کل

کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع انسانی در لندن برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع انسانی در لندن برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی تحقیقات در حوزه مدیریت منابع انسانی از هفتم تا نهم مارس سال جاری در لندن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنفرانس بین‌المللی تحقیقات در حوزه مدیریت منابع انسانی فرصتی برای محققان، دانشگاهیان و محصلان فعال در این حوزه است تا ایده‌‌های نوین و تجربه‌های کاربردی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

این رویداد به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا شبکه ارتباطات خود را گسترش دهند، درباره آخرین نوآوری‌ها و چالش‌ها با یکدیگر به بحث و گفتگو بنشینند و نتایج تحقیقات خود را با جامعه جهانی به اشتراک بگذارند.

فرصت‌های شغلی برابر، مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها، مدیریت و برنامه‌ریزی منابع انسانی به شکل استراتژیک، استخدام و بازار کار، انتخاب منابع انسانی، آموزش منابع انسانی، مدیریت استعدادها، مدیریت عملکرد و ارزیابی و حقوق و مسئولیت‌ کارکنان از موضوعاتی هستند که در این کنفرانس به آنها پرداخته خواهد شد.

مقالات و تحقیقات در این کنفرانس به شکل شفاهی، پوستر و مجازی ارائه می‌شوند تا همه افراد، فرصت به‌اشتراک‌گذاری کار خود را داشته باشند. همچنین تمام مقالات و تحقیقات پذیرش‌شده در کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع انسانی در مجلات معتبر منتشر خواهند شد. آخرین مهلت برای ارسال مقالات و تحقیقات ۲۰ فوریه خواهد بود.

 

برگزاری کنفرانس بین‌المللی آینده آموزش و پرورش در جمهوری چک

ایران کنفرانس

برگزاری کنفرانس بین‌المللی آینده آموزش و پرورش در جمهوری چک

کنفرانس بین‌المللی آینده آموزش و پرورش ۲۹ تا ۳۱ مارس در پراگ جمهوری چک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنفرانس بین‌المللی آینده آموزش و پرورش از ۲۹ تا ۳۱ مارس در پراگ جمهوری چک برگزار می‌شود.

در این کنفرانس درباره چالش‌های نظام آموزشی بحث خواهد شد و اندیشمندان حوزه آموزش به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

این کنفرانس در دانشگاه آنگلو برگزار می‌شود. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی در پراگ است که از سال ۱۹۹۰ دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کند. این دانشگاه بر گسترش تفکر انتقادی و خلاقیت تأکید دارد.

موضوعات مورد بحث در این کنفرانس به سرفصل‌های نظریه آموزش و تمرین، آموزش کودکان و خانواده، سیاست و مدیریت آموزش و پرورش و یادگیری تقسیم می‌شود.

 

برگزاری کنفرانس سالانه آموزش و توسعه در تایلند

ایران کنفرانس

برگزاری کنفرانس سالانه آموزش و توسعه

چهاردهمین دوره از کنفرانس سالانه آموزش و توسعه در شهر بانکوک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چهاردهمین کنفرانس سالانه آموزش و توسعه توسط سازمان بین‌المللی غیردولتی «مردمان فردا» از پنجم تا هفتم مارس ۲۰۱۹ با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور جهان در بانکوک برگزار می‌شود.

این کنفرانس فرصتی برای ملاقات، تبادل ایده و به اشتراک‌گذاری تجربه‌های کاربردی دانشگاهیان، دانشمندان، محققان و مدیران فعال در تمام حوزه‌های آموزشی از جمله آموزش بزرگ‌سالان، آموزش آنلاین، آموزش روانشناسی، آموزش هنر، آموزش عالی، آموزش تاریخ، فناوری اطلاعات و آموزش، آموزش مادام‌العمر، آموزش بهداشت و سلامت، آموزش علوم و کیفیت در آموزش است.

کنفرانس سالانه آموزش و توسعه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد که شبکه ارتباطات خود را گسترش بدهند و برای پروژه‌های آینده خود، شریک بین‌المللی پیدا کنند. مقالات و تحقیقات به سه روش شفاهی، ویدئویی و پوستر در این کنفرانس ارائه می‌شوند. آخرین مهلت برای ارسال مقالات و تحقیقات یکم فوریه ۲۰۱۹ بوده است.

 

تاملی بر کاهش استقبال از تحصیل در بالاترین مقطع تحصیلی (97/11/23)

ایران کنفرانس

تاملی بر کاهش استقبال از تحصیل در بالاترین مقطع تحصیلی

نگاهی به آمار صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها که از سوی رییس سازمان سنجش کشور منتشر شده است، حکایت از آن دارد که در سالجاری ۱۷۰۰ صندلی از ۱۴۰۰۰ صندلی مقطع دکتری خالی مانده است.

به گزارش تابناک، براساس این آمار، حدود ۱۲ درصد از صندلی‌های مقطع دکتری خالی مانده است، اما این تمام ماجرا نیست، تعداد ثبت نام کنندگان آزمون مقطع دکتری در سالجاری هم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و در حالی که تعداد داوطلبان این آزمون در سال گذشته ۲۲۳ هزار نفر بوده، در سالجاری به رقم ۱۹۵ هزار نفر رسیده و کاهش ۱۳ درصدی داشته است.


البته در سال‌های اخیر و با خالی ماندن صندلی‌های مقطع کارشناسی ارشد انتظار می‌رفت که این موضوع به مقطع دکتری هم سرایت کند، اما هم اکنون هم تعداد صندلی‌های دانشگاه‌ها خالی مانده و هم تعداد شرکت کنندگان آزمون این مقطع کاهش یافته است.

حال با توجه به تداوم بی رغبتی هم در ثبت نام کنندگان آزمون و هم در پذیرفته شدگان مقطع دکتری سوال این است که دلایل خالی ماندن ۱۲ درصد از صندلی‌های مقطع دکتری دانشگاه‌های کشور چیست، همچنین چرا شاهد کاهش رغبت فارغ التحصیلان و دانشجویان کارشناسی ارشد برای شرکت در مقطع دکتری هستیم؟

شاید مهمترین علتی که برای کاهش تمایل برای شرکت و تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه‌ها بتوان نام برد، مسایل اقتصادی و هزینه بالای تحصیل در این مقطع است، در واقع با توجه به اینکه در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی، بالاترین ظرفیت صندلی‌های خالی مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی بوده است، پیش بینی می‌شود که صندلی‌های خالی مانده در مقطع دکتری هم مربوط به دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس‌های خودگردان باشد، شاهد این ادعا هم اظهارات وزیر علوم تحقیقات و فناوری بود، محمد غلامی از خالی ماندن بیش از یکصد هزار صندلی در دانشگاه‌های کشور خبر داد و اعلام کرد که اغلب این صندلی‌های خالی مربوط به شعب دانشگاه‌های غیردولتی، شعب دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های دولتی کوچک است نه دانشگاه‌هایی که متقاضی بالایی دارند.

اما هزینه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه‌های غیردولتی و شهریه بگیر چقدر است که یکی از موانع تحصیل در این دانشگاه‌ها محسوب می‌شود؟

هزینه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه‌های غیرروزانه در سالجاری بالای ۵۰ میلیون تومان می‌شود، به عنوان نمونه حداقل شهریه تحصیل در دانشگاه نوبت دوم (شبانه) در سال تحصیلی ۹۷-۹۸، ۵۸ میلیون تومان و حداکثرشهریه ۷۹ میلیون تومان است.

هزینه تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی آن هم در مقطع دکتری بسیار بالاست و اگر دانشجویی بخواهد از این دانشگاه‌ها مدرک خود را دریافت کند باید ۹۲ میلیون تومان هزینه کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های پردیس خودگردان تاحدودی نزدیک به دوره شبانه است و دانشجوی مقطع دکتری برای تحصیل در این مقطع حداقل شهریه ۵۳ میلیون تومان و حداکثر ۷۳ میلیون تومان باید به دانشگاه بپردازد.

بررسی هزینه‌های بالای تحصیل در چند دانشگاه غیرروزانه نشان می‌دهد که تحصیل در این دانشگاه‌ها پرهزینه و کمرشکن است و در شرایط کنونی اقتصاد که هزینه‌های زندگی افزایش یافته و توان اقتصادی خانوار‌ها حتی برای تأمین هزینه‌های اصلی کاهش چشمگیری داشته است، پذیرش این موضوع که بسیاری از پذیرفته شدگان این دانشگاه‌ها از تحصیل در دانشگاه‌های غیرروزانه با شهریه‌های سنگین سرباز بزنند، منطقی است.

البته بالابودن هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های غیرروزانه نمی‌تواند تنها عامل کاهش رغبت متقاضیان تحصیل برای مقطع دکتری و خالی ماندن صندلی‌های دانشگاه‌ها باشد، نبود بازار کار متناسب با رشته، پایین بودن کیفیت آموزش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم دلایلی است که می‌تواند در این بی رغبتی تاثیرگذار باشد.

علاوه بر دلایل ذکر شده از جمله بالابودن شهریه، نبود بازار کار، پایین بودن کیفیت آموزش، نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که تعدادی از پذیرفته شدگان مقطع دکتری در دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور ترجیح می‌دهند که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ایرانی را برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور کنند که گاهی از نظر کیفیت آموزشی هم بالاتر است، درواقع برخی پذیرفته شدگان دانشگاه‌های غیرروزانه و همچنین متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری که موفق به تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کشور نمی‌شوند اقدام به گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های خارجی می‌کنند و یکی از دلایل مهاجرت ایرانی‌ها به کشور‌های همسایه از جمله گرجستان، ارمنستان و همچنین کشور‌هایی مانند مالزی، استرالیا و ... همین موضوع می‌تواند باشد.

اما راهکار پیش روی مسئولان حوزه آموزش کشور چیست؟ کارشناسان ایجاد تناسب میان بازار کار و ظرفیت پذیرش دانشجویان مقطع دکتری و همچنین افزایش کیفیت آموزش دانشگاه‌های غیرانتفاعی را پیشنهاد می‌دهند ضمن اینکه بهبود در ارائه تسهیلات شهریه به دانشجویان مقطع دکتری هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد تا شاهد کاهش بیش ازاین در تعداد شرکت کنندگان این مقطع و خالی ماندن صندلی‌های آن نباشیم.


 

واحدهای پیام نور به شهرهای بزرگ منتقل می شوند (97/11/20)

ابران کنفرانس

واحدهای پیام نور به شهرهای بزرگ منتقل می شوند

وزیر علوم گفت: طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور در دست تهیه است و بر اساس این طرح مراکز علمی و دانشگاه های کوچک، تجمیع و به عنوان شبکه علمی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از صداو سیما، منصور غلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به فعالیت ۱۹۰ مرکز رشد در دانشگاه ها و ۴۳ پارک علم و فناوری افزود: شغل هایی که بر اساس دانش ایجاد می شود یک پنجم ایجاد شغل های دیگر سرمایه نیاز دارد.

وی گفت: در ۱۰ سال اخیر برای تبدیل کردن علم به فناوری تولید و ثروت تلاش کرده ایم و تشکیل و سرعت حرکت شرکت های دانش بنیان در این زمینه خوب بوده است.

غلامی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور در لبه های علوم جدید حرکت می کنند و بر این اساس رتبه علمی ۱۶ را در دنیا داریم.

وی افزود: البته در علومی مانند نانو، زیست فناوری و برخی علوم دیگر رتبه های بهتری در دنیا داریم.

وزیر علوم گفت: مراجعات به دستاوردهای علمی کشور از طرف پژوهشگران دیگر کشورها چشمگیر است.

غلامی افزود: سال گذشته مجموعه شرکت های دانش بنیان فعال در پارک های علمی و فناوری مراکز رشد، ۸ هزار میلیارد تومان تولید ثروت کرده و به کشورهای همسایه نیز صادرات داشته اند.

وی گفت: تلاش می کنیم در ۵ سال آینده خدمات مجموعه های علمی کشور در جامعه گسترش یابد.

وزیر علوم افزود: در حوزه تعاملات علمی با دیگر کشورها اکنون ۱۵۰ طرح تحقیقاتی مشترک بین اساتید کشور و پژوهشگران دیگر کشورها در حال اجراست و سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ استاد از دیگر کشورها به ایران آمدند و به کار پژوهشی با استادان ما پرداختند.

غلامی گفت: تعداد قابل توجهی مقاله علمی در نتیجه همکاری مشترک اساتید ما و اساتید دیگر کشورها چاپ شده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن دستاوردهای علمی کشور با اروپا با این کشورها ارتباط نزدیکتری داریم اما با کشورهایی مانند چین، روسیه و آفریقای جنوبی نیز تعاملات علمی وجود دارد.

غلامی گفت: با توجه به اینکه تربیت نیروی انسانی در دانشگاه ها بر اساس برنامه توسعه ای نبوده است و دانشگاه های کشور بر اساس تقاضا دانشجو می گیرند باید با هدف، نیروی انسانی تربیت کنیم.

وزیر علوم افزود: اکنون بیش از ۲ هزار مرکز آموزشی در کشور داریم اما داوطلبان ورود به این مراکز کاهش یافته اند.

غلامی گفت: طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور در دست تهیه است و بر اساس این طرح مراکز علمی و دانشگاه های کوچک، تجمیع و به عنوان شبکه علمی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بحث تعطیلی مراکز علمی و دانشگاهی مطرح نیست افزود: دانشگاه های پیام نور به شهرهای بزرگتر منتقل می شوند و دانشگاه های علمی ــ کاربردی که برخی دستگاه های دولتی آنها را ایجاد کرده اند به بخش خصوصی سپرده می شوند.

غلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز طرحی را برای ساماندهی مراکز علمی خود با توجه به کاهش دانشجو پیگیری می کند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه های کشور آمادگی دارند برای هر دستگاهی که بخواهد نیروی انسانی تربیت کند و ضروری نیست که هر دستگاهی برای خود دانشگاه داشته باشد.

وی گفت: البته برخی دستگاه ها بر اساس قانون برای خود دانشجو تربیت می کنند.

غلامی افزود: بنیاد ملی نخبگان برنامه های بسیاری برای بازگرداندن تحصیلکردگان خارج از کشور دارد و تسهیل این رفت و آمدها باید در دولت و مجلس مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در حوزه علوم انسانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه اسلام به انسان مبنای کار آموزش عالی بوده و در سال های اخیر تلاش شده است که ارتباط بدنه کارشناسی دانشگاه ها به ویژه در علوم انسانی با جامعه ایجاد شود.

غلامی افزود: گروه های پژوهشی در علوم مختلف در دانشگاه ها فعالند که نتیجه بررسی آنها به مسئولان کشور به ویژه رئیس جمهور ارائه می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه های کشور از گذشته به ریاضت کشی در موضوع بودجه عادت کرده اند و سهم بسیار کمی از بودجه دارند گفت: دانشگاه ها درآمدهای اختصاصی دارند که باید سهم قابل توجهی از آن را معادل ۱۰ تا ۲۵ درصد برای تحقیقات هزینه کنند البته این کفایت نمی کند.

غلامی افزود: امسال قرارداد مهمی با سازمان حفاظت محیط زیست درباره ریزگردها، کم آبی، خشک شدن تالاب ها و حفاظت از گونه های زیستی منعقد کرده ایم.

وی گفت: اکنون دانشگاه شریف برای احیای دریاچه ارومیه فعال است.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس