کل

آغاز ثبت نام تسهیلات سربازی برای دانش آموختگان برتر از اول فروردین (93/12/23)

ایران کنفرانس

آغاز ثبت نام تسهیلات سربازی برای دانش آموختگان برتر از اول فروردین

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان از اعطای تسهيلات نظام وظيفه تخصصي به دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ثبت نام در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان از اول فروردین ۹۴ آغاز می شود.

دکترغلامعلی منتظر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به دانش آموختگان برتر دانشگاه‌ها گفت: از اول فروردین ۹۴ ، دانش آموختگان برتر دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند برای ثبت نام به سامانه اطلاعاتی بنياد ملی نخبگان به نشانی (www.soraya.bmn.ir) مراجعه کرده و مدارک درخواست شده را در سامانه بارگذاری کنند پس از بررسی نتیجه به آنها اعلام می شود.

وی در خصوص تسهیلات مذکور نیز گفت: این تسهیلات، نظام وظیفه تخصصی است که افراد واجد شرایط از سوی بنیاد ملی نخبگان به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می شوند با هماهنگی که با ستاد کل صورت گرفته این افراد با گذراندن یک طرح تحقیقاتی در مدت زمان، نصف زمان معمول بقیه مشمولان می توانند دوره نظام وظیفه خود را طی کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان افزود: ظرفیت خاصی برای اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی در نظر گرفته شده است که به تمام افراد واجد شرایط اعطا می شود.

منتظر در خصوص اینکه دانش آموختگان برتر تا چه زمانی برای ثبت نام فرصت دارند، گفت: ثبت نام از اول فروردین ۹۴ آغاز می شود و واجدان شرایط همیشه می توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند و هر کسی واجد شرایط باشد معرفی می شود.

مهم‌ترين نكات اين تسهيلات به شرح زير است:

بنياد ملّي نخبگان براساس آيين‌نامة «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهيلات ويژه‌اي را براي دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها براي طيّ دورة نظام‌وظيفة تخصصي اعطا مي‌كند.

۱.صرفاً دانش‌آموختگان دورة كارشناسي‌ارشد و دكتري تخصصي و نيز دانشجويان دورة دكتري تخصصي كه از طرح‌نامة رسالة خود دفاع كرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دكتري حرفه‌اي پزشكي معادل دورة كارشناسي‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصي پزشكي معادل دورة دكتري تخصصي محسوب مي‌شوند.

۲. دانش‌آموختگان براساس امتياز حاصل از مجموع فعاليت‌هاي نخبگاني در زمان تحصيل (و نه صرفاً داشتن مقاله) مي‌توانند از تسهيلات نظام وظيفة تخصصي بهره‌مند شوند.

۳. دانش‌آموختگاني كه حداكثر سه سال از زمان دانش‌آموختگي آنان گذشته باشد مجاز به استفاده از تسهيلات هستند.

۴. بررسي پروندة دانش‌آموختگان منوط به ثبت كامل اطلاعات متقاضي در سامانة اطلاعاتي بنياد ملّي نخبگان (www.soraya.bmn.ir) است و هيچ يك از مدارك به‌طور دستي تحويل نمي‌شود.

۵. دانش‌آموختگان براي نام نويسي در سامانه بايد شرايط زير را داشته باشند:

۵-۱. دانش‌آموختگاني كه ميانگين كلِ دورة كارشناسيِ آنان بيش از ۱۶، ميانگين كلِ دورة كارشناسي‌ارشد و نيز دورة دكتري بيش از ۱۷ باشد.

۵-۲. برگزيدگان آزمون‌هاي سراسري ورود به دانشگاه (رتبه‌هاي زير ۳۰۰ در دورة كارشناسي يا دكتري حرفه‌اي، رتبه‌هاي زير ۱۰ در دورة كارشناسي ارشد و زير ۵ در دورة دكتري تخصصي) / برگزيدگان المپيادهاي ملّي دانش‌آموزي (آموزش و پرورش) و المپيادهاي ملّي دانشجويي (وزارت علوم و وزارت بهداشت)

شرط ۵-۲ با شروط زير قابل جايگزيني است:

۵-۳. مشمولان جايزه‌هاي تحصيلي بنياد و نيز كساني كه طبق مقررات قبلي بنياد از كمك هزينه‌هاي تحصيلي بنياد بهره‌مند شده‌اند.

۵-۴. برگزيدگان جشنواره‌هاي بين‌المللي خوارزمي، بخش دانشجويي جشنوارة جوان خوارزمي (بين‌المللي و دانشجويي)، جشنوارة رازي و جشنوارة فارابي

۵-۵. مخترعان برتر براساس آيين‌نامة شناسايي و پشتيباني از اختراع‌هاي برگزيده

۵-۶. برگزيدگان آزمون جامع، پيش كارورزي، دستياري و دانش‌نامة تخصصي در رشته‌هاي پزشكي، داندان‌پزشكي و داروسازي

يادآوري مهم: اين شروط صرفاً شرايط لازم براي بررسي پرونده است و شرط كافي، كسب امتياز از مجموع فعاليت‌هاي نخبگاني براساس مقررات بنياد است.

۶. باتوجه به اينكه امتيازهاي دانش‌آموختگان به كمك نرم افزار تخصصي محاسبه مي‌شود لازم است:

۶-۱. همة اطلاعات به طور كامل در سامانه بارگذاري شود. بديهي است تا تكميل نهايي اطلاعات، فرايند بررسي آغاز نمي‌شود.

۶-۲. زمان بررسي پرونده (از زمان تكميل نهايي پرونده) در سامانه ۳۰ روز است و صرفاً پس از پايان اين زمان، امكان پاسخگويي وجود خواهد داشت.

۷.اين مقررات از ابتداي سال ۱۳۹۴ اجرا خواهد شد.

 

ابلاغ آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها+ جزییات تغییرات (93/12/22)

ایران کنفرانس

ابلاغ آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها+ جزییات تغییرات

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها خبر داد.

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر و با اشاره به تغییرات اعمال شده در این آیین نامه، افزود: آیین‌نامه‌ای که مدتی پیش ابلاغ شد مورد اعتراض برخی از دانشجویان بود و نیاز به بازنگری داشت، که پس از اعمال تغییرات به دانشگاهها ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، آیین نامه جدید به گفته معاون آموزشی وزارت علوم سه تغییر عمده داشت که عبارت است از: تغییر اول این است که قرار شد میانگین معدل کارشناسی که 16 بود با توجه به نظام نمره‌دهی دانشگاه‌های مختلف طرازبندی شود. تغییر دوم این است که شیوه امتیازدهی به مقالات که بر اساس ارتقای دانشگاه بود حذف شد و جدولی تعبیه شده که متناسب با خود دانش آموختگان امتیازدهی می‌شود. تغییر آخر در مورد نمره زبان است. نمره زبان در آیین‌نامه قبلی حداقل 70 بود که در آیین‌نامه جدید این نمره به 50 کاهش داده شد.

در آیین نامه قبلی جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی ۷۰ درصد بود که ۱۰ امتیاز آن به پژوهش اختصاص داشت که در آیین نامه جدید به ۷ امتیاز کاهش پیدا کرد همچنین شیوه امتیازدهی به مقالات بر اساس آئین نامه ارتقاء دانشگاه بود که این مساله نیز حذف شد. همچنین نمره زبان حداقل ۷۰ بود که به ۵۰ کاهش یافت و این کمک بسیار خوبی برای دانشجویان مستعد است که در آئین نامه قبلی مغفول مانده بود.

بر اساس آیین نامه اصلاح شده،به دانشگاه‌های برتر اجازه داده شد تا 20 درصد از دانشجویان ممتاز روزانه و شبانه خود را در قالب استعداد درخشان پذیرش کنند.

 

2015 FALL GLOBAL SYMPOSIUM ON IFORMATION AND NETWORK SECURITY

2015 FALL GLOBAL SYMPOSIUM ON IFORMATION AND NETWORK SECURITY
September 25-26, 2015
Los Angeles, United States of America


CALL FOR PAPERS

Early Bird Discount is 100.00 USD if paid by August 26, 2015

Presenter Fee: 500.00 USD
Attendee Fee: 350.00 USD

- Submission of an abstract, topic of interest or proposal will be accepted for the purpose of registration.
- Time schedule to be determined later after all the papers have been received.
- 30 minute presentation per paper.

Enquiries: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Web address: http://www.uofriverside.com/conferences/management-conferences/global-symposium-on-information-and-network-security/
Sponsored by: University of Riverside

TOPICS

Abstracts of research papers in 150-200 words are invited from IT personnel, software designers, executives, supervisors, managers, administrators, educators and Ph.D. scholars/Post Graduate students on contemporary issues in Information and Network security befitting any of the conference tracks mentioned below. Topics of interest for submissions include, but are not limited to:

- Security of Web-based applications and services
- Anti-malware techniques: detection, analysis, and prevention
- Intrusion prevention, detection, and response
- Security for electronic voting
- Combating cyber-crime: anti-phishing, anti-spam, anti-fraud techniques
- Privacy and anonymity technologies
- Network perimeter controls: firewalls, packet filters, and application gateways
- Security for emerging technologies: sensor networks, wireless/mobile (and ad hoc) networks, and personal communication systems
- Security for Vehicular Ad-hoc Networks (VANETs)
- Security for peer-to-peer and overlay network systems
- Security for electronic commerce: e.g., payment, barter, EDI, notarization, time-stamping, endorsement, and licensing
- Implementation, deployment and management of network security policies
- Intellectual property protection: protocols, implementations, metering, watermarking, digital rights management
- Integrating security services with system and application security facilities and protocols
- Public key infrastructures, key management, certification, and revocation
- Special problems and case studies: e.g., trade-offs between security and efficiency, usability, reliability and cost
- Security for collaborative applications: teleconferencing and video-conferencing
- Software hardening: e.g., detecting and defending against software bugs (overflows, etc.)
- Security for large-scale systems and critical infrastructures
- Integrating security in Internet protocols: routing, naming, network management

Enquiries: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

Sponsored by: University of Riverside

 

International Conference on Green Computing and Engineering Technology

International Conference on Green Computing and Engineering Technology

We are pleased to inform you that the GyanCity Research Lab, MIR Lab, India and Aalborg University, Denmark is organizing International Conference on Green Computing and Engineering Technology, ICGCET 2015 to be held on July 25h - 26th, 2015. The main objective of ICGCET'15 is to present the research from different areas of science and technology. This conference provides a platform for researchers and scientists across the world to exchange and share their experiences and research results about all aspects of electronics and information technology. This conference also provides an opportunity to interact and establish professional relations for future collaboration. The conference aims to promote innovations and work of researchers, engineers, students and scientists from across the world on Advancement in electronic and computer systems.
The ICGCET 2015 technical program will consist of plenary and keynote lectures in which the leading experts will present state-of-the-art reviews of rapidly-developing technology in addition to the latest significant findings and developments in all related fields. The event is expected to bring together more than 500 academicians, researchers, managers, designers, practitioners and users who both advocate and adopt distinctively participatory approaches in the development of systems, services and technology in the field of Electronic and Computer systems.
We invite you to contribute research papers in the conference. Please consider our invitation. We look forward to hearing from you and appreciate your consideration. We look forward to see you in Dubai.

Abstract and Full Paper submission: 15th April, 2015.
Notification of Acceptance: As Soon As Possible After Review of 4-5 Reviewers
Final Paper submission: 15th June, 2015.
Author Registration: 20th June, 2015.
Conference: 25-26 July,2015.

NOTE: Below we have mentioned the topics for the conference. We welcome original contribution in the areas of hardware and software systems, but are not limited to:

- Manufacturing Processes
- Surface Engineering
- Engineering Materials
- Quality Engineering
- Heat Treatment
- Computation for Material and manufacturing
- Automobile Engineering
- Manufacturing Automation
- Modeling and Simulation of Manufacturing process
- Condition Monitoring
- Machine Tools and Tooling
- Precision Manufacturing and Inspection
- Manufacturing System Designs
- Heat Transfer in Materials
- Next generation wireless networks
- Satellite communication
- Near Field Communication (NFC)
- Wireless sensor networks
- Internet Protocol
- Hardware/ Software design
- Processors/devices designs
- Low Power VLSI Design
- Green Communication
- Energy Efficient Design
- Thermal Aware Energy Efficient Design
- Process Variation Aware Green Design
- IO Standards Based Green Design
- Next Generation Technology and Competitiveness and Productivity
- Biometric
- Biomedical Imaging
- Management of Innovation
- Globalization
- Technology Sustainability
- Technology for growing economies
- Patents
- Environment and Unconventional Energy Development
- R and D management
- Next Generation Communication Technology 4G/5G
- Microwave Communication
- Antennas
- High frequency components and microwave sources
- Emerging Technologies and Applications.
- Real Time Embedded & Control Systems
- Nano chips
- Multi-core System Design
- Industrial Automation
- Memory Designs
- Solar Energy Technology
- Laser and Electro-optics
- Quantum Computing
- Optical Communications
- Optical Networks and Systems
- Wireless Power Charging
- Photonics on chip
- FPGA Based Design
- Image Processing
- Computer Vision
- Wireless Sensor Network
- Cloud Computing
- Stegnography

All the participants are encouraged for their contribution to the conference through submissions of their research abstracts and papers. Originality and unpublished results of conceptual, experimental or theoretical work in all areas of electronics and computer systems are encouraged and cordially invited for presentation at the conference.

Dr. D. M. Akbar Hussain, Member IEEE
Conference Chair
Affiliation:
Department of Energy Technology, Section for Power Electronics Systems
Niels Bohrs Vej 8, 6700 Esbjerg DENMARK
Tel: (45) 99 40 77 29
Fax: (45) 75 45 36 43
Email: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
URL: http://personprofil.aau.dk/profil/110258
ICGCET 2015
25-26 JULY 2015, Dubai, UAE
Conference Website: http://www.icgcet.org/

Enquiries: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

Sponsored by: Gyancity Research Lab, MIR Lab, Scopus, IEEE

 

Constructing and Defining Food Practices

Constructing and Defining Food Practices
The Food Project


Tuesday 15th September - Thursday 17th September 2015
Mansfield College, Oxford, United Kingdom


Call for Presentations:
Food and consumption are, undeniably, enmeshed in all aspects of human existence. Our history and culture, as well as our economic and social circumstances, determine and reflect our relationship with food, cuisine, food-ways, and food practices. The Making Sense of Food Project seeks to foster inter-disciplinary dialogue about the way in which meaning is constructed and negotiated via food and the myriad ways in which such is expressed. In particular, we seek to explore and investigate a core set of questions around the meaning of food itself and what we might describe as food practices (itself an idea to be explored and defined during the course of the meeting):

- What does food mean and symbolize? How is that meaning created? How is that meaning communicated?

- How are food practices defined, shaped, delineated, modified, resisted, reinvented, etc.? By whom? For whom?

Food as a global activity requires an integrated approach for its understanding. As such, FOOD4 is inviting presentations from different disciplines and approaches that would enhance the interdisciplinary nature of the topic. The proposed presentations should serve as the beginning of an ongoing dynamic dialogue, with the ultimate goal of moving beyond the limits of the conference itself in order to assist communities in substantive ways. With this spirit in mind, presentations, papers, performances, works-in-progress, and/or workshop proposals for FOOD4 are invited to address issues related to any of the following areas (or combination of them):

- Appetites (connection between food and starvations, sex, desire, hunger, etc.)
- Place and space (private vs public eating, formal vs informal food movements, etc)
- Authenticity (traditional vs new, cycles or trends, etc.)
- Globalization (conquest and contemporary, exchange, standardization, food products all over)
- Ability of language to capture, or not, multi-sensorial nature of the food experience
- Food activism (social changes, resistance, reactions, solutions, etc.) and creating food literacy
- Food practices (diets, vegetarianism, food fads, ritual foods, etc.)
- Teaching of food (food literacy, food history, food and identity, etc.)
- Food as identifier (collectively, regionally, religiously, etc.)
- Food in the 21st century (as it intersects with the advent of social media, immigration, globalization, etc.)
- Food and technology (GMOs, scientific testing of "good" and "bad" foods, additives, etc.)
- Food and economics (connection between food and class, food policies, subsidies, etc.)

What to Send:
300 word abstracts should be submitted by Friday 1st May 2015. If an abstract is accepted for the conference, a full draft paper should be submitted by Friday 10th July 2015. Abstracts should be submitted simultaneously to both Organising Chairs; abstracts may be in Word or RTF formats with the following information and in this order:

a) author(s), b) affiliation as you would like it to appear in programme, c) email address, d) title of proposal, e) body of proposal, f) up to 10 keywords.
E-mails should be entitled: FOOD4 Abstract Submission.

Please use plain text (Times Roman 12) and abstain from using footnotes and any special formatting, characters or emphasis (such as bold, italics or underline). We acknowledge receipt and answer to all paper proposals submitted. If you do not receive a reply from us in a week you should assume we did not receive your proposal; it might be lost in cyberspace! We suggest, then, to look for an alternative electronic route or resend.

Organising Chairs:
Nina Namaste: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Rob Fisher: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

The conference is part of the Making Sense of: programme of research projects. It aims to bring together people from different areas and interests to share ideas and explore various discussions which are innovative and exciting. All proposals accepted for and presented at the conference must be in English and will be eligible for publication in an ISBN eBook. Selected proposals may be developed for publication in a themed hard copy volume(s). All publications from the conference will require editors, to be chosen from interested delegates from the conference.

Inter-Disciplinary.Net believes it is a mark of personal courtesy and professional respect to your colleagues that all delegates should attend for the full duration of the meeting. If you are unable to make this commitment, please do not submit an abstract for presentation.

For further details of the conference, please visit:
http://www.inter-disciplinary.net/probing-the-boundaries/making-sense-of/food/call-for-presentations/


Please note: Inter-Disciplinary.Net is a not-for-profit network and we are not in a position to be able to assist with conference travel or subsistence.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس