دانشگاه تهران میزبان یازدهمین کنفرانس اتحادیه دانشگاههای آسیا و اقیانوسیه

ایران کنفرانس

دانشگاه تهران میزبان یازدهمین کنفرانس اتحادیه دانشگاههای آسیا و اقیانوسیه

رئیس دانشگاه تهران با اعلام این خبر که امسال دانشگاه تهران میزبان این کنفرانس است، افزود: برگزاری چنین کنفرانسی در دانشگاه تهران نشان دهنده توانمندی کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری یازدهمین کنفرانس اتحادیه آزاد دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه گفت: این کنفرانس مصادف با هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت بین المللی دانشگاه جزو اولویت‌های ماست افزود: دانشگاه تهران امسال درحالی میزبانی کنفرانس این اتحادیه را به عهده دارد که بر اساس رده بندی‌های مختلف جزو بالاترین و برترین دانشگاه‌های ایران است و گسترش فعالیت در حوزه بین المللی را در دستور کار دارد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه یکی از راه‌های افزایش ارتباطات بین المللی عضویت در اتحادیه‌های بین دانشگاهی جهانی است، بیان کرد: دانشگاه تهران یکی از اعضای اتحادیه بین المللی دانشگاه‌ها IAU بوده که به طور فعال در فعالیت‌ها و برنامه‌های این اتحادیه شرکت می‌کرده و از سال 1975 که اتحادیه آزاد دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه تاسیس شد دانشگاه تهران به آن پیوست و به طور فعال در تمامی برنامه‌های آن حضور داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه تهران از سالهای قبل در تلاش بود تا میزبانی این کنفرانس را به عهده بگیرد، بالاخره امسال بعد از بازدید مسئولین این اتحادیه از فضای کشور و امکانات دانشگاه، آنها حاضر به پذیرش این امر شدند و ما امسال شاهد برگزاری جلسات این اتحادیه در کشور خودمان هستیم.

نیلی احمدآبادی ضمن تصریح اینکه اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه 217 عضو دارد و دانشگاه تهران عضو اتحادیه بین المللی دانشگاه‌ها و عضو اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه‌ها هم می‌باشد، اظهار کرد: عضویت در اتحادیه‌های بین المللی به ما کمک می‌کند تا فعالیت‌های علمی و روابط بین المللی نظیر استاد و دانشجو در سطوح جهانی راحت تر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما مایل هستیم دانشگاه‌های دیگر ایران هم به این اتحادیه بپیوندند افزود: در این کنفرانس از روسای 10 دانشگاه برتر به همراه دانشگاه آزاد دعوت کردیم تا در روز بعد از کنفرانس به تبادل ایده‌ها و رایزنی در حوزه افزایش ارتباطات بین المللی بپردازند.

وی برگزاری این کنفرانس در کشور ایران را نشانه یکی از موفقیت‌های دیپلماسی کشوردرسطح جهان دانست و اظهار داشت: موفقیت دیپلماسی علمی و دیپلماسی سیاسی به کشور کمک کرده ومی‌تواند تبلیغات مغرضانه رسانه‌ای بعضی از کشورهای جهان، جهت ارائه تصویر غیر واقعی از کشورمان را خنثی کند.

وی یکی دیگر از فواید برگزاری این کنفرانس در دانشگاه تهران را آشنایی دانشگاه‌های دیگر نقاط جهان با توانایی‌های دانشگاه تهران دانست و افزود: این مسئله به نفع نظام جمهوری اسلامی و دانشگاه تهران است.

نیلی احمدابادی بازدید از اصفهان و جاذبه‌های تهران را از جمله برنامه‌های جنبی این کنفرانس عنوان کرد و گفت: هیئت‌های شرکت کننده در کنفرانس امروز وارد کشور شدند اولین جلسه اعضای اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه روز جمعه و تاریخ کنفرانس روز شنبه 24 آبان ماه با موضوع کارآفرینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه 25 آبان ماه تمام مدعوین می‌توانند در خصوص افزایش روابط بین دانشگاهی با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران خزانه دار این اتحادیه و نایب دوم رئیس اتحادیه آزاد دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه است، اظهار کرد: دانشگاه تهران یک دانشکده مستقل به نام کارآفرینی دارد که شاید این امر یکی از دلایل انتخاب این دانشگاه به عنوان میزبانی این کنفرانس تاثیرگذار باشد.

نیلی احمدآبادی کشورهای چین، تایلند، تایوان، اندونزی، هلند، فیلیپین، مالزی، ترکیه و امارات متحده عربی را از جمله کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس عنوان کرد.

رئیس دانشگاه تهران در توضیح وضعیت ارتباطات بین المللی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران هم اکنون بالای 400 تفاهم نامه با دیگر دانشگاه‌های کشور امضا کرده که کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، آلمان، فرانسه و آمریکا جزو آن هستند.

وی در ادامه افزود: چندی پیش هیئت بلند پایه‌ای از آلمان به دعوت وزارت علوم از دانشگاه تهران بازدید کرده و علاقه خود را برای گسترش روابط شان با این دانشگاه ابراز کردند.

وی همچنین از ورود هیئت دیگری از کشور اسپانیا و پرتغال برای بازدید از دانشگاه تهران خبر داد و با اشاره به اینکه برای همین ترم بیش از 1300 تقاضا برای پذیرش از سوی کشورهای دیگر در مقاطع کارشناسی، ارشد ، دکترا و پست دکترا داشتیم بیان کرد: در حال حاضر 700 تا 800 دانشجو از کشورهای همسایه در رشته‌های زبان شناسی و باستان شناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان در خصوص وزیر پیشنهادی علوم گفت: امیدوارم مجلس محترم به دغدغه دانشجویان و دانشگاهیان توجه کند.

وی با تاکید بر اینکه دکتر آشتیانی از مدیران باسابقه دانشگاهی هستند ابراز امیدواری کرد تا نمایندگان مجلس با در نظر داشتن شرایط دانشگاه و کشور به بهبود وضعیت دانشگاه کمک کنند.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 20 آبان 1393 ، 18:18)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس