کل

نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در اصفهان برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از برگزاری نخستین کنگره انجمن علمی تعذیه ایران خبر داد و گفت: این کنگره در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سید محمد حسین روحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری اهداف کنگره انجمن علمی تغذیه ایران اظهار کرد: ارائه آخرین دستاوردهای رشته تغذیه و علوم غذایی و تبادل افکار و نظرات متخصصان این رشته و همچنین بیان چالش‌های پیشرو و تعیین راهکارها از جمله اهداف این کنگره است.

وی ادامه داد: بیمه خدمات درمانی متخصصان تغذیه‌ای یکی از چالش‌های این حوزه است که در راستای کاهش هزینه‌ها و گسترش خدمات تغذیه‌ای به جامعه مردمی به دنبال بیمه کردن ویزیت متخصصین تغذیه هستیم.

رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: تغذیه جزو رسته‌های بین رشته است و به همین دلیل در این کنگره به غیر از متخصصان حوزه تغذیه از متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی نیز دعوت شده و در این کنگره حضور دارند.

وی تغذیه بالینی، تغذیه جامعه، تغذیه ورزشی، صنایع غذایی، مکمل‌های دارویی و غذایی و رژیم درمانی و خدمات آزمایشگاهی را از جمله شش محور اصلی کنگره دانست و افزود: کنگره با مشارکت دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن علمی تغذیه ایران برگزار می‌شود.

روحانی با بیان اینکه بر اساس ۴۲ محور فرعی کارگاه‌های علمی آموزشی و همچنین پنل‌های در نظر گرفته شده است، گفت: در سه روز ۲۵، ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه این کنگره برگزار می‌شود و ایجاد بستری برای هم‌افزایی علمی بین متخصصین رشته تغذیه و رشته‌های دیگر پزشکی از مهمترین هدف کنگره است که منجر به ارتقا سلامت شود.

رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: ۳۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که طی سال‌های اخیر با اجباری شدن طرح دانشجویان تغذیه نشان از نیاز سیستم بهداشت و درمان به متخصصان این رشته است.

 

جزئیات شیوه نامه اجرایی بورس بلند مدت دکتری و بورس سال آخر (1402/9/11)

ایران کنفرانس

جزئیات شیوه نامه اجرایی بورس بلند مدت دکتری و بورس سال آخر

جزئیات شیوه نامه اجرایی اعطای بورس بلند مدت تحصیلی دوره دکتری تخصصی بورس سال آخر و بورس دوره پسا دکتری خارج از کشور برای تأمین اعضای هیأت علمی و متخصصان مورد نیاز دانشگاه ها اعلام شد .

به گزارش خبرنگار مهر، بورس سال آخر به دانشجویان شاغل به تحصیل با هزینه شخصی در دوره دکترای خارج از کشور اعطا می‌شود که متقاضی استفاده از بورس تحصیلی برای طول باقی مانده دوره تحصیل هستند.

حداکثر سن داوطلب، دانش آموخته کارشناسی ارشد برای بورس کامل دوره دکتری در زمان تقاضا ۳۲ سال و برای دانشجوی دوره دکتری خارج از کشور برای بورس سال آخر در زمان شروع بورس ۳۵ سال است که با توجه به شروطی، حداکثر تا ۴ سال افزوده می‌شود.

حداقل میانگین معدل نمره‌های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۴ و ۱۶ بوده و چنانچه دانشجو در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد واجد برجستگی علمی باشد به تشخیص کارگروه تخصصی معدل کمتر از ۱۴ برای کارشناسی و کمتر از ۱۶ برای کارشناسی ارشد نیز قابل بررسی است.

مهمترین بخش‌های شیوه نامه اجرایی اعطای بورس بلند مدت تحصیلی دوره دکتری تخصصی بورس سال آخر و بورس دوره پسا دکتری خارج از کشور برای تأمین اعضای هیأت علمی و متخصصان مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی به شرح زیر است:

شرایط متقاضی

۱- دانش آموخته کارشناسی ارشد برای بورس بلند مدت دوره دکتری تخصصی

۲- دانشجوی دوره دکتری خارج از کشور برای بورس سال آخر

۳- دانش آموخته مقطع دکتری برای دوره پسا دکتری

۴ -دانش آموخته مقطع کارشناسی در موارد خاص (همچون رشته‌های جدید و مورد نیاز که فاقد هیأت علمی و یا مورد نیاز صنعت و جامعه است) و با تأیید شورا برای مقطع کارشناسی ارشد

- استاد راهنما: یکی از اعضای هیأت علمی مؤسسه محل تحصیل متقاضی (استاد راهنمای خارج از کشور).

استاد ناظر: یکی از اعضای هیأت علمی که بر عملکرد و پیشرفت تحصیلی بورسیه نظارت می‌کند.

کارگروه تخصصی: گروهی از متخصصین و خبرگان که وظیفه -۱ بررسی اولیه رشته‌ها و موضوعات مورد نیاز دانشگاه‌های کشور -۲ مصاحبه علمی متقاضیان را بر عهده دارند.

مؤسسه: هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پژوهشی دارای مجوز از مراجع ذی ربط که طبق مقررات وزارت فعالیت می‌کنند.

- مؤسسه محل خدمت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پژوهشی دارای مجوز از مراجع ذی ربط که طبق مقررات وزارت فعالیت می‌کنند و دانشجو پس از پایان تحصیلات ملزم به خدمت در آن است.

- مؤسسه محل تحصیل: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های خارج از کشور که دانشجوی بورسیه در آن تحصیل و پژوهش می‌نماید و جزء مؤسسات معتبر و دارای سطح (الف یا ب) در نظام ارزشیابی کشور باشد.

سامانه یکپارچه: سامانه‌ای یکپارچه که در پایگاه سازمان جهت راهبری و تسهیل فرآیند اعطای بورس ایجاد شده است.

شرایط عمومی داوطلبان

۱- ایمان و اعتقاد به مبانی دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران

* داوطلبان از اقلیت‌های مذهبی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فقط از شرط ایمان و اعتقاد به مبانی دین مبین اسلام مستثنی هستند.

۲- التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رکن اساسی آن، یعنی ولایت فقیه

۳- رعایت تقوا در گفتار و کردار که نشانه آن انجام واجبات و اجتناب از محرمات است.

۴- وابسته نبودن به احزاب و گروه‌های، ملحد، محارب و غیرقانونی

۵- حسن شهرت و نداشتن سوء پیشینه کیفری مؤثر

۶- نداشتن حضور و فعالیت‌های مغایر با قوانین و شئونات اخلاقی در فضای مجازی و عدم ارتباط با شبکه‌های معاند.

۷- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم، معافیت تحصیلی و یا دفترچه آماده به خدمت برای متقاضیان مذکر

* با توجه به اینکه دوره پسا دکترا منجر به اخذ مدرک تحصیلی نمی‌گردد و امکان صدور معافیت تحصیلی وجود ندارد فراهم نمودن مجوز تحصیل از نظر نظام وظیفه به عهده متقاضی استفاده از بورس پسا دکتری است.

۸- داشتن توانایی، جسمی علمی و مهارتی لازم متناسب با رشته تحصیلی و مطابق با اهداف بورس

* داوطلبان بورسیه جهت جذب به عنوان هیأت علمی باید دارای توانایی‌های لازم جهت تدریس از جمله قدرت بیان و فنون آموزش باشند این توانایی‌ها در مصاحبه علمی - عمومی اداره کل مورد بررسی قرار می‌گیرند.

حداکثر سن داوطلب در زمان تقاضا حسب مورد به شرح زیر است:

دانش آموخته کارشناسی ارشد برای بورس کامل دوره دکتری ۳۲ سال

دانشجوی دوره دکتری خارج از کشور برای بورس سال آخر در زمان شروع بورس ۳۵ سال

دانش آموخته مقطع دکتری برای دوره پسا دکتری ۳۶ سال

دانش آموخته مقطع کارشناسی برای مقطع کارشناسی ارشد. ۲۳ سال

* سقف سن داوطلب حسب مورد با توجه به شروط زیر و حداکثر تا ۴ سال افزوده می‌شود:

چنانچه متقاضی بورسیه دوره خدمت نظام وظیفه را طی نموده باشد متناسب با طول خدمت و حداکثر ۲ سال

جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر حداکثر ۳ سال

آزادگان دو برابر زمان دوره اسارت و حداکثر ۳ سال

رزمندگان دو برابر مدت حضور در جنگ تحمیلی و حداکثر ۳ سال

فرزندان جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و فرزندان شاهد حداکثر ۲ سال

مربیان عضو هیأت علمی واجد سایر شرایط حداکثر ۴ سال

کلیه متقاضیان بورس باید دارای توانایی روحی مناسب و سلامت روانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور باشند.

* شرایط اختصاصی داوطلبان

داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد متناسب با رشته مورد تقاضا برای بورس دوره دکتری و افزون بر مدارک فوق داشتن مدرک دکتری تخصصی جهت اعزام برای دوره پسا دکتری

* چنانچه هر یک از مدارک مقاطع تحصیلی ارائه شده توسط کلیه متقاضیان بورس (کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدرک دکتری متقاضی دوره پسادکتری) مربوط به دانشگاه‌های خارج از کشور باشد. دانشگاه مربوطه بایستی

جزو دانشگاه‌های معتبر و دارای سطح (الف) یا (ب) در نظام ارزشیابی کشور باشد چنانچه مدارک فوق مربوط به دانشگاه‌های داخل کشور باشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پژوهشی باید دارای مجوز از مراجع ذی ربط طبق قوانین و مقررات کشور باشد.

حداقل میانگین معدل نمره‌های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۴ و ۱۶ و یا معادل آنها حسب ضوابط مراکز محل تحصیل و یا حوزه علمیه (و دوره‌های کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکترای حرفه‌ای ۱۶ و یا معادل آن و معدل دکترای تخصصی ۱۷ برای دوره پسا دکتری)

* چنانچه دانشجو در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد واجد برجستگی علمی مذکور در بند ۴ ماده ۴ باشد به تشخیص کارگروه تخصصی معدل کمتر از ۱۴ برای کارشناسی و کمتر از ۱۶ برای کارشناسی ارشد نیز قابل بررسی است.

حداقل معدل در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بورس سال آخر مشابه با شرایط بورس بلند مدت بوده و تبصره‌های مربوطه نیز مشمول حال این متقاضیان می‌شود.

داوطلبان دریافت بورس خارج از کشور با دارا بودن یکی از شرایط ذیل در زمینه مرتبط با تخصص مورد نظر به تشخیص کارگروه تخصصی در اولویت قرار می‌گیرند:

دارا بودن رتبه اول تا سوم فارغ التحصیلی در همه دوره تحصیلی قبل از دوره مورد تقاضا

کسب عنوان دانشجوی سرآمد کشوری در مقطع تحصیلی قبل از دوره مورد تقاضا مطابق با آیین نامه انتخاب دانشجوی سرآمد با تایید سازمان و یا معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

تألیف و یا ترجمه کتاب علمی در زمینه مرتبط با تخصص مورد نظر

انتشار حداقل سه مقاله -علمی- پژوهشی در مجلات معتبر داخل یا خارج از کشور در زمینه مرتبط

گواهی مشارکت مؤثر در طرح‌های تحقیقاتی کاربردی پایان یافته مورد نیاز کشور با تأیید از مراجع ذیربط

دارا بودن اختراع و یا اکتشافی که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور تأیید شده باشد.

برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های معتبر مورد تأیید وزارت از قبیل خوارزمی، فارابی، رازی، شیخ بهانی و دارندگان مدال المپیادهای دانشجویی و دانش آموزی

دارا بودن سبک‌های هنری کاربردی نو و دانش فنی با تأیید از مراجع ذی ربط

دارا بودن خدمات و سوابق برجسته در زمینه‌های، اجرایی، ایثارگری فرهنگی اجتماعی و تربیتی با ارائه مدرک تأیید از مراجع ذی ربط

* مربیان دانشگاه‌ها می‌توانند در فرآیند اعطای بورس خارج همانند دیگر متقاضیان قرار گیرند.

* در شرایط مساوی اولویت با داوطلبان متاهل است

فرآیند نحوه پذیرش و اعطای بورس خارج از کشور:

اعلام تعداد مورد نیاز عضو هیأت علمی و رشته‌ها و گرایش‌های مورد نیاز توسط مؤسسات محل خدمت به اداره کل

بررسی پیشنهاد رشته و گرایش‌های مورد نیاز مؤسسات محل خدمت و میزان ظرفیت پذیرش در کارگروه تخصصی تصویب رشته گرایش‌ها و ظرفیت‌های مورد نیاز مؤسسات محل خدمت در شورا با هماهنگی معاونت‌های آموزشی و پژوهشی و مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت

شرکت متقاضیان در فراخوان سازمان از طریق سامانه یکپارچه با ثبت نام و انتخاب ۳ اولویت رشته گرایش محل خدمت اعلام شده

متقاضیان بورس سال آخر و دوره پسا دکترا نیز می‌توانند در فراخوانی که از سوی سازمان اعلام می‌گردد شرکت نموده و قسمت مربوط به بورس سال آخر یا دوره پسا دکترا را در سامانه انتخاب و مدارک خود را بارگذاری کنند.

بارگذاری مدارک درخواستی اعلام شده از سوی سازمان توسط متقاضی

استعلام و صحت سنجی مدارک ارسالی متقاضیان توسط سیستم و کارشناس اداره کل

دانشگاه محل تحصیل مقطع دکتری دانشجویان بورس سال آخر می‌بایست جزء دانشگاه‌های معتبر و دارای سطح (الف) یا (ب) در نظام ارزشیابی کشور باشد.

شورا با برگزاری آزمون به صورت شفاهی (مصاحبه علمی و عمومی) توسط کارگروه تخصصی و بر مبنای تعداد مورد نیاز از بین متقاضیان پذیرش می‌نماید.

هر داوطلب منتخب به مؤسسات انتخابی خود در مرحله ثبت نام جهت جایابی معرفی می‌شود.

دریافت حداقل یک اعلام نیاز الزامی است.

اعلام نیاز کلیه متقاضیان بایستی در هیأت اجرایی جذب هیأت علمی مؤسسه محل خدمت» بررسی و به همراه صورت جلسه آن که به تأیید اکثر اعضای حاضر در جلسه و ریاست مؤسسه محل خدمت رسیده است به اداره کل ارسال گردد.

پذیرفته شدگان اعزام بایستی حداکثر تا یک سال پس از تأیید توسط کارگروه تخصصی، نسبت به ارائه حد نصاب نمره زبان اعلام نیاز از یکی از مؤسسات محل خدمت، انتخابی پذیرش مورد تأیید کارگروه تخصصی ویزا و سایر موارد اعزام اقدام نمایند. بدیهی است پس از اتمام زمان مذکور قبولی فرد (کأن) لم یکن تلقی می‌گردد.

پس از اخذ اعلام نیاز از دانشگاه صلاحیت عمومی و استعلامات مورد نیاز توسط اداره کل نمره زبان پذیرش از دانشگاه خارج از کشور ویزا و سپردن سند تعهد مراحل صدور حکم بورس توسط اداره کل انجام می‌شود.

اداره کل بنا به صلاحدید و در صورت تأمین اعتبار می‌تواند برای پذیرفته شدگان به اعزام همایش در دوره‌های آموزشی توجیهی و تربیتی برگزار نماید.

ارائه گواهی معتبر زبان انگلیسی مبنی بر احراز نمره در یکی از آزمون‌های TOEFL (IBT) MSRT IELTS TOLIMO از سوی دانشجو الزامی است.

ازمون MSRT IELTS TOLIMO TOEFL (IBT)
حداقل نمره ۵۰ ۵/۵ ۴۸۰ ۶۰

داوطلبان باید توجه داشته باشند که افزون بر نمره مذکور در صورتی که دانشگاه پذیرش دهنده، قبولی و کسب نمره آزمون زبان خاصی را ملاک پذیرش خود قرار دهد داوطلب موظف است آن شرط را تا قبل از اعزام برآورده نماید.

دانشگاه پذیرش دهنده استاد راهنمای خارج موضوع رساله دکتری و استاد ناظر داخلی (یکی از اعضای هیأت علمی مؤسسه محل خدمت مرتبط با تخصص پذیرفته شده) می‌بایست در کارگروه تخصصی مورد تأیید قرار گیرند.

میزان سپردن وثیقه با توجه به مقرری تعیین می‌گردد.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد باید در زمان درخواست بورس تمام دروس را گذرانده و دارای پیشنهاده تصویب شده باشند و تا قبل از اعزام فارغ التحصیل شوند.

تسهیلات پرداخت هزینه‌های ارزی و ریالی

مقرری ارزی تحصیلی دانشجویان براساس آخرین مصوبه هیأت وزیران و مقرری ارزی همسر (اعم از زن و شوهر) به میزان ۶۰٪ مقرری ارزی دانشجو و مقرری ارزی فرزندان به میزان ۳۰ مقرری ارزی دانشجو برای هر فرزند در وجه دانشجو یا وکیل قانونی دانشجو و یا به حساب دانشجو در کشور محل تحصیل وی قابل پرداخت است.

یک کمک هزینه جهت بلیط رفت و برگشت بیمه روادید و سایر هزینه‌های پیش بینی نشده به مبلغ ۲,۰۰۰ یورو برای مجردین و ۳۰۰۰ یورو برای متاهلین در وجه دانشجو یا وکیل قانونی دانشجو و یا به حساب دانشجو در کشور محل تحصیل وی در ابتدای دوره قابل پرداخت است.

*این کمک هزینه برای متقاضیان دوره پسا دکترا ۵۰ درصد و برای دانشجویان بورس سال آخر ۲۵ درصد مبالغ مذکور می‌باشد.

کمک هزینه شهریه تحصیلی

متقاضیان بورس ملزم به انتخاب دانشگاه‌هایی می‌باشند که نیاز به پرداخت شهریه نداشته باشند. در صورت تأیید شورا با در نظر گرفتن شرایط کشور پذیرنده کمک هزینه شهریه تحصیلی در صورت تأمین اعتبار تا سقفی که شورا تأیید می‌نماید با شرایط مندرج در ادامه این شیوه نامه قابل پرداخت است.

تعهدات

حداکثر مدت استفاده از بورس خارج برای دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۲ سال و برای دوره دکتری ۴ سال از تاریخ شروع بورس خواهد بود. مجموع طول مدت مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به طور پیوسته نباید از ۵ سال تجاوز نماید در موارد خاص با ارائه مدارک و مستندات لازم این مدت با نظر شورا حداکثر تا ۶ ماه قابل تمدید است.

حداکثر طول مدت استفاده از بورس دوره پسا دکتری حداقل یک سال و حداکثر تا دو سال با تأیید شورا قابل تمدید است.

بورسیه موظف است قبل از صدور حکم بورس تعهد و تضمین محضری را حسب مورد به دانشگاه محل خدمت سازمان وزارت یا دستگاه اجرایی مربوطه بسپارد که بلافاصله پس از اتمام تحصیلات در موعد مقرر به کشور مراجعت و در محل مندرج در تعهدنامه و یا به تشخیص وزارت دو برابر مدت تحصیل خدمت نماید.

مؤسسات محل خدمت موظف هستند که پس از تأیید و معرفی دانشجوی فارغ التحصیل با بورس بلند مدت دکتری توسط سازمان مراحل اداری جهت جذب بورس را شروع نماید.

دانشجویانی که پس از اعزام به کشور محل تحصیل به هر علتی موفق به شروع و ادامه تحصیل نمی‌گردند باید بلافاصله به کشور مراجعت نموده و وجوه ارزی دریافتی و یا معادل ریالی نرخ روز ارز کلیه هزینه‌های دریافتی در روز باز پرداخت را پس از کسر هزینه مدت اقامت که بر پایه مقرری ارزی روزانه محاسبه می‌شود به سازمان عودت دهند.

تغییر رشته کشور یا دانشگاه محل تحصیل منوط به موافقت شورا خواهد بود.

دانشجویان صرفاً با موافقت شورا حق استفاده از بورس کمک هزینه تحصیلی و یا وام سایر مؤسسات دولتی یا غیر دولتی داخلی را دارند. ضمناً دانشجویانی که با استفاده از بورس تحصیلات خود را در یک رشته و یا یک مقطع به پایان برسانند مجاز نیستند با دریافت بورس وام یا کمک هزینه تحصیلی از مؤسسه ای دیگر در رشته دیگری در همان مقطع به تحصیلات خود ادامه دهند.

دانشجویان بورسیه در طول مدت تحصیل مجاز به کسب درآمد از طریق انجام کارهای علمی و تحقیقاتی برای مؤسسات دولتی و غیر دولتی و کارهای غیر علمی از هر نوع که باشد نیستند. در صورت تخلف با اطلاع مؤسسه معرف وتصمیم شورا تذکر، کاهش ارز، قطع ارز، حسب مورد درباره انها اجرا خواهد شد.

دانشجو در بورس بلند مدت موظف است پس از فراغت از تحصیل جهت معرفی به مؤسسه محل خدمت به سازمان مراجعه نماید. تاریخ مراجعه دانشجو به سازمان و معرفی به مؤسسه محل خدمت ملاک آماده به خدمت بودن متعهد در راستای انجام تعهدات محسوب می‌شود.

در صورت عدم بکارگیری بورسیه در دانشگاه محل خدمت و صدور عدم نیاز به تخصص وی بورسیه از سوی اداره کل جهت تعیین محل خدمت به مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت معرفی خواهد شد.

در صورت عدم امکان جایابی دانش آموختگان بورسیه در مؤسسات و سایر دستگاه‌های دولتی بر اساس اعلام نظر کمیته لغو و انتقال تعهدات که در مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت تشکیل می‌شود و موافقت وزیر علوم تحقیقات و فناوری نسبت به لغو تعهد این دسته از دانش آموختگان اقدام خواهد شد.

منظور از عدم امکان جایابی معرفی بورسیه به تمامی مؤسسات هم تراز در کشور بالاخص مناطق محروم و عدم ارائه اعلام نیاز و موافقت از سوی دانشگاه‌ها است.

جذب و بکارگیری دانش آموختگان بورسیه‌ای که با تأخیر به کشور مراجعت می‌نمایند بدون اخذ مجوز از سازمان غیر قانونی است و انجام خدمت آنان به منزله انجام تعهدات بورس تلقی نمی‌شود.

در صورتیکه بورسیه به تکالیف خود عمل نموده و آماده به خدمت باشد لکن تأخیر در بکارگیری وی در راستای انجام تعهدات خارج از اراده متعهد و ناشی از قصور با اهمال دانشگاه محل خدمت و یا سازمان باشد، به تشخیص کمیته سه نفره بورسیه‌های تأخیری و موافقت وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایام انتظار بورسیه به عنوان سنوات انجام خدمت محسوب و از کل تعهدات وی کسر خواهد شد.

در خصوص دانش آموختگان بورسیه‌ای که تأخیر در بکارگیری و شروع به خدمت آنها ناشی از تقصیر بورسیه و متوجه وی است ایام انتظار به عنوان سنوات انجام خدمت قابل محاسبه نخواهد بود.

بررسی موضوع تأخیر در مراجعت بورسیه به کشور و تصمیم گیری در خصوص وقوع استنکاف با عدم استنکاف از تعهد در صلاحیت کمیته سه نفره بورسیه‌های تأخیری متشکل از مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور دانشجویان و رئیس مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت و موافقت وزیر خواهد بود.

در فرض احراز عدم استنکاف بورسیه متاخر، تمام یا نیمی از مدت تاخیرحسب تشخیص کمیته سه نفره به کل مدت تعهدات بورسیه افزوده خواهد شد.

مؤسسات به اعضای هیات علمی بورسیه مأموریت تحصیلی می‌دهند و حقوق و فوق العاده مستمری آنها را پس از کسر مالیات و بازنشستگی جهت پرداخت هزینه‌های تحصیلی بورسیه به سازمان واریز می‌نمایند. در در صورتی که حقوق و فوق العاده مستمری بورسیه پس از کسر مالیات و بازنشتگی تکافوی هزینه ریالی بورسیه را ننماید ما به التفاوت آن از اعتبارات سازمان تأمین می‌شود.

 

تمدید مهلت ارسال مقالات هفتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران

ایران کنفرانس

تمدید مهلت ارسال مقالات هفتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران

هفتمین کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران به عنوان بزرگترین، معتبرترین و منظم ترین گردهمایی سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه کشاورزی، منابع طبیعی،صنایع غذایی، محیط زیست و گردشگری خاورمیانه در کشور ایران در تاریخ 9 الی 11 بهمن ماه 1402 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 7686869 با شرکت بیش از 3500 نفراز فعالین این عرصه شامل دانشگاهيان، صاحب نظران، سياستگزاران و مديران، دانشجویان، سازمان هاي ذي ربط و علاقه مند، مهندسين و متخصصان از کشورهای مختلف جهان با همکاری دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج و دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌گردد. این کنگره در نظر دارد با معرفي توان علمي و كاربردي براي ارتقای سطح كيفي کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری و همچنين بررسي نيازمندي و ضرورت‌هاي آموزش موارد فوق گام برداشته و با شناسايي نگرش‌ها، تجربيات نوين و تحليل ابعاد نظري و كاربردي توسعه پایدار، به تحليل ،آموزش و پژوهش آن بپردازد.

‌با توجه به استقبال گسترده اساتید، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان گرامی سراسر کشور از این کنگره و درخواست های مکرر پژوهشگران گرامی نسبت به تمدید مهلت ارسال مقالات،  بدینوسیله به اطلاع می رساند با توجه به  تصمیم شورایعالی کنگره  مهلت ارسال مقالات کامل (چکیده به همراه اصل مقالات) تا 7 دی ماه تمدید گردید. شایان ذکر است کلیه پژوهشگرانی که تا کنون موفق به ارسال مقالات خود نگردیده اند می توانند مقالات کامل (چکیده به همراه اصل مقاله) خود را حداکثر تا تاریخ فوق الذکر از طریق سامانه کاربران سایت کنگره به آدرس www.7icsda.ir ارسال نمایند.

این رویداد مهم بین المللی از سال 1393 به صورت سالیانه و منظم و با بالاترین استاندارد های پژوهشی و علمی و مجوز های مربوطه و با همکاری، حمایت و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج ،دانشگاه هنر اسلامی تبریز،دانشگاه مازندران، دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده و با توجه به اعتبار بالا و پشتوانه علمی خود همه ساله در مجامع ، سایت های تخصصی مربوطه و نهاد های معتبر داخلی و خارجی نمایه گردیده و مقالات و دستاوردهای علمی آن ثبت گردیده است. با توجه به اعلام دبیرخانه کنگره ايجاد فرصتي مناسب براي تبادل اطلاعات و ارایه دستاوردهاي نوین پژوهشي واجرایی بين انديشمندان، محققان، صنعتگران، دانشجویان و دست‌اندرکاران در زمينه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری کشور و جهان از مهمترین هدف برگزاری این کنگره با حضور اساتید برجسته بین المللی به خصوص از کشور ایتالیا و ترکیه می باشد.

" شایان ذکر است این کنگره به عنوان بزرگترین، معتبرترین و منظم ترین گردهمایی سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری خاورمیانه در کشور ایران بوده که دارای مجوز رسمی برگزاری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 7686869 بوده و لذا تحت تایید و حمایت آن وزارت خانه و تمام دانشگاه ها و سازمان های وابسته می باشد. طبق قوانین جدید وزارت علوم  تنها مقالات ارائه شده در کنگره های بین المللی با سابقه و دارای مجوز وزارت علوم دارای امتیاز پژوهشی و نمره پایان نامه می باشند. "

نمایشگاه تخصصی جانبی، مسابقه عکاسی ، تورهای تخصصی ، کارگاه های آموزشی تخصصی وسخنرانی های کلیدی و نشست های علمی در راستای این کنگره برگزار خواهند شد. نمایشگاه تخصصی جانبی کنگره فرصتی کم نظیر برای معرفی شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط و معرفی محصولات و خدمات در این عرصه خواهد بود. برای کلیه شرکت کنندگان در کنگره گواهینامه آموزشی معتبر بین المللی صادر گردیده همچنین کلیه مقالات پذیرفته شده کنگره علاوه بر نمایه در SID، کنسرسیوم محتوای ملی و سیویلیکا در قالب کتاب مجموعه مقالات چاپ گردیده و کلیه مقالات برگزیده بدون نیاز به داوری مجدد در نشریات و ژورنال های معتبرپژوهشی، تخصصی،ISI و ISCپشتیبان کنگره رایگان چاپ خواهند گردید.

از امتیازات اصلی این کنگره نیز جهت پژوهشگران گرامی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- نمایه سازی و انتشار کلیه مقالات در کتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات کنگره، سیویلیکا، کنسرسیوم محتوای ملی،SID  و سایر نهادهای بین المللی معتبر.

- برگزاری منظم کنگره در 9 سال اخیر در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سطح بین المللی.

- امکان داوری زودهنگام مقالات در صورت درخواست.

- تدوین و تکثیر کتاب مجموعه چکیده مقالات کنگره در 2 جلد فارسی و انگلیسی با تیراژ بالا.

- همکاری دانشگاه های برجسته ایران در دوره های مختلف از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه مازندران، دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان و سایر دانشگاه های برجسته کشور.

- نمایه سازی و انتشار کلیه مقالات دوره های قبلی برگزار شده به طور کامل در پایگاه های معتبر.

- چاپ رایگان تمامی مقالات برگزیده کنگره بدون نیاز به داوری مجدد در ژورنال ها و مجلات معتبر ISIوISC پشتیبان کنگره.

- اهداء گواهینامه های بین المللی کنگره به زبان فارسی و انگلیسی.

- امکان شرکت و ثبت نام در کنگره به دو حالت حضوری یا غیر حضوری.

- ارائه لوح تقدیر و جوایز نفیس به مقالات برتر.

- ارائه گواهینامه های اختصاصی دارای هولگرام امنیتی کنگره و مهر برجسته و کد شناسایی اختصاصی جهت استعلام و پیگیری آنلاین همراه با ضریب امنیت بسیار بالا و عدم امکان جعل و یا کپی.

علاقه مندان جهت ارسال مقالات، شرکت در کنگره و حضور در نمایشگاه تخصصی وکسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشارکت در این رویداد مهم بین المللی می توانند به پورتال کنگره به آدرس www.7icsda.ir مراجعه نموده و یا با دبیرخانه کنگره به شماره 04133376642  تماس حاصل فرمایند.

 

نخستین کنفرانس حکمرانی سرزمینی در دانشگاه تهران برگزار می شود

ایران کنفرانس

نخستین کنفرانس حکمرانی سرزمینی در دانشگاه تهران برگزار می شود

نخستین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا؛ حکمرانی سرزمینی با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران دکتر مجید غلامی، دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا؛ حکمرانی سرزمینی با اعلام این خبر گفت: محورهای اولین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا؛ حکمرانی سرزمینی ناظر بر حوزه‌های حکمرانی سرزمینی و سیاست، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، محیط زیست، کشاورزی، آموزش، امنیت، نوآوری و آینده بود. البته محورهای ویژه کنفرانس نیز بر رویکردهای آزمایشگاهی و احصاء راهکارها و ساز و کارهای تجربی و مشارکتی حل مسئله‌های ناترازی انرژی، کاهش ارزش پول ملی، فقر و فاصله طبقاتی، تمرکزگرایی و کاهش منابع آب در کشور متمرکز شد.

عضو هیأت علمی دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران افزود: از مجموع مقاله‌های ارسال‌شده به دبیرخانه کنفرانس، ۱۳۰ مقاله توسط داوران در کمیته‌های ۱۰ گانه کنفرانس شامل کمیته‌های حکمرانی فرهنگی اجتماعی؛ حکمرانی اقتصادی؛ حکمرانی خدمات عمومی و زیربنایی؛ حکمرانی عمومی؛ حکمرانی علم، فناوری و نوآوری؛ آینده‌پژوهی؛ حکمرانی آب، کشاورزی و منابع طبیعی؛ حکمرانی سرزمینی؛ مطالعات آزمایشگاهی و تجربی و کمیته حکمرانی سلامت مورد پذیرش قرار گرفتند که ۲۰ مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا؛ حکمرانی سرزمینی، همچنین از برگزاری پنج پنل تخصصی با عناوین «حکمرانی خدمات عمومی و زیربنایی»، «حکمرانی عمومی، اقتصادی و آینده‌پژوهی»، «حکمرانی فرهنگی و اجتماعی»، «حکمرانی سلامت، منابع طبیعی و محیط زیست» و «آزمایشگاه حکمرانی دانشگاه تهران» در روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه خبر داد و گفت: ۱۱ پیش‌نشست به ابتکار کمیته‌های تخصصی ۱۰ گانه کنفرانس با حضور اساتید و خبرگان تخصص‌های مختلف با نگاه به نظام مسائل حکمرانی در آن حوزه تخصصی برگزار شد که در مجموع این پیش‌نشست‌ها نزدیک ۷۰ استاد دانشگاه، مدیران اجرایی و ذی‌نفعان عرصه حکمرانی به بیان تجربه‌های زیسته خود پرداختند که گزارش تفصیلی این پیش‌نشست‌ها به زودی توسط انتشارات سمت منتشر خواهد شد.

بر طبق این گزارش، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دریادار حبیب‌اله سیاری استاد دانشگاه عالی دفاع ملی و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دکتر مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دکتر علی‌اصغر پورعزت رئیس دانشکده حکمرانی از سخنرانان این کنفرانس هستند.

 

برگزاری ۵ همایش ملی علمی ـ آموزشی دانشگاه پیام نور در شیراز

ایران کنفرانس

برگزاری ۵ همایش ملی علمی ـ آموزشی دانشگاه پیام نور در شیراز

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس از برگزاری ۵ همایش ملی به میزبانی این دانشگاه در پاییز و زمستان امسال خبر داد.

محسن جاجرمی‌زاده  ۸ آذرماه با اشاره به اینکه همایش‌های علمی دانشگاه پیام‌نور با هماهنگی معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه و همکاری مرکز استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام برگزار می‌شود، افزود: این همایش‌ها که فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی در موضوعات مصوب است به صورت کاملاً مجازی بوده و پذیرای مقالات و مطالعات اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های سراسر کشور خواهد بود و برگزاری همایش‌ها نیز با هدف استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و دسترسی آسان به صورت برخط برگزار خواهد شد.

وی پنجمین همایش ملی زیست‌شناسی را یکی از رویدادهای علمی این دانشگاه در سال جاری بیان کرد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این همایش ۲۵ دی‌ماه و تاریخ برگزاری همایش نیز ۱۸ بهمن‌ماه خواهد بود.

جاجرمی‌زاده، زیست‌شناسی گیاهی، زیست‌شناسی سلولی و ملکولی، زیست‌شناسی جانوری، زیست‌شناسی دریا، زیست‌شناسی تکوینی، بیوانفورماتیک، بافت‌شناسی، زیست فناوری، ژنتیک، طب سنتی و بیوسیستماتیک را از محورهای پنجمین همایش زیست‌شناسی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس همچنین به برگزاری ششمین همایش ملی روانشناسی با محوریت علم و زندگی در اسفندماه ۱۴۰۲ اشاره کرد و علم و زندگی و تعلیم و تربیت، روانشناسی و کار، علم و زندگی و ورزش، علم زندگی و سلامت، علم زندگی و مدیریت، علم زندگی و روانشناسی اجتماعی، علم زندگی، هنر و رسانه و نگاه ویژه به رشد رفاه خانواده را محورهای این همایش اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری پانزدهمین همایش ملی زمین‌شناسی در ۱۶ اسفند سال جاری گفت: زمین فیزیک و زلزله‌شناسی، کارآفرینی در زمین‌شناسی، معدن کاری کهن، زمین‌شناسی نفت، زمین‌شناسی مهندسی، چینه‌شناسی و دیرینه شناسی، ژئوشیمی، پترولوژی، سنگ‌های آذرین و دگرگونی، زمین‌شناسی اقتصادی، معدن کاری و آلودگی خاک، حقوق و معدن کاری، سنگ‌شناسی رسوبی و رسوب‌شناسی، آب‌شناسی و آب‌های زیرزمینی، زمین ریاضی و مدل‌های مکانی، کانی شناسی و گوهر شناسی، زمین‌شناسی ساختاری و زمین ساخت، سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی، زمین‌شناسی زیست محیطی و زمین‌شناسی پزشکی، اکتشاف معادن فلزی و غیرفلزی، و زمین ریخت‌شناسی و زمین گردشگری نیز محورهای همایش ملی زمین‌شناسی است.

جاجرمی‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی " رساله الحقوق امام سجاد (ع) " توسط دانشگاه پیام‌نور استان فارس با همکاری موسسات علمی و پژوهشی از جمله انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران، مرکز مطالعات فارسنامه پارس و موسسه علمی فاطمیه گفت: محورهای این همایش که ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه برگزار می‌شود بررسی ترجمه‌ها و شروح رساله الحقوق، کارکرد رساله الحقوق در جامعه و تمام حقوقی که از منظر رساله الحقوق بر عهده انسان است خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس افزود: دومین کنفرانس ملی تحول گرایی در مدیریت که پیش از این در رسانه‌ها به آن اشاره شده بود نیز ۲۸ دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد و مهلت ارسال مقالات تا ۸ دی‌ماه تمدید شده است.

جاجرمی‌زاده در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات می‌توانند به پایگاه مدیریت همایش‌های دانشگاه پیام نور به آدرس Conference.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس