی جذب اساتید در دست دانشگاه متقاضی است.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت متقاضیان تصدی سمت استادی دانشگاه، افزود: احراز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مؤلفه‌هایی دارد که نتیجه کارکرد سه مرجع کارگروه بررسی توانمندی علمی، کارگروه بررسی صلاحیت عمومی و همچنین نتیجه تحقیقات است.

رضوان‌طلب با بیان اینکه به دلیل تسهیل در فرایند جذب اعضای هیأت علمی استانی شدن فرایند جذب در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، عنوان کرد: فرایند جذب اعضای هیأت علمی کاملاً شفاف و قابل پیگیری است.

وی همچنین از افزایش ظرفیت جذب هیات علمی بانوان خبرداد و گفت:  افزایش جذب هیات علمی بانوان از ۱۲ به ۳۸ درصد افزایش یافته است .

 

جدول زمانی فراخوان جذب هیات علمی شهریور ۹۷ منتشر شد (97/4/30)

ایران کنفرانس

جدول زمانی فراخوان جذب هیات علمی شهریور ۹۷ منتشر شد

جدول زمانی فراخوان جذب هیات علمی شهریور ۹۷ منتشر شد، ثبت نام متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه ها و موسسات تابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری از ۲۱ شهریور آغاز و تا ۶ مهر ۹۷ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، جدول زمانبندی فراخوان جذب هیات علمی شهریور ۹۷ را به دانشگاه ها و موسسات تابع ابلاغ کرد.

براساس جدول زمانبندی فراخوان شهریور ۹۷، اعلام نیاز دانشگاه‌ها از ۲۰ مرداد ۹۷ آغاز و تا ۱۰ شهریور۹۷ ادامه خواهد داشت. موسسات تابعه با اعلام نیاز، شرایط اختصاصی هر دانشگاه و شرایط ویژه پذیرش رشته ها را نیز باید قید کنند.

براساس جدول زمانی منتشر شده، بررسی مرکز نظارت در خصوص اعلام نیاز دانشگاه‌ها از ۱۱ شهریور۹۷ آغاز شده و تا ۱۴ شهریور ۹۷ ادامه خواهد داشت.

همچنین از ۱۷ شهریور ۹۷ تا ۲۰ شهریور ۹۷،  نظر مرکز نظارت وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام می شود.

ثبت نام متقاضیان جذب در فراخوانی عمومی از ۲۱ شهریور ماه آغاز شده و تا ۶ مهر ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت.

فرایند رسیدگی دانشگاه ها به درخواست مقاضیان جذب هیات علمی از ۷ مهرماه آغاز شده و تا ۷ دی ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت.

براساس جدول زمانی منتشر شده، فرایند تایید نهایی مرکز جذب از ۸ دی ۹۷ آغاز و تا ۲۳ بهمن ۹۷ ادامه خواهد داشت.

محمدرضا رضوان طلب در ابلاغیه ای به دانشگاه ها عنوان کرد: هر داوطلب به محض ثبت نام از حقوق مکتسبه ثبت نام برخوردار است و باید شرایط سالم و عادلانه شرکت وی در رقابت فراهم شود.

وی تاکید کرد: از هرگونه تضییع حق و تعیین و یا محدود کردن دایره انتخاب شوندگان، قبل از بررسی علمی و سایر صلاحیت ها خودداری شود. هرگونه تضییع حق آحاد داوطلبان و برهم زدن شرایط رقابت عادلانه و مهندسی حائزین شرایط موجب وزر و خسارت در دنیا و آخرت خواهد شد.

همچنین در این فراخوان تاکید شده است فرایندهای جذب از طریق سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی صورت می گیرد و شایسته است ذینفعان و تمامی مراجع ذیربط، امور مربوط به جذب اعضای هیأت علمی و مراحل مختلف آن را صرفاً از طریق این سامانه پی گیری کنند.

فراخوان شهریورماه ۱۳۹۷

ردیف

فرآیند

تاریخ شروع

تاریخ پایان

۱

اعلام نیاز دانشگاه

۱۳۹۷/۵/۲۰

۱۳۹۷/۶/۱۰

۲

بررسی مرکز نظارت

۱۳۹۷/۶/۱۱

۱۳۹۷/۶/۱۴

۳

اعلام نظر مرکز نظارت به دانشگاه ها

۱۳۹۷/۶/۱۷

۱۳۹۷/۶/۲۰

۴

فراخوان عمومی

۱۳۹۷/۶/۲۱

۱۳۹۷/۷/۶

۵

فرآیند رسیدگی دانشگاه

۱۳۹۷/۷/۷

۱۳۹۷/۱۰/۷

۶

فرآیند تأیید نهایی مرکز جذب

۱۳۹۷/۱۰/۸

۱۳۹۷/۱۱/۲۳

 

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان مرداد تعطیل شدند (97/4/27)

ایران کنفرانس

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان مرداد تعطیل شدند

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بر اساس بخشنامه تعطیلات تابستانی این دانشگاه از 28 مرداد  تا 3 شهریور تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بر اساس مصوبه دویست و پنجاه و دومین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، همه واحدها و مراکز آموزشی، سازمان مرکزی و سازمان سما این دانشگاه از تاریخ 30 تیر تا 30 مرداد 97 از تعطیلات تابستانی بهره‌مند می‌شوند و فعالیت اداری آنها تعطیل خواهد بود.

بر اساس این بخشنامه واحدها و مراکز آموزشی مجری ترم تابستانی با هماهنگی دبیرخانه هیات امنای استانی و با حداقل نیروی انسانی، برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری مناسب برنامه‌های آموزشی انجام‌ می‌دهند.

تعطیلات تابستانی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در برنامه‌های آموزشی بویژه واحدهایی که مجری ترم تابستانی هستند هیچ‌گونه اختلالی ایجاد نمی‌شود و با رعایت ضوابط مربوط امکان تشکیل جلسات دفاع از رساله پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حضور علاقه‌مندان در این جلسات نیز فراهم شده است.

سازمان مرکزی، دبیرخانه هیات امنای استانی و واحدهای دانشگاهی روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته با حداقل کارکنان مورد نیاز به تشخیص معاونت یا مدیران کل مربوط فعال خواهند بود.

حضور پرسنل خدمات بهداشتی و درمانی و کادر بیمارستان‌ها حسب برنامه شیفتی و مقررات مربوط و طبق نظر رئیس واحد دانشگاهی خواهد بود.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس