کل

شرایط اعطای مأموریت آموزشی به اعضای هیات علمی مربی اعلام شد (1400/8/9)

ایران کنفرانس

شرایط اعطای مأموریت آموزشی به اعضای هیات علمی مربی اعلام شد

قائم مقام وزیر علوم در بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها «نحوه اعطای مأموریت آموزشی به اعضای هیئت علمی در مرتبه مربی» را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه در بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها «نحوه اعطای مأموریت آموزشی به اعضای هیئت علمی در مرتبه مربی» را اعلام کرد بخشنامه مذکور به شرح زیر است:

نظر به سوالات متعدد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی در خصوص مأموریت آموزشی مربیان، در اجرای مفاد ماده ۱۲۱ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و به استناد مفاد بند ۴ ماده ۷۳ و تبصره ۱۰ ماده ۵۲ آئین نامه یاد شده، بدین وسیله نحوه اعطای مأموریت آموزشی به اعضای هیئت علمی در مرتبه مربی که به تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده (موضوع نامه شماره ۱۴۴۲۱۰ مورخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۰)، برای اجرا ابلاغ می‌شود.

الف) شرایط عمومی متقاضیان اعم از پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی

۱- قبولی در دوره روزانه آزمون سراسری دکترای تخصصی؛

۲- تأیید دانشگاه محل تحصیل و رشته‌ای که ذینفع قصد ادامه تحصیل در آن را دارد، توسط مؤسسه محل خدمت؛

۳- حداکثر سن ۴۰ سال؛

۴- سپردن وثیقه لازم مطابق با بند ۶ ماده ۷۳ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی.

تبصره ۱: اعضای هیئت علمی ایثارگر برای استفاده از مأموریت آموزشی از نظر شرایط سنی تابع ضوابط خاص ایثارگران هستند.

ب- شرایط اختصاصی متقاضیان براساس وضعیت استخدامی

ب -۱- مربیان پیمانی:

قبل از اتمام ۵ سال خدمت پیمانی، احراز شرایط و کسب امتیازهای لازم برای تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی آزمایشی (ملاک عمل در زمان قبولی در دوره دکترای تخصصی) با تأیید کمیسیون تخصصی هیئت ممیزه ذی ربط؛

اخذ پایه‌های ترفیع استحقاقی سالیانه در وضعیت پیمانی تا زمان قبولی در آزمون؛

اخذ مجوز از هیئت امنای ذی ربط.

ب - ۲- مربیان رسمی آزمایشی با سابقه خدمت رسمی آزمایشی کمتر از پنج سال:

اخذ پایه‌های ترفیع استحقاقی سالیانه در وضعیت رسمی آزمایشی تا زمان قبولی در آزمون.

ب - ۳- مربیان رسمی قطعی:

اخذ پایه‌های ترفیع استحقاقی سالیانه در ۳ سال منتهی به زمان قبولی در آزمون.

تبصره ۲: در شرایط خاص، اعطای مأموریت آموزشی به آن دسته از مربیان رسمی آزمایشی که دارای حداقل پنج و حداکثر هشت سال سابقه خدمت در وضعیت رسمی آزمایشی هستند، مشروط به احراز شرایط عمومی مندرج در بند «الف» این بخشنامه، کسب امتیازهای تعیین شده در بندهای «الف»، «ب» و «ج» ماده ۱۵ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و تمدید مدت مذکور از سوی مراجع ذی صلاح و اخذ پایه‌های ترفیع استحقاقی سالیانه در ۳ سال منتهی به زمان قبولی در آزمون، با اخذ مجوز از هیئت امنای ذی ربط امکان پذیر است.

لازم به ذکر است، با عنایت به اینکه براساس مفاد آئین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی، پذیرش مدرک دکترای تخصصی مربیان و ارتقای مرتبه استادیاری آنها منوط به مشخص بودن نحوه ادامه تحصیل ایشان (استفاده از مأموریت آموزشی و یا مرخصی بدون حقوق با رعایت مقررات مربوط) است؛ لذا شایسته است موسساتی که مجری دوره دکترای تخصصی هستند، هنگام شروع به تحصیل ایشان مراتب را به نحو مقتضی به افراد ذی نفع اطلاع رسانی کنند.

 

مشهورترین دانشگاه های جهان در ۲۰۲۱ معرفی شدند (1400/8/7)

ایران کنفرانس

مشهورترین دانشگاه های جهان در ۲۰۲۱ معرفی شدند

رده‌بندی اعتبار یا شهرت جهانی دانشگاه های دنیا از سوی رتبه بندی بین المللی تایمز برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رده‌بندی جهانی اعتبار و شهرت دانشگاه‌های جهان از سال ۲۰۱۸ براساس نظرسنجی از دانشگاهیان به عنوان یکی از بزرگترین دعوت‌های جهانی از سوی نظام رتبه بندی تایمز منتشر شده است.

رتبه‌بندی شهرت جهانی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۱ بر اساس بزرگترین نظرسنجی دانشگاهیان ارشد منتشر شده است. روش این رتبه بندی نیز با انجام پرسشنامه از پژوهشگرانی صورت می گیرد که دیدگاه‌های خود را در زمینه برتری در تحقیقات و آموزش در میان رشته‌ها و موسساتی که با آن‌ آشنا هستند، ارائه می‌دهند.

این رتبه بندی از ۱۶ زبان دنیا و داده‌های سازمان ملل متحد به عنوان یک راهنمایی و برای اطمینان از اینکه پاسخ دهنده‌ها در سراسر دنیا و در رشته‌های دانشگاهی مختلف هستند، استفاده می‌کند.

در رتبه بندی ۲۰۲۱، دانشگاه هاروارد برای یازدهمین سال متوالی در صدر این رتبه بندی قرار دارد و ایالات متحده با ۵۷ مؤسسه (در مقایسه با ۶۰ مؤسسه سال گذشته) دارای بیشترین نمایندگی است.

دانشگاه شینهوا (Tsinghua) چین با سه پله صعود به اولین موسسه چینی تبدیل شده است که به ۱۰ دانشگاه برتر پیوسته و دانشگاه آکسفورد با دو پله صعود از دانشگاه کمبریج دیگر نماینده بریتانیا پیشی گرفته است.

بریتانیا همچنان دارای ۲۵ نماینده در رتبه بندی است که مشابه سال گذشته است. چین با ۱۷ مؤسسه (در مقایسه با ۱۳ مؤسسه سال گذشته) در حال حاضر سومین کشوری است که نسبت به سال گذشته رتبه چهارم را کسب کرده است. به طور کلی، دانشگاه ها از ۲۹ کشور در این رتبه بندی گنجانده شده اند.

متخصصان رشته‌های بالینی و سلامت (با ۱۶.۳ درصد از پاسخ ها) و پس از آن مهندسی (۱۵.۸ درصد)، علوم زیستی (۱۴.۹ درصد) و علوم پایه (۱۴.۲ درصد) بود. همچنین علوم کامپیوتر (۹.۸ درصد)، تجارت و اقتصاد (۸.۲ درصد)، هنر و علوم انسانی (۷.۷ درصد) و علوم اجتماعی (۷.۵ درصد) بیشترین پاسخ ها را به پرسش‌ها داده اند.

سایر پاسخ ها از روانشناسی (۲.۸ درصد)، آموزش (۲.۲ درصد) و حقوق (۰.۶ درصد) بوده است.

پاسخ دهندگان از نقاط مختلف دنیا بودند و در مجموع ۳۹.۱ درصد پاسخ‌ها از منطقه آسیا و اقیانوس آرام و بقیه پاسخ دهندگان اروپای غربی ۲۴.۳ درصد، آمریکای شمالی ۲۱.۷ درصد، اروپای شرقی ۶.۳ درصد، آمریکای لاتین با ۴.۲ درصد، خاورمیانه با ۲.۴ درصد و آفریقا ۲ درصد بودند.

فهرست ۲۰ دانشگاه مشهور دنیا در رتبه بندی ۲۰۲۱ تایمز

رتبه دانشگاه کشور
۱ دانشگاه هاروارد آمریکا
۲ انستیتو تحقیقات فناوری ماساچوست MIT آمریکا
۳ دانشگاه آکسفورد انگلستان
۴ دانشگاه استانفورد آمریکا
۵ دانشگاه کمبریج انگلستان
۶ دانشگاه برکلی کالیفرنیا آمریکا
۷ دانشگاه پرینستون آمریکا
۸ دانشگاه یل آمریکا
۹ دانشگاه لس انجلس کالیفرنیا آمریکا
۱۰ دانشگاه شینهوا چین
۱۱ دانشگاه شیکاگو آمریکا
۱۲ دانشگاه کلمبیا آمریکا
۱۳ دانشگاه توکیو ژاپن
۱۴ انستیتو فناوری کالیفرنیا آمریکا
۱۵ دانشگاه پکن چین
۱۶ دانشگاه آن آربور میشیگان آمریکا
۱۷ کالج دانشگاهی لندن (UCL) انگلستان
۱۸ انستیتو فناوری زوریخ (ETH) سوئیس
۱۹ دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا
۲۰ دانشگاه جان هاپکینز آمریکا

تعداد ۲۹ کشور در فهرست ۲۰۲ دانشگاه مشهور دنیا در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته‌اند.

 

نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران در دانشگاه گیلان برگزار شد

ایران کنفرانس

نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران در دانشگاه گیلان برگزار شد

همین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران توسط دانشگاه گیلان و پژوهشکده حوضه آبی دریای خزر دانشگاه گیلان و با همکاری انجمن ماهی شناسی ایران در تاریخ های چهارم و پنجم آبان ماه 1400 به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

ماهی شناسی ماهیان مناطق African، Palearctic، Ponto-Capian، Oriental و ماهیان خلیج فارس و دریای عمان از محورهای اصلی این همایش بود و  تنوع زیستی و حفاظت از ماهیان، آرایه شناسی و سیستماتیک ماهیان،زیست شناسی، بوم شناسی و رفتارشناسی ماهیان، ژنتیک و تکوین ماهیان، فیزیولوژی، تکثیر و پرورش ماهیان، بهداشت و بیماریهای ماهیان و مدیریت صید و فرآوری محصولات ماهیان از جمله محورهای فرعی این همایش بود.

شایان ذکر است حدود 350 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که  308 مقاله پذیرفته شده از 15 کشور از قاره های اروپا، آسیا، افریقا، اقیانوسیه و امریکای جنوبی در این همایش ارائه شد و سیزده نفر از  آلمان، استرالیا، روسیه، ترکیه، اسپانیا، ازبکستان، عراق، هندوستان، صربستان، ایتالیا در این همایش به سخنرانی پرداختند.

 

تمدید مهلت ارسال مقاله به کنفرانس دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران

ایران کنفرانس

تمدید مهلت ارسال مقاله به کنفرانس دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران

استقبال پژوهشگران دیپلماسی اقتصادی، مهلت ارسال مقالات سیاستی به این کنفرانس را افزایش داد.

به گزارش گروه خبر جامعه اندیشکده ها؛ اندیشکده دیپلماسی اقتصادی مهلت ارسال مقالات سیاستی به «اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران» را تا ۲۵ آبان تمدید کرد.

کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات در پایگاه رسمی دبیرخانه دائمی کنفرانس به نشانی http://edconf.isu.ac.ir ممکن است.

 

فراخوان پانزدهمین جشنواره آموزشی «شهید مطهری» منتشر شد

ایران کنفرانس

فراخوان پانزدهمین جشنواره آموزشی «شهید مطهری» منتشر شد

پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری همزمان با بیست و سومین همایش کشوری آموزش پزشکی در دو بخش دانشگاهی و کشوری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در حیطه های شش گانه «تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی»، «یاددهی و یادگیری»، «ارزشیابی آموزشی( دانشجو، هیئت علمی و برنامه)»، «مدیریت و رهبری آموزشی»، «یادگیری الکترونیکی» و «طراحی و تولید محصولات آموزشی» برگزار می شود.

داوری فرآیندهای جشنواره مطهری بر اساس آیین نامه جشنواره مطهری انجام خواهد شد و صرفا فرآیند هایی وارد مرحله رقابتی جشنواره می شوند که واجد هر شش معیار کلاسیک باشد:

۱- هدف مشخص و روشن دارد.

۲- برای انجام فرایند مرور بر متون انجام شده است.

۳- از روش مندی مناسب و منطبق با اهداف استفاده شده است.

۴- اهداف مورد نظر به دست آمده اند.

۵- فرایند به شکل مناسبی در اختیار دیگران قرار گرفته است.

۶- فرایند مورد نقد توسط مجریان قرار گرفته است.

تمامی اعضای هیات علمی می توانند فرآیند های خود را در قالب فرم ارسال خلاصه فرآیند به همراه مستندات و مجموعه همراه به گروه آموزشی خود ارائه کنند.

مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی می توانند فرآیندهای داوری را بررسی و فرآیندهای برتر دانشگاهی را برای شرکت در بخش کشوری را از اول دی ماه ۱۴۰۰ به مدت دو هفته در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس