اخبار دانشگاهی

اعلام جزییات افزایش حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد (1403/3/20)

ایران کنفرانس

اعلام جزییات افزایش حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پنجاه و سومین جلسه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: از رهنمودهای دکتر طهرانچی و همه اعضای هیأت امنای مرکزی که دستورالعمل افزایش حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ را مورد تصویب قرار دادند، تقدیر و تشکر می کنم.

افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش اعمال خواهد شد

وی با تأکید بر اینکه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش اعمال خواهد شد، اظهار کرد: بخش اول از ۱۴۰۳/۱/۱ و بخش دیگر از ۱۴۰۳/۶/۱ افزایش پیدا خواهد کرد. در بخش اول مبلغ کمک هزینه خانوار سال گذشته (۱۴۰۲) معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که این عدد امسال به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. یعنی معادل ۲۸ درصد افزایش داشتیم.

جاوید ادامه داد: حق مسکن کارکنان در سال گذشته ۹۰۰ هزار تومان بود که امسال به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. یعنی در این بخش ما شاهد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم بود. همچنین حق تأهل برای کارکنان از رقم یک میلیون تومان (در سال ۱۴۰۲) به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان (در سال ۱۴۰۳) و حق اولاد از عدد ۴۸۰ هزار تومان در سال گذشته به ۸۶۰ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است. به عبارتی حق تأهل ۴۰ درصد و حق اولاد ۷۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: حق تأهل برای کارکنانی که بیش از دو فرزند دارند، از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین حق اولاد برای کارکنانی که بیش از دو فرزند دارند، برای فرزند سوم و بالاتر از عدد ۸۶۰ هزار تومان به عدد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اضافه خواهد شد.

وی در خصوص میزان افزایش اضافه کار کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اضافه کار کارکنان براساس مصوبه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق فرمول سال گذشته تنها با یک تفاوت محاسبه خواهد شد که شامل جمع حقوق مبنا، حق سنوات، فوق العاده شغل و ۲۵ درصد حق سرپرستی یا حق مسئولیت است که بر عدد ۱۲۰ تقسیم خواهد شد. در واقع مبنای محاسبه اضافه کار تا ۶۰ ساعت با مخرج ۱۲۰ و بالای ۶۰ ساعت همانند روش محاسبه سال قبل اعمال خواهد شد. اضافه کار در دانشگاه آزاد اسلامی براساس این مصوبه حداقل ۴۰ هزار تومان و حداکثر ۸۰ هزار تومان خواهد بود.

جاوید به افزایش میزان ایاب و ذهاب کارکنان اشاره و تصریح کرد: میزان افزایش مبلغ ایاب و ذهاب کارکنان براساس الگوی چهار منطقه ای که سال گذشته در شیوه نامه حقوق و دستمزد ابلاغ شد، محاسبه می شود. در آیتم ایاب و ذهاب که شامل رتبه بندی یک تا چهار است، ۲۰ درصد افزایش خواهیم داشت. مبلغ ایاب و ذهاب رتبه اول از ۶۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ به ۷۲۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۳، مبلغ ایاب و ذهاب رتبه دوم از ۵۴۰ هزار تومان در سال گذشته به ۶۴۸ هزار تومان، مبلغ ایاب و ذهاب رتبه سوم از ۴۷۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ به ۵۶۴ هزار تومان در سال ۱۴۰۳ و مبلغ ایاب و ذهاب رتبه چهارم از ۴۰۰ هزار تومان در سال گذشته به ۴۸۰ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حق سرپرستی معادل ۲۰ درصد و سایر اقلام حکمی به استثناء اقلام فوق ۲۲ درصد درسال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: افزایش حقوق و دستمزد از ۱۴۰۳/۱/۱ اعمال و حقوق خردادماه مطابق با احکام جدید پرداخت خواهد شد. میانگین افزایش حقوق برای کارکنانی که مسئولیت اجرایی ندارند، حدود ۲۹ درصد خواهد بود.

جاوید در ادامه توضیحات خود با بیان اینکه براساس مصوبه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۴۰۳/۶/۱ سه آیتم دیگر به افزایش حقوق کارکنان اضافه خواهد شد، افزود: ۵ درصد به حق تخصص و ۵ درصد به حق جذب کارکنان اضافه خواهد شد. میانگین ضریب افزایش هر کدام از این آیتم‌ها حدود ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین از این تاریخ اثربخشی کارکنان براساس عملکرد واحد دانشگاهی تعلق خواهد گرفت و کمک هزینه غیرنقدی در قالب شارژ کارتهای غیرنقدی از جمله حکمت کارت دو ماهی یکبار به مبلغ ۱۰ میلیون ریال انجام خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: افزایش ۵ درصدی حق تخصص و حق جذب، اضافه شدن اثربخشی به عنوان یکی از اقلام حقوقی در احکام کارکنان و شارژ غیرنقدی کارتهای حکمت کار و سایر کارتها که از اول شهریورماه اعمال خواهد شد، در کنار ۲۸ درصدی که از اول فروردین ماه اضافه خواهد شد، میانگین افزایش حقوق کارکنان را به ۳۳ تا ۳۴ درصد خواهد رساند.

تشریح جزیات افزایش حقوق و دستمزد اعضای هیأت علمی

دکتر جاوید همچنین در ادامه به تشریح جزیات افزایش حقوق و دستمزد اعضای هیأت علمی پرداخت و گفت: میزان افزایش کمک هزینه خانوار، حق مسکن، حق تأهل، حق اولاد و حق سرپرستی اعضای هیأت علمی دقیقاً همانند کارکنان خواهد بود. این افزایش ها از ۱۴۰۳/۱/۱ بر روی اقلام حکمی اعضای هیأت علمی اجرا خواهد شد. در واقع حدود ۲۵ تا ۲۶ درصد افزایش حقوق مؤثر شامل اعضای هیأت علمی که پست اجرایی ندارند، می شود.

وی از اضافه شدن سه آیتم به احکام اعضای هیأت علمی از تاریخ ۱۴۰۳/۶/۱ براساس مصوبه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: براین اساس مقرر شد پایه سنوات اعضای هیأت علمی که در دو سال گذشته برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح شد، امسال با روند رو به رشد بهتری مواجه شود. در سالهای گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حقوق مبنا را به عنوان پایه سنواتی در نظر می‌گرفتیم، اما امسال قرار است ۲ درصد به آن ۱۰ الی ۱۵ درصد اضافه شود که تأثیر آن بر روی اقلام حکمی اعضای هیأت علمی رقمی معادل ۲ درصد خواهد بود.

جاوید ادامه داد: حق سرآمد علمی از تاریخ ۱۴۰۳/۶/۱ از مبلغ ۷ میلیون ریال به مبلغ ۹ میلیون افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین براساس مصوبه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد به تمامی اعضای هیأت علمی در صورت کسب پایه سالانه معادل ۹۰۰ هزار تومان سرآمد علمی تعلق بگیرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همچنین قرار است حکمت کارت اعضای هیأت علمی همانند کارکنان از ۱۴۰۳/۶/۱ هر دو ماه یکبار به مبلغ ۱۰ میلیون ریال شارژ شود.

وی اظهار کرد: حقوق اعضای هیأت علمی از ۱۴۰۳/۱/۱، بین ۲۵ تا ۲۶ درصد و از تاریخ ۱۴۰۳/۶/۱ بین ۵ تا ۶ درصد و در مجموع بین ۳۱ تا ۳۳ درصد افزایش خواهد داشت.

 

کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (1403/3/12)

ایران کنفرانس

کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است و داوطلبان می‌توانند با درج شماره پرونده، مشخصات شناسنامه‌ای و یا رسید ثبت‌نامی کارنامه خود را مشاهده کنند.

آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ در چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها بودند می‌توانستند در بازه زمانی اول اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت بیش از ۸۹ هزار نفر فرم انتخاب رشته دکتری را تکمیل کردند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …)  ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است.

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی به صورت حضوری انجام خواهد شد

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون)، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت حضوری انجام خواهد شد.

دانشگاه‌ها و مؤسسات مجری مقطع دکتری چگونگی تشکیل پرونده داوطلبان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق درگاه اطلاع رسانی خود به داوطلبان اعلام خواهند کرد.

در صورت نیاز و همچنین تشخیص مؤسسه مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی، مواد آزمون و ضرایب امتحانی از طریق درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در مؤسسه برای هر داوطلب صرفاً یکبار انجام می‌شود و عدم مراجعه داوطلبان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای آن دسته از داوطلبان که در این مرحله شرکت نکرده اند، امکانپذیر نخواهد بود.

نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) براساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ارسال می‌شود، لحاظ خواهد شد و دانشگاه‌ها برای تمامی افراد معرفی شده که در مصاحبه شرکت کرده اند، نمره‌ای مطابق با شیوه نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به سازمان سنجش ارسال می‌کنند.

بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۷ به تاریخ ۱۳۹۹/۸/۶ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند برای نمره مرحله دوم آزمون که شامل مجموع نمرات سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه و هم چنین طرح واره (در رشته محل‌های پژوهش محور) است، حدنصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین کنند و سازمان سنجش آموزش کشور مکلف است در پذیرش نهایی حدنصاب مذکور را اعمال کند.

دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکانپذیر نبوده، لذا به داوطلبان تأکید می‌شود در خصوص مراجعه به دانشگاه‌ها برای درخواست پذیرش و انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، دقت لازم را بعمل آورند.

اعلام زمان و هزینه بررسی صلاحیت‌های عمومی داوطلبان معرفی شده

آن دسته از داوطلبانی که بر اساس حدنصاب تعیین شده دانشگاه‌ها و مؤسسات حداقل در یک یا چند کدرشته محل حدنصاب لازم را دارا بوده و تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) دانشگاه‌های ذیربط را دارند، لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۳ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۳ برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی، نسبت به واریز مبلغ سه میلیون و ۴۲۴ هزار ریال (۳۴۲ هزار و ۴۰۰ تومان) از طریق پرداخت الکترونیک در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کرده و سپس نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام و کد پیگیری مربوط را دریافت کنند. داوطلبانی که در این خصوص اقدام نکنند، از مراحل گزینش نهایی حذف خواهند شد.

بر اساس مقررات وظیفه عمومی سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته (Ph.D) حداکثر ۶ سال است. دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در صورت قبولی در دانشگاه و نداشتن غیبت، برای برخورداری از معافیت تحصیلی، از خدمت ترخیص خواهند شد.

مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها نیز مجاز به ثبت نام از آنها نیستند.

هر زمان مشخص شود که داوطلب، حقایق را کتمان کرده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نیست، در هر مرحله‌ای که باشد (ثبت نام، شرکت در آزمون، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و) … از ادامه آزمون یا تحصیل محروم خواهد شد.

از تمامی پذیرفته شدگان نهایی رشته محل‌های دوره‌های غیر از روزانه و روزانه- غیردولتی شامل: دوره‌های نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، مشترک، غیردولتی و غیرانتفاعی شهریه دریافت خواهد شد.

آزمون دکتری ۱۴۰۳ مرحله تکمیل ظرفیت ندارد

طبق مصوبه هفتمین جلسه به تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ و دوازدهمین جلسه به تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، در سال ۱۴۰۳ مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون دکتری وجود نخواهد داشت.

دانشجویان شاغل تحصیل در مقطع دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران)، می‌توانستند بدون انصراف از تحصیل در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند. این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در این آزمون، باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

 

کارنامه آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ منتشر شد (1403/3/9)

ایران کنفرانس

کارنامه آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ منتشر شد

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنند و آن دسته از افرادی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی  و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی روز جمعه ۱۱ خرداد ماه منتشر می شود، افزود: این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است و به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی را به دقت مطالعه کرده و با توجه به نتیجه اعلام شده از روز شنبه ۱۲ خرداد ماه تا پایان روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌ محل اقدام کنند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور خاطرنشان کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود، قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود اطلاعیه‌های منتشر شده، توضیحات و اطلاعات مربوط به محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و... همچنین اطلاعات مندرج در بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

پورعباس در مورد متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دسته از داوطلبان باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از روز شنبه ۱۲ خرداد ماه به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون  دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند و البته انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

 

آیین نامه ارتقای اساتید از مقاله محوری خارج شد (1403/3/8)

ایران کنفرانس

آیین نامه ارتقای اساتید از مقاله محوری خارج شد

قائم مقام وزیر علوم جزئیات آیین نامه ارتقا اساتید را تشریح کرد و گفت: با پیش بینی ۹ محور آیین نامه ارتقای هیات علمی از مقاله محوری صرف خارج شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم‌ و رئیس مرکز هیات های امنا و هیات ممیزه در نشست خبری که صبح امروز درباره آیین‌نامه ارتقا اساتید در محل وزارت علوم برگزار شد با عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه گفت: دانشگاه و پیشرفت کشور بحث مهمی است هر ملت علم را بدست آورده توانسته مراحل پیشرفت را سریع طی کند مانند ملت ایران که توانست در زمینه های مختلف علمی گام های مهمی بردارد.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که در رشد علمی کشور می‌تواند موثر باشد بحث آیین نامه ارتقا اساتید دانشگاه است. همان طور که مقام‌معظم رهبری تاکید دارند دانشگاه محل تولید علم و جهت دهی به علم و عالم است بنابراین آیین‌نامه ارتقا در تولید علم، جهت دهی علم و عالم اثر مستقیم دارد بنابراین بازنگری آیین نامه مذکور در همین سه محور صورت گرفته و در اردیبهشت ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

شرط فناوری به ارتقای اساتید اضافه شد

وی یاد آورشد: ویژگی مهم آیین‌نامه ارتقا، در گذشته چهار محور فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی بود در آیین نامه جدید با توجه به اهمیت فناوری محور فناوری نیز مورد توجه قرار گرفته است، در آیین‌نامه ارتقای جدید در بخش فرهنگی به شاگرد پروری توجه ویژه شده است و اساتید می توانند در این حوزه امتیاز لازم بگیرند.

وی ادامه داد: محور بعدی در آیین نامه جدید مسئولیت فردی اساتید است که معیارهایی برای محور لحاظ شده است یک مورد دیگر مسئولیت اجتماعی اساتید است اگر استادی در سطح اجتماع تلاش زیادی داشته باشد برون دادهایی که در اجتماع دارد می‌تواند در ارتقا وی اثر گذار باشد.

توجه جدی به سرآمدی در آموزش

سلیمانی افزود: در حوزه آموزش نظم و انضباط و کیفیت تدریس که از قبل بود و اکنون غنی تر شده، هدایت دانشجویان و سرآمدی آموزشی در آیین نامه جدید مورد توجه قرار گرفته، و همچنین به تولید محتوای آموزشی بیشتر توجه شده است تولید محتوای اموزشی توسط اساتید توجه شده است.

وی افزود: در بخش پژوهش، طرح های پژوهشی محور مد نظر است این موضوع که اساتید طرح های پژوهشی از جامعه و صنعت بگیرند و به وسیله آن کار تیمی انجام دهند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر علوم افزود: در آیین نامه جدید به موضوع کرسی های تخصصی و ترویجی توجه بیشتری شده است همچنین به مقالات اهمیت داده می‌شود.

امتیاز تربیت دانشجوی پسادکتری

وی ادامه داد: اثر بدیع، کتاب و افتخارات پژوهشی اساتید از دیگر مواردی است که به آن توجه شده است، همچنین اینکه یک استاد بتواند فارغ التحصیلان دکتری را به صورت پسا دکتری در بخش پژوهش به کار گیرد در آیین نامه جدید به آن توجه شده است.

سلیمانی با بیان اینکه به دانش فنی در بخش فناوری توجه ویژه شده است افزود: برای همه سطوح فناوری در این‌ آیین نامه معیارها و مشخصاتی تعیین شده است تا اساتید از این اقدامات بهره مند شوند.

وی افزود: همچنین به کاربردی کردن دستاوردهای اساتید توجه ویژه شده است. موضوع اختراع و اکتشاف که از قبل هم بوده در این آیین نامه نیز به آن توجه شده است به سرآمدان اساتید در حوزه پژوهش توجه ویژه شده است بنابراین در دانشگاه ها سرآمدان فناوری خواهیم داشت.

قائم مقام وزیر علوم افزود: همچنین به فعالیت یک استاد فناور توجه ویژه شده است. در حوزه فعالیت علمی اجرایی تکالیفی بر عهده هیات علمی است و ارزیابی می‌شود در آیین نامه جدید به این موضوع توجه شده تا اساتید از این امتیازات بهره ببرند به مشارکت اساتید در نیازهای کشور نیز توجه ویژه شده است.

امتیاز ارتباط دانشگاه با صنعت افزایش یافت

وی ادامه داد: حتی فعالیت عام المنفعه نیز مورد توجه قرار گرفته است، موضوع ارتباط با صنعت و جامعه در آیین‌نامه جدید برجسته تر شده است. یکی از مسائل مهم‌ مجلات علمی است برای مسولان مجله های علمی هم امتیازاتی لحاظ شده که مجله های علمی را در سطح جهانی ارائه کنند.

وی افزود: راهبری پروژهای بزرگ تحقیقاتی، جذب دانشجویان خارجی نیز مورد توجه قرار گرفته است. همچنین حوزه مسولیت های اجرایی که اساتید می‌توانند حضور داشته و اثر گذار باشند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ارتقا دیگر صرفا به مقاله متکی نیست

سلیمانی افزود: بحث دیگری که دغدغه همه اساتید و رهبری نیز بود بخش وتویی آیین‌نامه ارتقا بود و در این بخش ضعف وجود داشت، بخش وتویی آیین‌نامه مقاله محور بود بنابراین اقداماتی صورت گرفت تا مسیرهای جدیدی باز شده و ارتقا صرفا متکی بر مقاله نباشد.

وی افزود: از این رو ۹ محور شناسایی و در آیین نامه ارتقا اساتید پیش بینی شد تا اساتید از ۹ طریق امتیازات وتویی ارتقا را کسب کنند این ۹ محور شامل طرح های پژوهشی، کرسی های نظریه پردازی و تخصصی، اثر بدیع ارزنده هنری و ادبی، انتشار کتاب تصنیفی و تالیفی، اختراع، تولید و تجاری سازی، اکتشاف، مقاله است.

سلیمانی تاکید کرد: در همه این ۹ محور استاد باید پدید آورنده اصلی باشد. اگر اساتید امتیازات حداقلی وتویی بدست آوردند می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند. یک استاد می‌تواند از ۳ محورامتیازات وتویی را به صورت تجمیعی بدست آورد.

وی با بیان اینکه در این آیین نامه یک سری الزامات پیش بینی شده است افزود: یک‌محور از این الزامات محور اداری استخدامی است یک استاد دانشگاه برای ارتقا باید ماندگاری داشته باشد یا اینکه یک استاد برای طی مراحل بازنشستگی باید یک‌سال قبل درخواست خود را تحویل هیات ممیزه دهد تا زمان برای بررسی باشد. البته این زمان در آیین نامه قبلی دو سال بود، یا باید صلاحیت عمومی را داشته باشد و یا باید شرایط مندرج در آیین نامه های دانشگاه را داشته و حضور تمام وقت در دانشگاه داشته باشد.

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: محور علمی هم جز الزامات آیین نامه است به عنوان‌مثال یک دانشیار باید حتما قبل از آن استادیار باشد و برای استادی حتما دانشیار شده باشد. برای ارتقا باید حداقل ۳ مقاله داشته باشد و یا در بخش آموزشی و پژوهشی هرکدام باید امتیازاتی کسب کند.

وی افزود: همچنین در الزامات حرفه ای، یک استاد باید حتما دارای صفحه خانگی باشد و برون داده های آموزشی، فرهنگی و اجرای خود را آنجا قرار دهد تا دیگران از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: استاد باید حتما دارای برنامه ۵ ساله بوده و آن را به تصویب دانشگاه برساند. باید نمرات دانشجو را به موقع اعلام و دروس را طی هفته توزیع کند.

سلیمانی افزود: دانشگاه موظف است زیرساخت لازم برای کارنامه الکترنیکی اساتید را ایجاد کند، همچنین دانشگاه یک کارشناس خبره موثر برای کمک به استاد در اختیار دانشکده ها و اساتید قرار دهد و زمینه و زیرساخت های لازم برای حضورغیاب برخط را فراهم کند دانشگاه باید کارگاه آموزشی برقرار کند تا اساتید با روش های مختلف پژوهش و ارتباط صنعت بهتر آشنا شوند.

معافیت از امتیازهای علمی اجرایی آیین نامه ارتقا با داشتن ۳ فرزند زیر ۶ سال

سلیمانی در پاسخ به سوال مهر در خصوص اقتضائات خاص زنان هیأت علمی در آیین نامه ارتقا گفت: در بخش علمی اجرایی درجهت تحکیم بنیان خانواده و تشویق به فرزندآوری، بانوان عضو هیات علمی در زمان تقاضا در صورت داشتن فرزند زیر ۶ سال به‌ازای هر فرزند ۳۰ درصد از حداقل امتیازهای علمی و اجرایی معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: یعنی یک استاد باید در حوزه علمی اجرایی یک کف امتیازی را کسب کند، به‌عنوان مثال برای یک استادیار که می خواهد دانشیار شود باید در علمی اجرایی ۱۵ امتیاز کسب کند، آن وقت اگر یک فرزند زیر شش سال داشته باشد ۱۰ امتیاز برای وی کافی است و اگر دو فرزند زیر شش سال داشت ۵ امتیاز کافی است و اگر سه فرزند زیر شش سال داشته باشد در بخش علمی اجرایی وتویی از وی قبول می‌کنند.

وزیر علوم برای آیین نامه ارتقا ۱۰۰ ساعت وقت گذاشت

وی همچنین افزود: برای تدوین آیین نامه ارتقا اساتید وزیر علوم بیش از ۱۰۰ ساعت حضور فیزیکی در کارگروه داشته است.

 

جزئیات پذیرش دانشجو در موسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم (1403/2/29)

ایران کنفرانس

جزئیات پذیرش دانشجو در موسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم

آیین نامه پذیرش دانشجو در مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب و ابلاغ شد، این آیین نامه برای دانشجویان ورودی مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و پس از آن لازم الاجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ آئین نامه پذیرش دانشجو در مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب و ابلاغ شد. این آئین نامه به منظور تربیت پژوهشگران متخصص و بکارگیری توان دانشجویان در انجام پژوهش‌های مورد نیاز کشور بر مبنای آئین نامه یکپارچه آموزشی دوره‌های تحصیلی کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی برای ایجاد تحول راهبردی در علم و فناوری و توجه بیشتر به پژوهش تربیت نیروهای متعهد متخصص و ماهر از طریق تنوع در شیوه پذیرش دانشجو در مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری مطابق تدوین شده است.

الزامات اخذ مجوز اجرای رشته تحصیلی در مؤسسه

شرایط پذیرش دانشجو توسط مؤسسه به سه روش صورت می‌گیرد:

پذیرش دانشجو به شیوه آموزشی پژوهشی توسط مؤسسه در مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد ناپیوسته.

پذیرش دانشجو به شیوه پژوهشی توسط مؤسسه صرفاً در مقطع دکتری تخصصی پذیرش دانشجو به صورت مشترک با سایر دانشگاه‌ها در مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد ناپیوسته

حداقل‌های لازم برای بررسی امکان برگزاری هر رشته دکتری تخصصی در مؤسسه شامل موارد زیر است:

حداقل ۱ عضو هیأت علمی با مرتبه استادی با دانشیاری و ۲ عضو هیأت علمی با مرتبه استادیاری در مؤسسه در رشته مرتبط با رشته پیشنهادی

امکانات زیر ساختی جهت برگزاری رشته تحصیلی با تائید دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی

تطبیق رشته تحصیلی درخواستی با مأموریت مصوب مؤسسه مطابق با مصوبه جلسه ۹۶۴ شورا مورخ ۱۴۰۲.۰۶.۰۵ با تائید دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی

همچنین، مؤسسه می‌تواند به جای ۲ عضو هیأت علمی با مرتبه استادیاری ۱ عضو هیأت علمی مؤسسه با مرتبه استادی یا دانشیاری را معرفی کند.

مؤسسه می‌تواند به جای ۱ عضو هیأت علمی با مرتبه استادی یا دانشیاری ۳ عضو هیأت علمی مؤسسه با مرتبه استادیاری با حداقل سابقه ۲ سال هیأت علمی را معرفی نماید.

تعداد اعضا هیات علمی با مرتبه دانشیاری و استادیاری قابل ثبت برای اخذ مجوز اجرای رشته تحصیلی به ازای هر عضو هیأت علمی یک رشته است. برای اعضا هیات علمی با مرتبه استادی این میزان به دو رشته قابل افزایش است.

در الگوی پذیرش مشترک با دانشگاه‌ها داشتن صرفاً یک عضو هیأت علمی با مرتبه دانشیاری با استادی در مؤسسه کفایت می‌کند ولی بایستی مجموع توانمندیهای مؤسسه و دانشگاه شرایط بند ۲-۲ را مورد پوشش قرار دهد.

درخواست مؤسسه جهت اجرای رشته تحصیلی پس از تائید کمیسیون بایستی به تصویب شورای گسترش آموزش عالی برسد.

الزامات پذیرش دانشجو در مؤسسه در مقطع تحصیلی دکتری تخصصی

حداکثر پذیرش دانشجو سالانه برای هر رشته تحصیلی مجموع دانشجویان در دوره‌های مختلف روزانه و شهریه پرداز، مشابه دانشگاه‌ها و مطابق با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی است.

در شیوه پذیرش مشترک با دانشگاه‌ها ظرفیت پذیرش دانشجو مازاد بر سقف بند ۳-۱ توسط کمیسیون تعیین می‌شود.

مؤسسه موظف است پیش از ارائه درخواست پذیرش دانشجو به وزارت برنامه خود را مطابق با شیوه نامه برنامه محوری آموزشی، پژوهشی و فناوری مصوب جلسه ۹۶۸ مورخ ۱۴۰۲٫۰۹٫۱۹ شورا به تصویب کارگروه برنامه محوری وزارت رسانده باشد.

هر عضو هیأت علمی با مرتبه استادی و دانشیاری سالانه حداکثر ۲ دانشجو و استادیار ۱ دانشجو در کلیه شیوه‌ها و دوره‌های پذیرش می‌تواند پذیرش نماید.

مجموع تعداد دانشجویان در حال راهنمایی در یک زمان واحد در کلیه شیوه‌ها و دوره‌های پذیرش توسط عضو هیأت علمی با مرتبه استادی ۶ نفر دانشیاری ۵ نفر و استادیاری ۳ نفر است.

استاد راهنمای اول رساله دکتری تخصصی از مؤسسه بایستی برای پذیرش دانشجو حداقل راهنمایی یک رساله با پایان نامه خاتمه یافته به عنوان استاد راهنما با مشاوره حداقل ۳ رساله پایان یافته را بر عهده داشته باشد. ارتباط رشته تحصیلی استاد راهنما با رشته تحصیلی و موضوع رساله دکتری الزامی است. مسئولیت حسن اجرای این تبصره بر عهده مؤسسه است.

استادیاران با رعایت کلیه شرایط ذکر شده در این آئین نامه بایستی یکی از شروط زیر را جهت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی به عنوان استاد راهنما داشته باشند.

طرح پژوهشی تقاضا محور داشته باشد و موضوع رساله بر اساس طرح مذکور باشد. مبلغ قرارداد طرح پژوهشی با کارفرمای بیرونی بایستی به گونه‌ای باشد که امکان پرداخت پژوهانه ماهیانه به دانشجو (در صورت درخواست

برای فعالیت به عنوان پژوهشگر تمام وقت در مؤسسه) به میزان حداقل حقوق پایه مصوب شورای عالی کار به مدت یکسال از محل پروژه امکان پذیر باشد و در صورت تائید هیأت رئیسه مؤسسه، حق الزحمه دانشجو از محل پروژه پرداخت می‌شود. بخشی از مبلغ قرارداد پیش از درخواست پذیرش دانشجو توسط عضو هیأت علمی بایستی به مؤسسه واریز شده باشد.

در سال منتهی به پذیرش دانشجو موفق به دریافت پذیرش یک مقاله در نشریات نمایه شده در JCR با SCOPUS در چارک اول (q۱) یا ۳ مقاله علمی پژوهشی در نشریات با رتبه الف مورد تأیید وزارت شده باشد.

در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی موفق به چاپ یک کتاب درسی منتشر شده در سازمان سمت با نظریه تائید شده در کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال منتهی به پذیرش دانشجو شده باشد.

در سه سال منتهی به پذیرش دانشجو حائز دریافت جوایز ملی در جشنواره خوارزمی، فارابی، این سینا ابوریحان با جشنواره‌های ملی و بین المللی مورد تائید کمیسیون شده باشد.

جز فهرست دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد بین المللی با یک درصد داخلی مورد تأیید ISC باشد.

در سال منتهی به پذیرش دانشجو پژوهشگر برگزیده فناور برگزیده دانشمندان برگزیده ارتباط با جامعه وصنعت در سطح ملی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده اند یا به عنوان سرآمد علمی توسط فدراسیون سرآمدان علمی مورد تائید بنیاد ملی نخبگان برگزیده شده اند.

پذیرش دانشجو در مؤسسه به شیوه استاد محور است و استاد موظف است پیش از درخواست پذیرش دانشجو موضوع خود را از سامانه نان انتخاب نموده و در شورای تحصیلات تکمیلی مؤسسه به تصویب برساند.

فرایند درخواست پذیرش دانشجو توسط مؤسسه به شرح زیر است:

درخواست اجرای رشته تحصیلی و شرایط موضوع ماده ۲ به همراه موضوع رساله، برنامه آموزشی، پژوهشی و فناوری مصوب موضوع بند (۲۰۲) و استاد راهنمای پیشنهادی به همراه صورتجلسه شورای تحصیلات تکمیلی موضوع بند (۳-۴) توسط مؤسسه به دفتر گسترش آموزش عالی اعلام می‌شود.

دفتر گسترش آموزش عالی در صورت تائید الزامات اخذ مجوز اجرای رشته تحصیلی موضوع ماده ۲ اقدام به ارجاع درخواست به کمیسیون می‌نماید.

کمیسیون درخواست مؤسسه را با شرایط این آئین نامه، آمایش آموزش عالی و مأموریت مصوب مؤسسه (موضوع مصوبه جلسه ۹۶۸ مورخ ۱۲۰۲٫۰۹٫۱۹ شورا) بررسی نموده و در صورت تائید به شورای گسترش آموزش عالی جهت بررسی و تصویب ارائه می‌نماید. درخواست مؤسسه مطابق با تائیدیه کمیسیون در شورای گسترش آموزش عالی بررسی و تصویب می‌شود.

الزامات کیفی برگزاری دوره تحصیلی در مؤسسات

مقررات آموزشی دانشجویان مطابق با مقررات آموزشی یکپارچه دوره‌های تحصیلی کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مصوب جلسه ۹۶۲ مورخ ۱۴۰۲.۰۲.۲۵ شورا است.

برنامه درسی مطابق با برنامه‌های درسی مرجع مصوب شورا است.

در دکتری تخصصی پژوهش محور با نظر استاد راهنما امکان جانشینی دروس نظری با دروس نظری یا عملی دیگر مرتبط با موضوع رساله در صورت امکان برگزاری کلاس برای دانشجو و تائید آن توسط شورای تحصیلات تکمیلی مؤسسه وجود دارد.

دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی موظف است هر ساله گزارشی از کیفیت برگزاری رشته تحصیلی بر اساس سه سطح کیفی الف، ب و ج اعلام کند. پس از تصویب گزارش در شورای گسترش آموزش عالی گزارش توسط دبیرخانه شورای گسترش آموزش عالی به صورت عمومی منتشر می‌شود.

دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی دستور العمل نحوه سطح بندی کیفیت اجرای رشته‌های تحصیلی در مؤسسات را حداکثر ۲ ماه پس از ابلاغ این آئین نامه به تصویب کمیسیون رسانده و به مؤسسات ابلاغ می‌نماید.

درصورت برگزاری رشته تحصیلی با سطح کیفی ج در مؤسسه، برای دو سال تحصیلی پذیرش دانشجو در مؤسسه متوقف می‌شود.

الزامات برگزاری دوره تحصیلی مشترک مؤسسات و دانشگاه‌ها

پیشنهاد برگزاری دوره مشترک توسط مؤسسه پس از تائید رسمی مؤسسه و دانشگاه برای تائید کدرشته محل به دفتر گسترش آموزش عالی ارائه می‌شود.

مدرک تحصیلی به صورت مشترک صادر می‌شود.

دانشجوی پذیرفته شده به صورت مشترک با ارائه مدرک تحصیلی به صورت مشترک جز ظرفیت پذیرفته شده دانشگاه محاسبه نمی‌شود.

در پذیرش مشترک دانشجو هزینه‌ها و اجرای امور دانشجویی رفاهی و آموزشی و تأیید شرایط ورود به دوره پژوهشی دانشجو بر عهده دانشگاه است و بخش پژوهشی و هزینه‌های مترتب بر آن بر عهده مؤسسه است.

معاونت آموزشی و معاونت پژوهشی موظف هستند چارچوب راهنمای توافقنامه مؤسسات و دانشگاه‌ها جهت برگزاری دوره مشترک را حداکثر ۲ ماه پس از ابلاغ این آئین نامه تهیه و به مؤسسات و دانشگاه‌ها ابلاغ نمایند.

کمیسیون‌های موارد خاص و سایر الزامات قانونی در پذیرش مشترک بر عهده دانشگاه است. در رساله‌های دوره تحصیلی مشترک استاد راهنمای اول بایستی از مؤسسه باشد.

در صورت هرگونه اختلاف میان مؤسسه و دانشگاه در برگزاری دوره مشترک کمیته حل اختلاف با حضور نماینده مؤسسه و دانشگاه نماینده دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی نماینده دفتر گسترش آموزش عالی و نماینده مرکز حقوقی و امور مجلس تشکیل می‌شود و رأی کمیته برای مؤسسه و دانشگاه لازم الاجراست و عدم اجرای حکم کمیته تخلف محسوب می‌شود.

سایر شرایط

مؤسسه موظف به تدوین شیوه نامه اجرایی پذیرش دانشجو در چارچوب ضوابط این آئین نامه حداکثر ۲ ماه پس از ابلاغ این آئین نامه در شورای مؤسسه است و در صورت عدم تصویب شیوه نامه مؤسسه امکان پذیرش دانشجو ندارد.

پذیرش دانشجو در دوره تحصیلی صرفاً از طریق آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است. پذیرش دانشجو از طریق پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استاد محور در راستای رفع نیازهای کشور در شیوه پذیرش مشترک با دانشگاه‌ها بلامانع است.

پذیرش دانشجویان در موسسسه و درهمه مقاطع تحصیلی به صورت روزانه تحصیل رایگان یا شهریه پرداز انجام می‌پذیرد. شهریه دوره‌های شهریه پرداز در هر مقطع تحصیلی توسط هیئت امنا مؤسسه تعیین می‌گردد.

مؤسسه موظف است برای ثبت پیشنهاده، رساله، پایان نامه و رساله پایان نامه در سامانه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (IRANDOC) به موقع اقدام کند.

دانشجویان مؤسسه همانند دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها از معافیت تحصیلی برخوردار هستند.

اتباع غیر ایرانی مقیم ایران در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آئین نامه بهره مند شوند.

در پذیرش مشترک با دانشگاه نحوه انتخاب هیأت داوران در توافقنامه مؤسسه و دانشگاه تعیین می‌شود.

مؤسساتی که در ۵ سال گذشته نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نموده اند. در صورت احراز و رعایت شرایط بند ۲-۲ و تبصره‌های آن در ماده ۲ این آئین نامه و به شرط انتخاب موضوع پایان نامه ازسامانه نان با قرارداد با کارفرمای خارج از مؤسسه امکان پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در همان رشته تحصیلی را در سقف تعداد پذیرش تعیین شده در بند ۱-۳ این آئین نامه به صورت آموزشی پژوهشی با تائید کمیسیون و تصویب شورای گسترش آموزش عالی دارد.

تفسیر و نظارت بر اجرا

حسن اجرای این آئین نامه در مؤسسه بر عهده بالاترین مقام مسئول مؤسسه می‌باشد و مسئولیت نظارت و تفسیرآیین نامه بر عهده کمیسیون است.

این آئین نامه مشتمل بر مقدمه، ۸ ماده و ۱۳ تبصره در جلسه ۹۶۴ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی مورخ ۱۴۰۲٫۰۶٫۰۵ و جلسه ۱۷۲ شورای گسترش آموزش عالی مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۱۳ به تصویب رسید و برای دانشجویان ورودی مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و پس از آن لازم الاجرا می‌باشد. این آئین نامه جایگزین کلیه ضوابط پیشین در پذیرش دانشجو در مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌شود و ضوابط پیشین از زمان ابلاغ این آئین نامه بلااثر هستند.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس