کل

سرانه دانشجویی در بودجه ۹۷/ آموزش عالی به رشد ۲۷ درصدی نیاز دارد (96/9/29)

ایران کنفرانس

سرانه دانشجویی در بودجه ۹۷/ آموزش عالی به رشد ۲۷ درصدی نیاز دارد

معاون اداری، مالی وزارت علوم گفت: سرانه دانشجویی در بودجه سال ۹۷ به صورت متوسط حدود ۹ میلیون تومان لحاظ شده که در گروه های مختلف دانشجویی متفاوت است .

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عسکریان ابیانه، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با حضور در برنامه خبر ۲۰ درباره سرانه دانشجویی در بودجه ۹۷ و اینکه بودجه سال آینده کفاف هزینه دانشگاه ها را خواهد داد گفت: سرانه دانشجویی به صورت متوسط حدود ۹ میلیون تومان است که در گروه‌های مختلف متفاوت است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، گروه کشاورزی بالاترین عدد را به خود اختصاص داده و در مرحله بعد گروه فنی و مهندسی و هنر قرار دارند، سرانه گروه علوم هم متوسط است ولی سرانه گروه علوم انسانی سرانه کمتر و حدود ۷ میلیون است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم درباره اینکه آیا بودجه سال آینده کفاف هزینه دانشگاه ها را خواهد داد افزود:  بستگی دارد این موضوع را چگونه تعبیر کنیم، حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد اعتبارات درصورتی که ۱۰۰ درصد تخصیص داده شود، صرف امور جاری مانند، حقوق پرسنل و تغذیه دانشجویی می شود.

وی ادامه داد: اگر ۱۰۰ درصد بودجه تخصیص داده شود، فقط از این بودجه، ۱۰ درصد امکان رسیدگی به پژوهش را داریم، برخی مواقع ۱۰۰ درصد بودجه تخصیص داده نمی شود مثل امسال که بودجه تخصیص کامل داده نشد، اگرچه قول داده شده تا پایان سال جبران شود.

عسکریان ابیانه افزود: هیات های  امناء دانشگاه ها مصوبه دارند که در دانشگاه های سطح یک ۲۵ درصد و در دانشگاه‌های دورتر ۱۵ درصد بودجه به پژوهش اختصاص یابد، که رشد ۱۳ درصدی بودجه ۹۷ با ۲۵ درصد که برای اختصاص به پژوهش مشخص شده در دانشگاه ها  همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: وزارت علوم یک برنامه بودجه ای را تدوین کرد که با برنامه ششم هم تطبیق دارد، این برنامه بودجه ای منطبق برشاخص هایی است مانند نسبت دانشجو به هیات علمی که براساس این برنامه باید از ۲۵ به ۲۰ برسد و یا سرانه مقاله، به اعضای هر هیات علمی از ۶۴ به ۹۵ صدم برسد، اگر با این شاخص ها بخواهیم فعالیت کنیم، رشدی حدود ۲۷ درصد نیاز داریم تا بتوانیم متوسط پژوهش را نیز داشته باشیم.

وی درباره حذف جدول ۱۴ گفت: محقق شدن جدول خیلی سخت است دراین جدول، عدد قابل توجه ای به صورت وام لحاظ شده بود که سازکار آن مشکل بود به صورتی که هیات امناء دانشگاه باید باز پرداخت آن را تضمین می کرد و بانک مرکزی و سازمان برنامه سازکار مشخص نداشت عملا به جایی نمی رسید حتی دستگاه های ذی ربط نیز نتوانستند از آن استفاده کنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود:  درحال حاضر روند ساده تر شده اما چون دانشگاه ها باید بازپرداخت آن را تقبل کنند با توجه به کسری بودجه سخت است.

وی درباره اینکه در بوجه سال ۹۷ چه بخشی از هزینه برعهده خود دانشگاه ها قرار داده شده گفت: هدف گذاری هیات امناء دانشگاه ها این است که به تدریج درآمد اختصاصی دانشگاه ها در بخش آموزش، صنعت و پژوهش افزایش یابد.

عسکریان ابیانه افزود: البته صنعت به این امر رغبت نشان نمی دهد دانشگاه های بزرگ ۵۰ درصد و دانشگاه های کوچک ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه های عمومی را باید ازاین ارتباطات تامین کنند که البته محقق نمی شود، چون هزینه پژوهش ۹۰ درصد صرف خود می شود و تنها ۱۰ درصد آن را دانشگاه ها می توانند استفاده کنند.

 

تلاش وزارت علوم برای ورود تدریجی بورسیه ها به دانشگاه ها (96/9/28)

ایران کنفرانس

تلاش وزارت علوم برای ورود تدریجی بورسیه ها به دانشگاه ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در تلاش هستیم جذب و ورود فارغ التحصیلان بورسیه به تدریج در دانشگاه ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر منصور غلامی صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی، در پاسخ به سوال مهر درباره دانشجویان بورسیه گفت: مشکل آنها در بررسی پرونده ها کاملاً حل شده است و وضعیت افراد معلوم است.

وزیر علوم گفت: تعدادی از این افراد بعد از فارغ التحصیلی جذب دانشگاه ها شده اند، برخی نیز به دلیل گذشت زمان و محدودیت هایی که در استخدام هیات علمی در دانشگاه ها ایجاد شده است، این بررسی طول می کشد ولی وزارت علوم در حال انجام این قضیه است. این دانشجویان به وزارت علوم مراجعه کرده اند و با همکاران ما نیز صحبت کرده اند. در حال تلاش هستیم جذب و ورود فارغ التحصیلان بورسیه به دانشگاه ها به تدریج انجام گیرد.

وی درباره بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه ۹۷ گفت: لایحه بودجه تقدیم مجلس شده و در حال بررسی و نهایی شدن است. آنچه دولت می توانسته برای دانشگاه ها، پیش بینی کرده است هرچند نیاز دانشگاه ها بیشتر از این است.

رشد ۱۳ درصدی بودجه دانشگاه ها نسبت به سال ۹۶

غلامی افزود: بودجه دانشگاه ها نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین ادامه داد: بودجه ای نیز برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه ها اختصاص داده شده است که ما تلاش می کنیم این بودجه افزایش یافته و به شکلی به عنوان کمک خارج از بودجه دانشگاه ها لحاظ شود.

وزیر علوم درباره حذف جدول ۱۴ از لایحه بودجه ۹۷ و وضعیت بودجه های پژوهشی اظهار داشت: ما سال گذشته نیز نتوانستیم از این جدول ۱۴ استفاده کنیم. بحث پژوهشی کشور و دانشگاه ها همیشه مورد بحث بوده است. ما اعتقاد داریم آنچه که در قانون پیش بینی شده محقق شود و ما تقاضا داریم نگاه مسئولان به بودجه پژوهشی و یک درصد GDP برای پژوهش را محقق کنند.

امیدواری وزیر علوم برای سهم سالانه پژوهش

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با نگاه مثبت دولت و مجلس بتوانیم این مقدار بودجه پژوهشی را به صورت جهشی به یک درصد برسانیم. البته فکر نمی کنم امسال محقق شود ولی امیدوارم در سالهای دیگر محقق شود.

غلامی درخصوص اینکه قرار بود سهم سالانه پژوهش تا سال ۱۴۰۴ به ۴ درصد برسد و آیا اینکه این امر محقق می شود، خاطرنشان کرد: امیدواری همیشه خوب است، باید امیدوار باشیم و دعا کنیم.

وی گفت: برنامه ریزی ها باید طوری باشد که به این سمت حرکت کنیم و البته از طرفی این را نیز می دانیم منابع مالی تعیین می کند چقدر درصدها تأمین می شود و باید دعا کنیم و ناامید نیز نیستیم و امیدواریم سالهای آینده به این رقم دست یابیم، اگرچه کار سختی است.

 

رئیس مرکز جذب وزارت علوم:خط قرمزهای جذب اساتید در دانشگاه ها (96/9/27)

ایران کنفرانس

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم: خط قرمزهای جذب اساتید در دانشگاه ها

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به خط قرمزهای جذب اساتید در دانشگاه ها گفت: اگر استادی از نظر اخلاقی ضعف داشته باشد و یا دارای تراز علمی مناسب نباشد مانع فعالیت وی می شویم.

محمد رضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مواردی که مرکز جذب روی آن حساسیت داشته و دانشگاه ها از آن گلایه مند هستند گفت:  آنچه که مرکز جذب روی آن حساسیت دارد روشن است، ما ابتدا در مورد تراز علمی متقاضیان عضویت هیات علمی در دانشگاه ها حساس هستیم که آن را کنترل می کنیم، البته نه بعنوان اینکه صلاحیت را تشخیص بدهیم.

وی ادامه داد: دانش آموختگان هر دانشگاهی با دانش آموختگان دانشگاه های دیگر از حیث تراز علمی متفاوت هستند، برخی اصرار دارند فردی که مقاطع تحصیلی را در دانشگاه پایین تر گذرانده، در دانشگاه بالاتر مشغول به فعالیت شود که این موضوع مانند این است که چرخ ماشین پراید را برای ماشین شاسی بلند بکار بگیرید که اگر این کار صورت گیرد، هم چرخ و هم ماشین ضایع می شوند.

رئیس مرکز جذب اساتید وزارت علوم افزود:   یک نفر می خواهد ۳۰ سال کنار سایر اعضای هیات علمی، نقش آفرینی مثبت داشته باشد، پس باید تراز علمی لازم را دارا باشد،   اولین چیزی که توسط مرکز جذب لحاظ می شود، سنجش افراد از حیث تراز علمی با دانشگاه مقصد است.

رضوان طلب افزود: موضوع دوم «اخلاق استادی و سلامت اخلاقی» است که مرکز جذب روی این مساله بسیار حساس است، در این خصوص با مواردی در برخی از دانشگاه ها روبرو بوده‌ایم، افرادی بوده اند که سابقه بد اخلاقی در دانشگاهی داشته و برای اینکه این مساله گم شود به دانشگاه دیگر منتقل می شدند، ما نمی توانیم این موضوع را بپذیریم، برخی دانشگاه ها اصرار دارند که این اعضاء را جذب کنند، با اینکه سابقه آنها روشن است.

وی ادامه داد: مساله اخلاقی از دیگر خط قرمز های بسیار مهم مرکز جذب است اگر ما مطلع بشویم که استادی از نظر اخلاقی ضعف داشته و نسبت به امانت هایی که در اختیار ما در دانشگاه ها قرار دارد، امانتدار خوبی نیست و رابطه ای، غیر از رابطه آموزشی با دانشجویان برقرار می کند حتما با وی برخورد می کنیم و هیات مرکزی جذب، مانع ادامه فعالیت وی در دانشگاه می شود.

رئیس مرکز جذب اساتید وزارت علوم ادامه داد: نکته دیگر که برای ما بسیار مهم بوده، این است که یک استاد باید مخالفتی با ارکان نظام و نظام ولایی ما نداشته باشد این خط قرمز ما است بالاخره ما پذیرفتیم اصل مهمی به نام ولایت فقیه داریم و این کشور ما را نجات داده و اگر استادی قرار باشد در این خصوص تردید داشته و یا زمزمه هایی بکند که ذهن دانشجو را آلوده کند ما حتما در برابرش ایستاده و نمی توانیم وی را بپذیریم.

رضوان طلب افزود: این ها مسائلی است که ما بر روی آن حساسیت داشته و دانشگاه ها باید آن را رعایت کنند گاهی وقت ها در دانشگاهی قائل به این هستند که در مورد یکی از این موارد ما تسامح کنیم و سر تسامح کردن یا تسامح نکردن تعداد معدودی، اختلاف نظر ایجاد می شود.

 

International Conference on Applied Economics (ICOAE) 2018

International Conference on Applied Economics (ICOAE) 2018
5th to 7th July 2018
Warsaw, Poland


The aim of the ICOAE conferences is to bring together economists from different fields of Applied Economic Research in order to share methods and ideas. Proceedings will be published by Springer. Papers are accepted after peer review.

The topics to be covered include (but are not limited to):
Applied Macroeconomics
Applied International Economics
Applied Microeconomics including Industrial Organisation
Applied work on International Trade Theory including European Economic Integration
Applied Financial Economics
Applied Agricultural Economics
Applied Labour and Demographic Economics
Applied Health Economics
Applied Education Economics

For ICOAE2018 contributions are welcome from all areas of Economic Science (i.e. all subject areas included in EconLit) that use applied econometrics as their methods of analyses, with special interest in time series data estimation methodology. Indicative fields include Applied Micro- and Macroeconomics, Applied Financial Economics, Applied Agricultural Economics etcetera.

About 150 articles are submitted each year from about 40 countries with an acceptance rate of about 65%.

Proceedings will be published on-line by Springer in the series 'Springer Proceedings in Business and Economics' under the title “Advances in Time Series Data Methods in Applied Economic Research – Proceedings of the 2018 International Conference on Applied Economics (ICOAE)”. Papers are accepted after peer review.

Keynote Speakers:
Prof. Mamoru Kaneko, Waseda University, Faculty of Political Science and Economics, Tokyo, Japan.
Prof. (Emeritus) Ian Steedman, Manchester Metropolitan University, Senior Research Fellow, William Temple Foundation, Honorany Research Fellow, University of Chester, United Kingdom.

Enquiries: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Web address: http://www.i-coae.com

Organised by: Department of International Trade, Western Macedonia University of Applied Sciences, Greece – Department of Business Economics, SGH Warsaw School of Economics, Poland – Easy Conferences, Cyprus.

 

13th Annual Education and Development Conference

Call for papers: - 13th Annual Education and Development Conference
5th to 7th March 2018
Bangkok, Thailand


Enquiries: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Web address: http://www.ed-conference.org


Tomorrow People Organization is proud to invite you to 13th Annual Education and Development Conference, hosted by Tomorrow People Organization, taking place from 5-7 of March 2018 in Bangkok, Thailand. This highly exciting and challenging international Conference is intended to be a forum, discussion and networking place for academics, researchers, professionals, administrators, educational leaders, policy makers, industry representatives, advanced students, and others interested in Education.

Attendance of distinguished delegates from over 40 countries is expected from academic, governmental and NGO realms.

Education and Development Conference 2018 will provide resources and opportunities to interact with prominent leaders in the field of education and greatly expand on your global network of scholars and professionals.

We welcome: ORAL, POSTER and VIRTUAL presentations. Early submissions are strongly encouraged due to limited space in the venue, as applications are reviewed and accepted on a rolling admission basis - as long as space is available.

The conference topics include, but are not limited to: Adult Education, Arts Education, Anthropology and Education, Curriculum, Early Childhood Education, Educational Systems and Policy, Educational Psychology, Environmental Education, Gender and Education, Guidance and Counseling, Health Education, Higher Education, History of Education, IT and Education, Language Education and Literacy, Lifelong Learning, Mathematics Education, Mentoring and Coaching, Multicultural Issues in Education, Philosophy of Education, Physical Education, Primary Education, Quality in Education, Race, Ethnicity and Education, Research and Development, Rural Education, Science Education, Secondary Education, Sociology of Education, Special and Inclusive Education, Teacher Education, Values and Education, Vocational Education and Training, Other areas of Education.

Papers presented at the conference will be published in a dedicated ISBN publication of EDC 2018 Conference Proceedings.

EDC 2018 Scientific Committee:

Dr. Alex Parisky, University of Hawaii, USA
Dr. Purity Muthima, Kenyatta University, Kenya
Prof. Sheila Matoti, Central University of Technology, Free State, South Africa
Dr. Wilfred Bock, Al Ain American Academy, UAE
Prof. Wendy Setlalentoa, Central University of Technology, Free State, South Africa

Applications are accepted online at: http://www.ed-conference.org/apply.html

Join the growing EDC community of leaders in education and spend three days in the beautiful city of Bangkok.


We look forward to seeing you in Bangkok in March 2018!

Sincerely,

EDC 2018 Organizing Committee
Email: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Website: www.ed-conference.org

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس