کل

بکارگیری متقاضیان جذب هیات علمی قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد (1400/10/17)

ایران کنفرانس

بکارگیری متقاضیان جذب قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با ارسال نامه ای به روسای دانشگاه ها خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیات مرکزی جذب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلج امیر حسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب‌شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ حداکثر تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب شد.

در این نامه تاکید شده است تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد و تا قبل از تأیید نهایی انتخاب‌شوندگان در هیأت مرکزی جذب از به‌کارگیری آن‌ها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حق‌التدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به حول قوه الهی بخش اول مربوط به فراخوان جذب اعضای هیأت‌علمی در آبان ۱۴۰۰ (شامل مراحل اعلام نیاز، تخصیص ظرفیت، تطبیق نیاز و ثبت‌نام) به‌خوبی انجام شد و عده کثیری از متقاضیان ثبت‌نام نمودند حال نوبت به اجرای بخش دوم و حیاتی این فراخوان رسیده‌است که زحمت اصلی آن بعهده جناب‌عالی و همکاران دانشگاهی است این بخش شامل مراحل اساسی زیر است:

۱. غربالگری اولیه بر اساس معیارهای معدل، نوع دانشگاه، انطباق رشته، شرایط سنی وضعیت استخدامی و شرایط اختصاصی.

۲. انجام مصاحبه‌های علمی و عمومی به‌صورت موازی و تقریباً هم‌زمان و صرفاً توسط کارگروه‌های قانونی مربوطه (دو کارگروه صلاحیت علمی و عمومی مطابق مصوبه هفدهمین جلسه هیأت عالی و نیز مصوبه جلسه ۲۰۹ هیأت عالی جذب مبنی‌بر منع ارجاع به گروه‌ها و دانشکده‌ها).

۳. تصمیم‌گیری در مورد گزینه‌های برتر هر رشته تخصصی توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه با توجه به سوابق آموزشی‌پژوهشی و فرهنگی آن‌ها و نیز نظرات و نمرات کارگروه‌های صلاحیت علمی و عمومی در مورد آن‌ها با ملاحظه مقررات بالاخص مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه بر اساس مصوبه‌های جلسه ۲۲۷ مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ هیئت عالی جذب.

انتظار می‌رود تمامی مراحل فوق‌الذکر با دقت کافی و وافی انجام شوند به‌طوری‌که نتیجه آن جذب افرادی شایسته دانشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. افرادی که شخصیت علمی و فرهنگی آن‌ها شباهتی ولو حداقلی با بزرگانی همچون شهیدان مطهری و چمران در عرصه‌های علوم انسانی و علوم تجربی داشته باشد. شهیدانی که دانشمند؛ فرهیخته، متخصص، پژوهشگر و سخت‌کوش و درعین‌حال متدین انقلابی و ولایت‌مدار، شجاع و دارای غیرت ملی بودند.

در این راستا رعایت دو اصل قانون و عدالت و پرهیز از هرگونه ملاحظات و مناسبات دنیوی ضروری است. امید است همگی ما در این آزمایش بزرگ نزد خداوند متعال، مقام‌معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی روسفید بیرون آییم.

علیهذا طبق جدول فراخوان اخیر تقاضا می‌گردد نتیجه نتایج نهایی انتخاب‌شوندگان حداکثر تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب اعلام گردد، یادآور می‌شود تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد.

ضمناً مقتضی است تا قبل‌از تأیید نهایی انتخاب‌شوندگان در هیأت مرکزی جذب، از به‌کارگیری آن‌ها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حق‌التدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود.

 

پاسخ وزارت علوم به ابهامات بخشنامه همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی (1400/10/8)

ایران کنفرانس

پاسخ وزارت علوم به ابهامات بخشنامه همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی

مرکز هیئت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم به ابهامات بخشنامه «همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه با حقوق اعضای هیئت علمی غیر بالینی وزارت بهداشت» پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز هیئت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم به ابهامات موجود در بخشنامه ۱۵.۱۰۴۷۰۱ مورخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ «همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه با حقوق اعضای هیئت علمی غیر بالینی وزارت بهداشت» با امضای عبدالرضا باقری رئیس پیشین مرکز هیئت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم در دولت قبل به شرح زیر پاسخ داد:

در پی استعلام مکرر کتبی و شفاهی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص مصوبه اول صورت جلسات نشست (همزمان) مورخ ۱۴۰۰.۰۲.۱۹‬ هیئت‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مبنی بر «همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه با حقوق اعضای هیئت علمی غیر بالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و دو پیوست مصوبه مذکور به استحضار می‌رساند:

حسب تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مبنای اجرای «همسان‌سازی» و خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه «تمام وقت ویژه»، مصوبه اول صورت جلسات هیئت امنای فوق الاشاره و دو پیوست آن است، علی ایحال، در اجرای مفاد ماده ۱۲۱ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی مبنی بر اینکه، «تفسیر مفاد آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی در موارد ابهام، بر عهده مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت است.»، به منظور شفاف سازی و رفع ابهامات موارد مندرج در استعلام‌های دریافتی، پاسخ‌ها زیر را که پس از بررسی کارشناسی در این مرکز تهیه و به تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، برای استحضار و بهره برداری ایفاد می‌شود.

۱ -به استناد مفاد تبصره ۲ ماده ۱ دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه «تمام وقت ویژه»، اتخاذ تمهیدات لازم برای نظارت بر اجرای صحیح ماده مذکور مبنی بر اینکه «عضو هیئت علمی تمام وقت ویژه به طور تمام وقت کامل و۵۴ ساعت در هفته طبق برنامه تنظیمی مؤسسه در اختیار مؤسسه بوده و حق انجام کار یا فعالیت انتفاعی خارج از مؤسسه را ندارد.» به عهده مدیر گروه آموزشی / پژوهشی ذیربط خواهد بود.

۲- مشمولین طرح سربازی در دوره ضرورت و تعهد در شمول خدمت به شیوه تمام وقت ویژه قرار نمی‌گیرند.

۳ -به استناد مفاد تبصره ذیل ماده ۳ دستورالعمل مذکور، اعمال ضریب ۶/۱ فوق العاده‌های «جذب» و «شغل» اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» برای اعضای هیئت علمی در دوران استفاده از «مأموریت به خدمت بدون حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی»، «ماموریت پژوهشی»، «خدمت نیمه حضوری»، «خدمت نیمه وقت بانوان» امکانپذیرنیست.

۴ -اعضای هیئت علمی در وضعیت‌های ذیل نیز همانند اعضای هیئت علمی شاغل از مزایای مندرج در دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه برخوردار می‌شوند.

۱-۴- در مدت مجاز استفاده از «مأموریت آموزشی» اعم از اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی (مشروط به اخذ مجوز از هیئت امنا برای اعضای هیئت علمی پیمانی)،

۲-۴- در مدت استفاده مرخصی زایمان برای خانم‌ها،

۳-۴- در مدت استفاده از «انواع فرصت مطالعاتی» شامل فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت،

فرصت مطالعاتی خارج از کشور، فرصت مطالعاتی داخل کشور و همچنین فرصت مطالعاتی مندرج در بند " د" مواد ۱۴ و۱۵ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی.

۴-۴- در مدت «مأموریت به خدمت با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی» به ستاد وزارت و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۵ -با عنایت به مفاد بند ۱۶ ماده ۱ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی مبنی بر اینکه، «منظور از عضو در سراسر این آئین نامه و پیوست‌های آن (بدون ذکر هر گونه قیدی)، عضو هیئت علمی شاغل در مؤسسه اعم از رسمی و یا پیمانی بوده که صلاحیت علمی و عمومی وی به تأیید هیئت ممیزه و یا هیئت اجرایی جذب (حسب مورد) رسیده باشد.»، همکاری افراد تحت هر عنوان با مؤسسه، قبل از استخدام آنان به عنوان عضو هیئت علمی پیمانی یا رسمی، در شمول دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه قرار نمی‌گیرد.

۶- با عنایت به مفاد ماده ۷ آئین نامه اجرایی قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب هیئت محترم «وقت» وزیران مبنی بر اینکه، «حقوق حالت اشتغال مشمولان این آئین نامه تا رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی بر اساس ضوابط و مقررات دستگاه ذیربط و با رعایت معافیت‌های مقرر حسب مورد مشمول برداشت کسور قانونی (بازنشستگی، بیمه و مالیات) است.»، اعضای هیئت علمی حالت اشتغال نیز همانند اعضای هیئت علمی شاغل از مزایای مندرج در دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه برخوردار می‌شوند.

۷- به استناد مفاد ماده ۱ دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه، عضو هیئت علمی «تمام وقت ویژه» فردی است که به طور تمام وقت کامل و۵۴ ساعت در هفته طبق برنامه تنظیمی مؤسسه در اختیار مؤسسه بوده و حق انجام کار یا فعالیت انتفاعی خارج از مؤسسه را ندارد.

لذا بر این اساس، آن دسته از اعضای هیئت علمی که واحد موظفی آنان خارج از اراده و اختیار آنان تکمیل نمی‌شود، مشروط به تکمیل میزان کسری واحد موظف تدریس، بوسیله انجام سایر فعالیت‌های پژوهش و فناوری و امور اجرایی با نظر مؤسسه محل خدمت، از مزایای مندرج در دستورالعمل فوق الذکر برخوردار می‌شوند.

۸- میزان واحد موظف تدریس / ساعت موظف تحقیق اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» عهده دار پست‌های سازمانی مدیریت سیاسی (موضوع ماده ۷۹ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی) همانند اعضای هیئت علمی «تمام وقت» صفر واحد است.

۹- میزان واحد موظف تدریس / ساعت موظف تحقیق اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» عهده دار پست‌های سازمانی مدیریتی ستاره دار مندرج در سازمان تفصیلی مصوب، پس از کسر واحد موظف تدریس / ساعت موظف تحقیق مندرج در ماده «۲۵ «آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، همانند سایر اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» که وظایف مدیریت بر عهده ندارند، ۲۰ درصد بیشتر از «واحدهای موظف تدریس / ساعت موظف تحقیق» اعضای هیئت علمی «تمام وقت» عهده دار پست‌های سازمانی مدیریتی ستاره دار است.

۱۰- با عنایت به ضوابط تعیین شده در ماده ۴ دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه «تمام وقت ویژه»، شرط برخورداری اعضای هیئت علمی اعم از رسمی و پیمانی از مزایای دستورالعمل مذکور در سال جاری، «دریافت دو پایه استحقاقی سالیانه» و یا «امتیاز لازم برای دریافت دو پایه استحقاقی سالیانه» با تأیید کمیته ترفیعات مؤسسه در سه سال گذشته است.

لذا بر این اساس اعضای هیئت علمی رسمی آزمایشی و پیمانی که با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، دارای سابقه خدمت رسمی آزمایشی یا پیمانی (حسب مورد) بیشتر از «۵ «سال هستند، در سال جاری با رعایت شرایط پیش گفته در شمول دستورالعمل مذکور قرار می‌گیرند. بدیهی است استمرار وضعیت خدمت آنان به شیوه «تمام وقت ویژه» درسال های آتی، مستلزم دریافت «پایه استحقاقی» و یا «کسب امتیاز لازم برای دریافت پایه استحقاقی» سال قبل با تأیید کمیته ترفیعات مؤسسه خواهد بود.

۱۱- با عنایت به مفاد بند ۲ ماده ۵۲ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و تبصره ۱۲ ماده مذکور، شرط برخورداری اعضای هیئت علمی در موارد زیر، از مزایای خدمت به شیوه «تمام وقت ویژه» درسال جاری و سال‌های آتی، با رعایت ضوابط تعیین شده در ماده ۴ دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه «تمام وقت ویژه» و تبصره ذیل آن برای سال جاری (بر مبنای سه سال گذشته) و سال‌های آتی (بر مبنای سال قبل)، به شرح ذیل است:

۱-۱۱- در مدت استفاده از «مأموریت آموزشی»، ارائه گزارش پیشرفت تحصیلی با تأیید مؤسسه محل تحصیل،

۲-۱۱- در مدت استفاده از «انواع فرصت مطالعاتی»، ارائه گزارش پیشرفت کار بر اساس آئین نامه‌های مربوط.

۳-۱۱- در مدت استفاده از «مأموریت به خدمت با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی»، دریافت «پایه استحقاقی» و یا «کسب امتیاز لازم برای دریافت پایه استحقاقی».

توضیح: شرط برخورداری اعضای هیئت علمی موضوع این بند در اولین سال شروع به خدمت در مؤسسه متبوع خود، پس از پایان «مأموریت آموزشی»، «فرصت مطالعاتی» و «مأموریت به خدمت» حسب مورد، بر اساس موارد اخیرالذکرخواهد بود.

۱۲ -مؤسسه می‌تواند به اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» خود مأموریت دهد، تحت نظارت مؤسسه، در اوقات غیرموظف خود و با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی، مشروط به آنکه به تشخیص مؤسسه مانع از انجام وظایف اصلی آنان نشود، از طریق مؤسسه نسبت به انعقاد «قراردادهای پژوهشی»، «قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه» و «قرارداد مشاوره‌های تخصصی» اقدام نمایند.

حق الزحمه فعالیت‌های مذکور علاوه بر حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی بوده و از محل درآمد حاصل از قراردادهای مذکور که به مؤسسه پرداخت می‌شود و یا در بودجه عمومی مؤسسه منظور می‌شود، طبق دستورالعملی که به تصویب هیئت رئیسه مؤسسه می‌رسد، پرداخت خواهد شد.

۱۳ -استمرار وضعیت خدمت به شیوه تمام وقت ویژه برای اعضای هیئت علمی تمام وقت ویژه که پس از موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با حکم وزیر یا رؤسای سایر دستگاه‌های اجرایی، بدون حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی به خارج از کشور و یا سازمان‌ها و مؤسسات بین المللی مأمور به خدمت می‌شوند، صرفاً با تأمین حقوق و مزایای مستمر آنان از اعتبارات مؤسسه صادر کننده حکم مأموریت و پرداخت آن توسط مؤسسه محل خدمت آنان، امکانپذیرخواهد بود.

۱۴ -استمرار وضعیت خدمت به شیوه تمام وقت ویژه برای اعضای هیئت علمی رسمی «تمام وقت ویژه» که برای تصدی پست‌های سازمانی مدیریتی با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی وابسته به وزارت و وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی مأمور به خدمت می‌شوند، مشروط به حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی در مؤسسه و صرفاً با تأمین حقوق و مزایای مستمر آنان از اعتبارات مؤسسه محل مأموریت و پرداخت آن توسط مؤسسه محل خدمت آنان، امکانپذیرخواهد بود.

۱۵- عضویت اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» با هماهنگی، اطلاع و موافقت کتبی مؤسسه محل خدمت آنان، به عنوان عضو حقیقی در هیئت‌ها، شوراها، کمیسیون‌ها، کارگروه‌های تخصصی و سایر عناوین مشابه که به موجب قانون، آئین نامه‌های مصوب و ضوابط و مقررات مربوط در مؤسسه، ستاد وزارت و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود، همانند اعضای هیئت علمی تمام وقت بوده و در شمول فعالیت انتفاعی خارج از مؤسسه نمی‌باشد. بدیهی است، داوری پایان نامه‌ها و رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی در شمول این بند قرار نمی‌گیرند.

مزید استحضار، چنانچه موارد خاصی وجود داشته باشد که مستلزم اخذ مجوز از هیئت امنای ذیربط است، می‌بایست مراتب به همراه مدارک و مستندات ذیربط به این مرکز ارسال شود تا پس از بررسی کارشناسی در این مرکز و تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، موضوع در دستور کار هیئت‌های امنا قرار گیرد.

 

فرایند ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور اعلام شد (1400/10/6)

ایران کنفرانس

فرایند ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور اعلام شد

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، یکی از ضوابط ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره های حضوری را رعایت حداقل اقامت در کشور محل تحصیل عنوان کرد.

محمد سلمانپور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فرایند ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور گفت: دانشجویانی که فارغ التحصیل می‌شوند باید اول مدارک خود را در سامانه میخک، سامانه وزارت امور خارجه، بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: بعد از بارگزاری یک کد تاییدیه اولیه دریافت می‌کنند، مبنی بر اینکه بارگذاری با موفقیت انجام شده است، بعد از این مرحله، خود کنسولگری در کشور محل تحصیل این مدارک را ارزیابی و بررسی می‌کند، بعد از این‌که مدارک از جهت اصالت تأیید شد به دانشجو اعلام می‌شود که مدارک شما مورد تأیید است و در آن موقع یک کد نهایی به دانشجو می‌دهند، این کد به سامانه سجاد منتقل می‌شود و مجدداً باید مدارک در سامانه سجاد بارگذاری شود.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان افزود: در خود سامانه سجاد مشخص‌شده است که چه مدارکی باید بار گزاری شود، این مدارک که بارگذاری شد، سپس همزمان پایان نامه دانشجو در مقطع کارشناسی و یا دکتری در ایرانداک نیز باید بارگذاری شود، در این‌جا یک نکته دیگر نیز هست اگر دانشجویان، دیپلم خود را نیز در خارج اخذ کرده‌اند، یک فرآیند دیگر نیز باید طی کنند و مدرک دیپلم از دبیرستان خارج را در دفتر امور مدارس خارج از کشور آموزش‌وپرورش در تهران تأیید کنند.

وی افزود: در طی مدت کوتاهی این مدارک معادل سازی می‌شود، این دو کار که انجام شد، یعنی تأیید مدرک دیپلم و بارگذاری پایان‌نامه تحصیلی در ایرانداک به علاوه مدارکی که در سامانه سجاد بارگذاری می‌کنند، فرایند ارزیابی توسط اداره دانش‌آموختگان سازمان شروع می‌شود.

سلمانپور ادامه داد: این‌جا چند نکته وجود دارد؛ در اداره دانش‌آموختگان به‌جهت صیانت علمی از خود دانشجویان، دانشگاه‌های خارج از کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. یک نظام ارزیابی طراحی شده است، البته طراحی این نظام ارزشیابی بر مبنای مطالعات متراکم تخصصی بوده‌است. در این رتبه بندی دانشگاه‌های خارج به چند گروه تقسیم شده است.

وی افزود: گروه الف، مؤسسات و دانشگاه‌های ممتاز هستند، گروه ب، مؤسسات خوب، گروه ج، مؤسسات متوسط و گروه د، مؤسسات ضعیف به حساب می آیند و قسمتی هم در این گروه‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرند که به عنوان گروه غیر قابل قبول تلقی می‌شوند.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان ادامه داد: لیست این دانشگاه‌ها در گروهای چهارگانه در سامانه اداره کل دانش آموختگان این سازمان در دسترسی عموم است، حالا ممکن است سوال شود این نظام چیست؟ ما چهار مؤسسه رتبه‌بندی معتبر دانشگاهی بین‌المللی به نام لایدن، شانگ‌های، کیو اس و تایمز را مد نظر قرار داده‌ایم، اگر اسم دانشگاهی در یکی از این چهار مؤسسه بود در کنار شاخص‌ها و ملاحظات دیگر در فرایند ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانشجویان در فرایند ارزیابی مدارک تحصیلی باید پایان نامه خود را در سامانه ایران داک بارگذاری کنند و بنا به عللی هنوز امکان اینکه دانشجویان از خارج از کشور بتوانند پایان نامه‌های خود را درسامانه ایرانداک بارگذاری کنند نیست، این دانشجویان برای طی این فرایند کافی است که پایان نامه خود را به یکی از اقوام و یا وکیل خود ایمیل کنند تا آنها در سامانه ایرانداک بارگذاری کنند، و ادامه بارگذاری مدارک را در سامانه سجاد از خارج از کشور انجام دهند.

وی تصریح کرد: ارزیابی در قالب گروه الف، ب، ج، د صورت می‌گیرد، تمام دانشجویانی که در دانشگاه‌های الف و ب خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، بدون استثنا مدارک آنها در فرایند ارزیابی قرار می‌گیرد.

سلمانپور یادآور شد: اما اگر در گروه «ه» بودند به هیچ وجه در فرایند ارزیابی قرار نمی‌گیرند، فهرست دانشگاه‌ها با رتبه بندی آنها در سامانه اداره دانش‌آموختگان به نشانی grad.saorg.ir قرار گرفته و قابل‌دسترسی است و مدام توصیه می‌کنیم یکی از نکات مهم که در اعزام دانشجویان وجود دارد این است که آیا دانشگاهی که انتخاب کرده، مورد تأیید است یا خیر؟ تا مبادا پس از بازگشت مدارک آنان در فرایند ارزشیابی قرار نگیرد.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که اولاً مدارک تحصیلی غیر حضوری صادره از دانشگاه‌های خارج به هیچ وجه ارزشیابی نمی‌شود. از همین جهت یکی از ضوابط ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره‌های حضوری رعایت حداقل اقامت در کشور محل تحصیل است که این مدت برای دوره کاردانی ۱۶ ماه، کارشناسی سه ساله ۲۳ ماه و کارشناسی چهارساله ۳۰ ماه، کارشناسی ارشد دو ساله ۱۲ ماه و کارشناسی ارشد پنج ساله ۳۶ ماه و برای دوره دکتری ۲۴ ماه است.

وی ادامه داد: به همین جهت یکی از مدارکی که دانشجویان باید در سامانه بارگذاری کنند تمام صفحات گذرنامه است که مهر ورود و خروج و تاریخ آن را نشان بدهد، پس از تکمیل مدارک و ارزیابی اولیه توسط کارشناسان سازمان، پرونده به کمسیون‌های تخصصی برای ارزشیابی ارجاع می‌شود.

سلمانپور ادامه داد: لازم است یادآوری کنم که اگر مدارک ناقص باشد مورد ارزشیابی قرار نمی‌گیرد، لذا لازم است دانشجو دقت لازم را در بارگذاری مدارک انجام دهد. توصیه می‌شود که دانشجویان قبل از بارگذاری یا ارسال مدارک حتماً ضوابط و فهرست مدارک را از سامانه اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان به نشانی grad.saorg.ir مطالعه کنند.

 

19th International Symposium on Urban Communities and Humanities

19th International Symposium on Urban Communities and Humanities

Seoul, Korea (south)

The Institute for Urban Humanities of the University of Seoul is organizing an international symposium called “Rethinking gated communities in the digital polis: spatiality, identity, and humanity”, which will take place on 20th, May, 2022. The conference aims to enrich existing theories and diversify the geographical focus of the extant research on gated communities in the digital built environment. Particular attention will be drawn to conceptualization of alternative spatiality and its application for interpretation of digitally-connected but also -gated urban communities from the Global North/ West and Global South/ East contexts. We welcome both theoretical reflections and empirically grounded case studies to decode the identity of contemporary fortress cities and gated communities in the digital era. We invite contributions from both the Global North/ West and the Global South/ East to enable cross-case dialogues and comparisons beyond the local data silos. Please visit the attached website for details.

Web address: https://e-ihuos.uos.ac.kr/korNotice/view.do?list_id=40025E9&seq=3&sort=3&pageIndex=1&&viewAuth=Y&epTicket=ST-3598074-fs52zTCiECMRJdjfPWKoCT9ruY5FIJeqU1R-21

Enquiries: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

Sponsored by: The Institute for Urban Humanities (The University of Seoul)

 

Borders and Walls: 2nd Global Inclusive Interdisciplinary Conference

Borders and Walls
2nd Global Inclusive Interdisciplinary Conference


Sunday 10th July 2022 to Monday 11th July 2022
Athens, Greece


In a contemporary moment where human mobility is shaped by a global pandemic, the ongoing effects of climate change, and growing economic instability, the role and utility of borders are in need of renewed exploration. The spread of the novel coronavirus has made the ways in which borders structure and constrain our lives apparent to more people than ever. Due to the pandemic, billions of people around the world have faced the realities of confinement to home countries as traversal across international lines has been limited only to those with sufficient claims to citizenship, residence, and now, proof of vaccination. Some argue that in times like these, borders provide security, the preconditions for effective governance, and the distribution of goods and services within a given population. Yet, others might ask to what extent they simultaneously reinforce hegemony and bar access to necessities - such as life saving COVID vaccines and other medical infrastructure - for those who, by mere lottery of birth, happened to be born on the 'wrong' side.

In reality, people across the globe have been grappling with the asymmetries bound up in borders ever since the 1648 Treaty of Westphalia and the emergence of modern nation-state, a geopolitical concept that has hitherto fundamentally relied on the existence of borders - both in their physical manifestations as well as in the political imagination and in terms self-determination. On one hand, in consolidated economic spheres such as the European Union, citizens have enjoyed decades of free and uninhibited movement across the continent. Yet, it's undeniable that certain member states have fared far better than others in this arrangement, and each national project within the Schengen Zone has struggled with questions of pluralism and exclusion. Meanwhile, the US-Mexican border of the post-9/11 world is increasingly militarized via structures and technologies, and those same structures have disseminated to other borderlands such as that of Israel-Palestine, whose tensions have only risen in recent months. Thus, borders and their meanings exist within complex social, political, and economic networks where movement is codified by factors such as ethnicity, social class, and cultural narrative.

Moving beyond conventional notions of borders as static lines separating "us" from "them" and "inside" from "outside," this conference aims to open a non-essentialist conversation about borders and walls. As inclusive and multidisciplinary, we seek submissions on the varying significance of borders and borderlands across a wide array of contexts and fields including but not limited to architecture, sociology, urban planning, history, anthropology, linguistics, literature, art, poetry, performance, journalism, and cartography. We welcome both traditional and nontraditional formats ranging from empirical research and analysis, ethnography, and journalism to poetry, performance, film, and fictocriticism. Drawing upon this multiplicity of perspectives from people directly affected by borders, our objective is to invite critical reflection with respect to the presence of borders as constructs in contemporary society, their transnational histories, and multidimensional significance. We seek to imagine border alternatives, and to open up space for new approaches and understandings via interdisciplinary exchanges.

Key Topics
Key topics, themes and issues for discussion may include, but are definitely not limited to:

~ Border as metaphor
~ Critical implications of border technology and security
~ Local voices in border literature, poetry, art, performance
~ Borders and architecture
~ Borders and the nation-state
~ Borders within nations (states, lands reserved for Indigenous peoples, territories)
~ The neoliberal border
~ Globalization's impacts
~ Trade (including trade agreements; clandestine/smuggling/informal economies; remittances)
~ Necroviolence and necropolitics
~ Identity construction
~ International development
~ Transnational histories or case studies about border wall projects (Berlin, Israel, US-Mexican)
~ Key border regions: EU, US-Mexican (maquiladoras, border towns), Israel (Gaza); post-9/11; Russia-Osettian (Georgia); India-Pakistan
~ Borders and walls in fiction and literature
~ "Frontiers," nation expansion, imperialism
~ Border as industry (analysis financial investments/corporate stakeholders that maintain and expand these projects)
~ Border violence
~ Bifurcation and creation of borderlands
~ Borders over time: i.e. modern/post-Westphalian border
~ Borders as theorized vs. borders as lived; borders as real and imagined
~ Borders as theorized vs. borders as lived; borders as real and imagined
~ Poetics of space, spatiality and the border
~ (Mis)representations of borders
~ Mapping, archiving, and cartography
~ Border ethnographies
~ Critiques of border essentialism
~ Resisting borders and (anti)border movements
~ "Natural" borders vs. constructed borders
~ Border ontologies and linguistic constructions of borders\
~ Open borders and debordering
~ Borders and migration (clandestine vs. legitimized)
~ Borders and citizenship, identity, belonging
~ Beyond the wall: borders as institutions/institutional maintenance (consulates/embassy, specialized border police forces, bureaucracy/documentation)
~ Transnational relationships between borders (e.g. Israel/US-Mexican); comparative analyses
~ Traversing and transportation with respect to borders
~ Border disputes and contestations
~ Borders and legality/law and immigration law; borders and "criminality"
~ Borders and human rights
~ Race, class, sexuality: sociology of border
~ Critical analysis of terms such as immigrant, expat, migrant, refugee
~ Borders and Indigenous sovereignty
~ Emancipatory visions with respect to a world without borders
~ Borders and ecology/biodiversity; environmental impacts of border walls

What To Send
This interdisciplinary conference and collaborative networking event aim to bring together academics, professionals, practitioners, NGOs, voluntary sector workers, etc., in the context of a variety of formats: presentations, seminars, workshops, panels, performances, etc.

300-word reviews of your proposed contribution (paper abstracts, proposals for workshops, collaborative works or round tables, overviews of artistic projects, or any other relevant forms of participation you are interested in) should be submitted by Friday 11th February 2022

All submissions will be minimally double reviewed, under anonymous (blind) conditions, by an international panel drawn from the Project Advisory Team and the Advisory Board. In practice, our procedures usually entail that by the time a proposal is accepted, it will have been triple and quadruple reviewed.

You will be notified of the panel's decision by Friday 25th February 2022

If your submission is accepted for the conference, a complete draft of your contribution should be submitted by Friday, 20th May 2022

Proposals may be in Word, PDF, RTF, or Notepad formats with the following information and in this order:
a) author(s), b) affiliation as you would like it to appear in the programme, c) email address, d) title of proposal, e) body of the proposal, f) up to 10 keywords.

Emails should be entitled: Borders Submission

Where To Send
Abstracts should be submitted simultaneously to the Organising Chair and the Project Administrator:

Lily Cichanowicz (Organising Chair): آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Len Capuli: (Project Administrator): آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

What's so Special About a Progressive Connexions Event?
A fresh, friendly, dynamic format - at Progressive Connexions we are dedicated to breaking away from the stuffy, old-fashion conference formats, where endless presentations are read aloud off PowerPoints. We work to bring you an interactive format, where exchange of experience and information is alternated with captivating workshops, engaging debates and round tables, time set aside for getting to know each other and for discussing common future projects and initiatives, all in a warm, relaxed, egalitarian atmosphere.

A chance to network with international professionals - the beauty of our interdisciplinary events is that they bring together professionals from all over the world and from various fields of activity, all joined together by a shared passion. Not only will the exchange of experience, knowledge and stories be extremely valuable in itself, but we seek to create lasting, ever-growing communities around our projects, which will become a valuable resource for those belonging to them.

A chance to be part of constructing change - There is only one thing we love as much as promoting knowledge: promoting real, lasting social change by encouraging our participants to take collective action, under whichever form is most suited to their needs and expertise (policy proposals, measuring instruments, research projects, educational materials, etc.) We will support all such actions in the aftermath of the event as well, providing a platform for further discussions, advice from the experts on our Project Advisory Team and various other tools and intellectual resources, as needed.

An opportunity to discuss things that matter to you - Our events are not only about discussing how things work in the respective field, but also about how people work in that field - what are the struggles, problems and solutions professionals have found in their line of work, what are the areas where better communication among specialists is needed and how the interdisciplinary approach can help bridge those gaps and help provide answers to questions from specific areas of activity.

An unforgettable experience - When participating in a Progressive Connexions event, there is a good chance you will make some long-time friends. Our group sizes are intimate, our venues are comfortable and relaxing and our event locations are suited to the history and culture of the event.

Ethos
Progressive Connexions believes it is a mark of personal courtesy and professional respect to your colleagues that all delegates should attend for the full duration of the meeting. If you are unable to make this commitment, please do not submit an abstract or proposal for presentation.

Please note: Progressive Connexions is a not-for-profit network and we are not in a position to be able to assist with conference travel or subsistence, nor can we offer discounts off published rates and fees.

Please direct all enquiries to the project email: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

For further details and information please visit the project web page:
https://www.progressiveconnexions.net/interdisciplinary-projects/cultures-and-societies/borders-and-walls/conferences/

Sponsored by: Progressive Connexions

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس