سومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران،شهرسازی،محیط زیست و افق های هنر اسلامی

کل

ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد (1402/12/9)

ایران کنفرانس

ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

رییس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی نوبت دوم سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدصادق ضیایی رئیس با اعلام این خبر افزود: مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز به تخصص نیروهای جوان، متعهد و متخصص علمی در راستای نیل به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه، اقدام به ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی در رشته- گرایش‌های مختلف می‌کند.

رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متقاضیان می‌توانند از ۸ اسفندماه تا ۲۰ اسفندماه با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://sajed.iau.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

 

یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی برگزار می‌شود

«هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی» (lCeLeT ۲۰۲۴)  از تاریخ ۸ الی ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ به دو زبان فارسی و انگلیسی و با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و بنیاد علمی اکو به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

نشست خبری «هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی» (lCeLeT ۲۰۲۴) » امروز، شنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۲، با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و بنیاد علمی اکو در دانشگاه اصفهان برگزار شد. هدف از برگزاری این کنفرانس، ترویج و توسعه یادگیری و یاددهی الکترونیکی در نهادهای آموزشی، فراهم آوردن شرایط مناسب جهت عرضه یافته‌های پژوهشی متخصصان در حوزه آموزش باز و از راه دور و نیز بهره‌گیری از آخرین دستاورهای علمی، آموزشی و پژوهشی در ایران یاد شده است. در این نشست، دبیران علمی و اجرایی این کنفرانس بین‌المللی به‌ترتیب محمدرضا نیلی و اعظم اسفیجانی صحبت کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

امید به ارتقای نظام یاددهی و یادگیری الکترونیکی

محمدرضا نیلی، دبیر علمی هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی، صحبت‌های خود را با تأکید بر اهمیت آموزش الکترونیکی چنین آغاز کرد: یادگیری و یاددهی الکترونیکی به‌ طور ‌ویژه پس از کووید-۱۹ اهمیت یافت. کشورها نمی‌توانند با اطمینان بگویند که ما در آینده از پدیده‌های این‌چنینی در امان خواهیم بود و از طرفی، فرآیند یادگیری و یاددهی به هیچ دلیلی نباید متوقف شود. در این بین، یادگیری و یاددهی الکترونیکی جایگاه مهم خود را نشان می‌دهد.

این مسئول همایش با اشاره به اهمیت آموزش، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز، هیچ کشوری و به هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند آموزش و پرورش را، چه در سطح عمومی و چه در عرصه عالی و دانشگاهی، متوقف کند. اتفاقاتی مثل آلودگی هوا بسیار نگران‌کننده است و با ترویج چنین آموزش‌هایی از وقفه در آموزش جلوگیری می‌شود. این کنفرانس با توجه به استمرارش در سالیان متمادی می‌تواند نقش مهمی در این عرصه ایفا کند.

او سپس توضیح داد: این کنفرانس در دانشگاه اصفهان، به‌طور مشخص در دانشکده علوم تربیتی و گروه علوم تربیتی، کلید خورد و دبیرخانه آن نیز در همین دانشکده پا گرفت. سپس از همه متخصصان و اهالی قلم خواسته شد تا ۵ دی ۱۴۰۲ مقالات خود را متناسب با محورهای کنفرانس ارائه کنند. به‌دلیل استقبال از این کنفرانس و تاخیر در اعلام فراخوان، این روند ارسال آثار تا ۲۵ دی ۱۴۰۲ تمدید شد.

نیلی از آمار آثار ارسالی به کنفرانس نیز این‌گونه یاد کرد:‌ تا این تاریخ، یعنی دی‌ماه، ۱۳۷ اثر و به دو زبان فارسی و انگلیسی به دست دبیرخانه کنفرانس رسیده است. از این میان، ۱۲۵ اثر مقاله و ۱۲ مورد نیز گزارش «تجربۀ موفق در یاددهی و یادگیری» بود. یکی از وجوه ممیزه کنفرانس امسال، این است که علاوه بر مقاله، تجارب موفق دانشگاه‌ها و مدارس را نیز در باب یادگیری الکترونیکی داریم. ۷۷ مورد مقاله پذیرفته شد که ۴۲ عنوان آن به‌صورت سخنرانی اجرا خواهد شد و ۲۸ نمونه نیز در قالب پوستر به نمایش در می‌آید.

این پژوهشگر اضافه کرد: ۷ تجربه موفق نیز، در موضوع آموزش عمومی، عالی و صنعت مورد تایید قرار گرفت. ۵۰ درصد مقالات دریافتی به زبان انگلیسی و ۵۰ درصد نیز به زبان فارسی است. در کنار ایران، کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، کانادا، مالزی و ازبکستان با ارائه مقاله و تجربه موفق خود در کنفرانس حضور و مشارکت دارند. کنفرانس، ۶ سخنران شاخص از ایران، آمریکا، هلند، استرالیا و انگلستان دارد. تاکنون ۲ پیش‌نشست نیز در دانشگاه فرهنگیان اصفهان برپا شده است. نمایه‌شدن مقالات این کنفرانس در دو پایگاه ISC و IEEE نیز ویژگی و امتیاز مهم این رویداد محسوب می‌شود.

محمدرضا نیلی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه مقالات و آثار ارائه‌شده در این کنفرانس، خصوصاً دستاوردهای نویسندگان غیر ایرانی، تا چه اندازه در عمل و آموزش الکترونیکی کشورمان تأثیر خواهند گذاشت، گفت: درباره کاربست این کنفرانس باید این‌گونه توضیح بدهم که فناوری، امروزه دیگر مرز نمی‌شناسد. فناوری‌های گوناگون به‌سرعت نشر می‌یابند. به‌نظر می‌رسد که این کنفرانس می‌تواند در راستای استفاده و بهینه‌سازی نظام یاددهی و یادگیری الکترونیکی مورد استفاده قرار بگیرد. بسترهای الکترونیکی می‌توانند در کشورهایی که حتی توسعه‌یافته نیستند، به جریان درآیند. با توجه به همین نشر آسان بستر الکترونیک، امید داریم که بدون مانع جدی، دستاوردهای روی کاغذ در این رویداد به اجرا هم درآیند. و آموزش در بین گروه‌های سنی مختلف تعمیم پیدا کند. البته می‌توان به این مسئله از دو جنبه، یعنی بستر تکنولوژیک و کسب مهارت نگاه کرد.

جدیدترین نوآوری‌های نوین در یادگیری الکترونیکی

در ادامه این نشست، اعظم اسفیجانی، دبیر اجرایی هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی، در ابتدای سخنان خود به پیشینه کنفرانس نظر کرد و گفت: این کنفرانس به‌صورت سالانه و در ۱۷ دوره متوالی برگزار شده است. تاکنون دانشگاه‌های مختلفی میزبانی این کنفرانس را بر عهده داشته‌اند که دانشگاه تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، سیستان و بلوچستان، کردستان و زنجان از جمله آن‌هاست. در این سالیان، موسساتی چون موسسه آموزش عالی مهر البرز نیز اجرای این برنامه را عهده‌دار شده‌اند. امسال شهر ما و دانشگاه اصفهان افتخار بزرگ میزبانی این رویداد مهم را به دست آورده است.

وی در ادامه به اهداف این کنفرانس ملی و بین‌المللی اشاره و بیان کرد: هدف رویداد این است که نوآوری‌های نوین در یادگیری الکترونیکی را که اکنون در دنیا جاری و موجود است، معرفی کند. همچنین قصد داشتیم زمینه‌ای فراهم بشود تا پژوهشگران و مدرسان حوزه‌های الکترونیکی به این کنفرانس بیایند. و دانش و مطالعات خود را در زمینۀ آموزش مبتنی بر فناوری، یادگیری الکترونیکی و رویکردهای مرتبط با آن ارائه بدهند.

او سپس از همکاران اصلی این کنفراس به میزبانی اصفهان یاد کرد: این کنفرانس با همکاری «انجمن یادگیری الکترونیکی ایران» معروف به «یادا» و «بنیاد علمی اکو» و با میزبانی و مشارکت دانشگاه اصفهان برنامه‌ریزی شده است. البته نهادهای مختلفی بودند که از این کنفرانس حمایت مادی و معنوی کردند. دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان حامی مادی و البته معنی این کنفرانس است. پالایشگاه نفت اصفهان، پالایش اکو، دیگر حامی مهم ما به شمار می‌آید.

اسفیجانی تصریح کرد: انجمن‌های متعدد نیز چون انجمن «فناوری آموزش ایران»، «آموزش مهندسی» و «برق و کنترل» با ما همکاری می‌کنند. به‌علاوه، دانشگاه‌ شهید چمران اهواز، امام‌خمینی(ره)، سیستان و بلوچستان و برخی نهادهای دیگر نیز جزو برگزار کنندگان این کنفرانس هستند. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز که کنفرانس در تالار زیتون آن برپا خواهد شد، از حامیان بسیار جدی ماست.

دبیر اجرایی کنفرانس در خصوص زمان برگزاری این رویداد تشریح کرد: هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی در ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ و ساعت ۱۴ در تالار زیتون دانشکدۀ علوم پزشکی اصفهان افتتاح خواهد شد. پنلی نیز با موضوع یادگیری ارتقا یافته به کمک فناوری برگزار می‌شود. این پنل به‌طور خاص به‌پروژۀ یونی‌ ـ تی یا UNI _T می‌پردازد که پروژه‌ای بین‌المللی و از حمایت مالی اتحادیۀ اروپا برخوردار است. دانشگاه اصفهان یکی از ۹ دانشگاه ایرانی است که در این پروژه فعالیت خواهد کرد. در این پنل، دانشگاه‌های ایران و ایتالیا حضور خواهند یافت. هوش مصنوعی و چالش‌ها و مزایا نیز پنلی است که روز دوم در ۹ اسفندماه، برپا می‌شود. برنامه‌های این کنفرانس از جمله نشست‌های هم‌زمان آن به‌صورت هیبریدی، یعنی هم حضوری و هم مجازی، پیش خواهند رفت. آیین اختتامیه نیز در ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.

اسفیجانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص روند اجرای کارگاه‌های آموزشی یاد شده در فراخوان کنفرانس و مخاطبان اصلی این کارگاه‌ها، اظهار کرد: در چند ماه اخیر، با توجه به تحول هوش مصنوعی، این مسئله بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رویکرد تمامی کارگاه‌های ما نیز به این سمت رفت که فناوری‌های هوش مصنوعی را معرفی کنیم. این فناوری‌ها برای استفاده در محیط‌های آموزشی می‌توانند مورد اعتنا قرار گیرند. از ۵ کارگاه ما ۴ مورد آن با رویکرد هوش مصنوعی و ارتباط آن با آموزش برگزار خواهد شد. یکی از آن‌ها نیز مختص صنایع است که قطعاً مخاطبش کارشناسان آموزش و مدیران واحدهای آموزشی در صنایع‌ هستند. پتروپالایش اصفهان و مس سرچشمه کرمان و ذوب‌آهن اصفهان نیز در این کارگاه حضور خواهند یافت. ۳ کارگاه ما تاکید آن‌ها بر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در آموزش و پژوهش است هر دو مقطع آموزش و پرورش و آموزش عالی و حتی آموزش‌های ضمن خدمت را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، علاقمندان برای شرکت در «هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی» می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در پایگاه الکترونیکی  https://icelet2024.ui.ac.ir/en/ اقدام کنند.

 

دفترچه سوالات آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (1403/12/7)

ایران کنفرانس

دفترچه سوالات آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد

دفترچه سوالات آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر، ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی با حضور ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ نفر برگزار شد که از این تعداد ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد بودند.

دفترچه سوالات آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ امروز هفتم اسفندماه ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ می‌توانند دفترچه سوالات هریک از رشته‌های امتحانی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده را از طریق لینک‌های مربوطه دریافت کنند.

 

شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی تهیه می‌شود (1403/12/7)

ایران کنفرانس

شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی تهیه می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تهیه شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

دکتر محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ابلاغ ماده واحده آئین نامه بازنگری شده ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از سوی رئیس جمهور، گفت: آئین نامه ارتقای اساتید در حال نهایی شدن است.

وی افزود: در وزارت علوم در حال کار بر روی شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی هستیم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ما در مدت دو ماه که به وزارت علوم فرصت داده شده، این شیوه نامه را تهیه کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌کنیم.

وی درباره تمایز شیوه نامه اجرایی وزارت علوم با آئین نامه وزارت بهداشت در خصوص ارتقای اعضای هیأت علمی گفت: جداول و بروندادهایی که برای اعضای هیأت علمی لحاظ می‌شود در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم با دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت است از همین رو آئین نامه اجرایی دو وزارتخانه کمی باهم متفاوت است.

به گزارش مهر؛ رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یکم اسفندماه ۱۴۰۲ ماده واحده «تعیین اصول حاکم بربازنگری آئین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» را برای اجرا ابلاغ کرد.

 

ماده واحده «آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها» ابلاغ شد (1403/12/2)

ایران کنفرانس

ماده واحده «آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها» ابلاغ شد

رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تعیین اصول حاکم بربازنگری آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تعیین اصول حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» که در جلسات ۸۹۴ و ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ و ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسات ۴۵۷ و ۴۵۸ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (بنا به پیشنهاد شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور)، به تصویب رسیده است را ابلاغ کرد.

این ماده واحده به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌شود:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده

ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور

ستاد خانواده و زنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای تحول و ارتقا علوم انسانی

ماده واحده «تعیین اصول حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» که در جلسات ۸۹۴ و ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ و ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسات ۴۵۷ و ۴۵۸ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (بنا به پیشنهاد شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور)، به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌شود:

«ماده واحده- با استناد به بند ۶ سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ راهبردهای کلان ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ نقشه جامع علمی کشور؛ راهبرد ۴ نظام فرهنگی- تربیتی، راهبرد ۷ نظام پژوهش و فناوری و راهبرد ۹ نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی و بند ۳ ماده واحده «تعیین الزامات اجرایی مربوط به بهبود عوامل مؤثر بر پیشرفت علمی کشور» (مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی)؛ «اصول حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف) تنوع بخشی به مسیرهای ارتقا مرتبه: تأکید بر امکان ارتقا اعضای هیأت علمی از مسیرهای آموزش محور، پژوهش محور و آموزش - پژوهش محور؛

تبصره ۱- کسب حداقل امتیازهای لازم آموزشی و پژوهشی در هر یک از مسیرهای مذکور الزامی است.

تبصره ۲- دستیابی به دستاوردهای مؤثر، ماندگار، تحول‌آفرین، اقتدارآفرین و انجام پژوهش‌ها و فعالیت‌های نیاز محور، تقاضامحور و حل‌کننده مسائل کشور؛ محور اصلی آیین‌نامه ارتقا در مسیرهای فوق‌الذکر است و از ضریب بالاتری برخوردار بوده و دارای امتیاز ویژه هستند.

تبصره ۳- ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی مؤسسات پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی؛ صرفاً از مسیر دستاوردهای ماندگار و پژوهش‌های نیازمحور، تقاضامحور یا حل مسأله امکان‌پذیر است.

ب) متناسب‌سازی شیوه ارتقا با ماهیت گروه‌های علمی: تأکید بر تفکیک جداول حداقل امتیازهای آموزشی- تربیتی و پژوهشی لازم برای ارتقا در گروه‌های علوم پایه، علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری، فنی- مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، معارف اسلامی، دامپزشکی و رشته‌های بالینی علوم پزشکی؛

ج) متناسب‌سازی شیوه ارتقا با مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات: تأکید بر امکان برقراری ضوابط و مقررات خاص و متناسب با هریک از مسیرهای ارتقا به تفکیک گروه‌های مختلف علمی و مأموریت‌های محوله در چارچوب اصول این ماده واحده؛

د) متناسب‌سازی شیوه ارتقا با زیرنظام‌های آموزش عالی: تأکید بر جایگزینی بخشی از امتیازات الزامی پژوهشی و فناوری برای دانشگاه‌ها یا واحدهای آموزش عالی با مأموریت خاص آموزشی – تربیتی (از قبیل: دانشگاه فرهنگیان، تربیت دبیری شهید رجایی، فنی- حرفه‌ای و علمی کاربردی) با فعالیت‌های آموزشی - تربیتی، نوآوری‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی و دانش‌پژوهی آموزشی؛

ه) توجه ویژه به شأن و نقش آموزشی - تربیتی و فرهنگی اعضای هیأت علمی: تأکید بر اصلاح شیوه‌های ارزیابی فعالیت‌ها با تمرکز بر خروجی‌ها، پیامدها و آثار؛ برخورداری از حسن شهرت علمی، اخلاقی و حرفه‌ای؛ پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های اسلامی و انقلابی؛ نقش‌آفرینی مؤثر در ابعاد تربیتی با اهتمام به رفع چالش‌های فکری، اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی دانشگاهیان؛ و درج فعالیت‌های متناسب با شاگردپروری، مسؤولیت‌پذیری نسبت به دانشجویان و جامعه، امیدآفرینی، اخلاق حرفه‌ای و دانش‌پژوهی آموزشی؛

و) تقویت جریان ملی دانش و نقش جوامع علمی و نظامات ارزیابی داخلی: تأکید بر تقویت مرجعیت زبان فارسی؛ حمایت از انتشار دستاوردهای پژوهشی در مجلات ملی بین‌المللی؛ تقویت نظام استناددهی ملی؛ حمایت از پایگاه‌های استنادی معتبر بین‌المللی بومی؛ ارائه ارزیابی محرمانه صاحب‌نظران از آثار و دستاوردهای اصلی منتخب متقاضی به هیأت ممیزه مؤسسه؛ بررسی دستاوردهای ماندگار (موضوع تبصره ۲) در کمیته‌های فرادانشگاهی به منظور امکان پیشنهاد جایگزینی امتیازهای حاصل از این دستاوردها با ضوابط و مقررات خاص مؤسسه؛

ز) ضرورت اثبات و استمرار شایستگی و صلاحیت علمی و کیفیت و اثربخشی فعالیت‌های عضو هیأت علمی: تأکید بر الزام به ارائه دستاوردهای برجسته و اثربخش آموزشی - تربیتی، فرهنگی، پژوهشی، فناورانه، هنری به شیوه‌های مختلف از جمله در قالب سخنرانی عمومی با حضور کمیته هم‌تا برای ارتقا به مرتبه استادی؛ ارزش‌گذاری به رهبری گروهی؛ گذار از ارتقا مبتنی بر فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ارتقا مبتنی بر آثار و فعالیت‌های مبتنی بر برنامه پژوهشی هدفمند و جهت‌دار عضو هیأت علمی؛ گسترش شبکه‌های علمی ملی و بین‌المللی با اولویت جهان اسلام و توجه ویژه به دستاوردها و فعالیت‌های مشترک علمی- آموزشی (بین‌رشته‌ای، بین‌مؤسسه‌ای، مشترک با صنعت و جامعه، بین‌المللی و سایر فعالیت‌های مشترک)؛ تعیین حداقل مدت ماندگاری در مرتبه قبلی برای ارتقا به مراتب دانشیاری و استادی به ترتیب معادل ۴ و ۷ سال با در نظر گرفتن استثناء برای عضو هیأت علمی دارای دستاوردهای شاخص برای ارتقا به مرتبه استادی؛

ح) توجه ویژه به نقش اعضای هیأت علمی در تقویت دیپلماسی فعال و الهام بخش علمی - آموزشی - تربیتی در راستای مرجعیت علمی.

ط) توجه ویژه به خدمات، پاسخگویی و مسؤولیت‌های اجتماعی عضو هیأت علمی: تأکید بر اثرگذاری اجتماعی فعالیت‌های عضو هیأت علمی در حل مسائل جامعه و جهان اسلام؛ تقویت فعالیت‌های داوطلبانه و جهادی؛ نقش آفرینی مؤثر در ارتقا سازمانی مؤسسه و پیشرفت کشور متناسب با هدف متعالی استقرار مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی؛

ی) توجه ویژه به اثربخشی علوم انسانی، اجتماعی و هنر مبتنی بر ساحت‌های تحول علوم انسانی با رویکرد اسلامی، تقویت خردورزی، روحیه نقد علمی و نظریهپردازی و تولید علم نافع با تأکید بر همکاری حوزه و دانشگاه؛

ک) متناسب‌سازی شیوه ارتقا با رعایت اصل خانواده محوری، اقتضائات نقش‌های خانوادگی اعضای هیأت علمی و توجه به عدالت جنسیتی.

تبصره ۱- «آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری»، آیین نامه‌ای واحد و مشتمل بر سه فصل اختصاصی مستقل؛ ۱- حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر ۲- حوزه علوم پزشکی و ۳- حوزه سایر علوم (علوم پایه، فنی- مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و…) و یک فصل مشترک خواهد بود.

وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند در تعامل با فرهنگستان‌ها و با بهره گیری از نظرات صاحبنظران و نخبگان، با حضور نمایندگان ستاد خانواده و زنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ظرف مدت حداکثر ۲ ماه از تاریخ ابلاغ این ماده واحده؛ آیینن امه ارتقا جاری را (مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی) بر اساس اصول مندرج در ماده واحده فوق‌الذکر، بازنگری و جهت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه کنند.

تبصره ۲- فصل مستقل مربوط به حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر توسط شورای تحول و ارتقا علوم انسانی جهت درج در متن پیش نویس بازنگری شده آیین‌نامه ارتقاء، پیشنهاد می‌شود».

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس