کل

دانشگاه تهران در مقطع دکتری دانشجوی استعداد درخشان می پذیرد (99/2/16)

ایران کنفرانس

دانشگاه تهران در مقطع دکتری دانشجوی استعداد درخشان می پذیرد

دانشگاه تهران از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر کارشناسی ارشد در کلیه رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه، دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت آموزشی دانشگاه تهران درخصوص پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره دکتری (PH.D) سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

دانشگاه تهران در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم کردن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره دکتری؛ به استناد آئین‌نامه شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی شورای آموزشی دانشگاه؛ از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در کلیه رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز؛ به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه، دانشجو می‌پذیرد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems1.ut.ac.ir قسمت داوطلبان استعداد درخشان و سپس انتخاب عنوان پذیرش از ۱۷ اردیبهشت تا‬ لغایت ۱۳ خرداد ‬ اقدام کنند.

در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام و جهت پاسخگویی سوالات احتمالی در خصوص شیوه نامه به آدرس ایمیل  آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید  دفتر استعداد درخشان دانشگاه و مشکلات سیستمی با سامانه پشتیانی مرکز انفورماتیک به آدرس ایمیل  آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید  مکاتبه کنید.

 

آینده تحصیلی دانشجویان بین المللی در هاله ابهام (99/2/11)

ایران کنفرانس

آینده تحصیلی دانشجویان بین المللی در هاله ابهام

نظرسنجی از ۱۹ هزار دانشجوی بین المللی سه حوزه آسیا، اروپا و آمریکا نشان می دهد شیوع کرونا موجب شده است نیمی دانشجویان از ادامه تحصیل در خارج از کشور خود منصرف شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان بین‌المللی آینده در چین، هند، اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی همچنان به بحران کروناویروس واکنش نشان می‌دهند و نظام بین المللی رتبه بندی آموزش عالی کیواس با جمع آوری نظرات دانشجویان، واکنش آنها را سنجیده است.

کروناویروس یا کووید ۱۹ بخش‌های مختلف در سراسر جهان را متحول کرده است و آموزش عالی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از بسته شدن دانشگاه‌ها تا سرمایه گذاری در یادگیری آنلاین و حمایت از قرنطینه دانشجویان و کارکنان، از جمله اقداماتی است که دانشگاه‌ها با شیوع کرونا ویروس آن را انجام داده اند و خود را با حالت جدید سازگار کردند.

با نگاهی به سال تحصیلی آینده، بسیاری از مؤسسات آموزش عالی دنیا نگران جذب دانشجویی بین المللی خود در این شرایط محدود جهانی هستند.

نظام بین المللی رتبه بندی آموزش عالی کیواس به تازگی با متخصصان آموزش عالی جهانی صحبت کرده است و آنها بسیاری از چالش‌های کلیدی که با آن روبرو هستند را مورد تاکید قرار دادند، از جمله اینکه: «سعی داریم دانشجویان، اساتید و کارکنان خود را ایمن و سالم نگه داشته و در عین حال تلاش می‌کنیم عملکردهای عادی را نیز حفظ کنیم. ما همچنین نگران ثبت نام در تابستان و پاییز هستیم.»

برخی از متخصصان یادآور شدند: «تأثیر کروناویروس بر روی دانشجویان بسیار چشمگیر بوده است به این معنی است که فشار برای تخصیص بودجه برای رفع کمبودهای ایجاد شده وجود دارد. همچنین موضوعات ارتباطی و گزینه‌های آموزش از راه دور وجود دارد که مشکلاتی را ایجاد می کنند»

سلامتی دانشجویان و کارکنان بزرگترین چالش از نظر متخصصین آموزش عالی

همچنین بزرگترین چالش از نظر این متخصصین سلامتی دانشجویان و کارکنان است. جلوگیری از ترس؛ حفظ پیشرفت تحصیلی با راه حل های نوآورانه آموزشی، مانند آموزش آنلاین؛ کسب درآمد کم‌تر از دانشجویان و هزینه‌های مربوط به ضروریات مرتبط با کرونا ویروس از دیگر چالش‌های این بخش است.

نگرانی‌های مربوط به پایداری مالی و جذب دانشجویان بین المللی بسیار برجسته است و دانشگاه‌ها تأکید می‌کنند شرایط به گونه‌ای است که که هر گونه برنامه‌ریزی ممکن را محدود می‌سازد.

نظام بین المللی رتبه بندی آموزش عالی کیواس با یک بررسی مداوم از دانشجویان بین المللی، وضعیت آنها را نسبت به همه گیری کروناویروس بررسی کرده است. این نظرسنجی از ماه فوریه ۲۰۲۰ آغاز شده و تاکنون ۱۹ هزار دانشجو در این نظرسنجی شرکت کرده اند. البته این نظرسنجی همچنان برای اطلاع‌رسانی به مؤسسات و استراتژی‌های جذب دانشجویان بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

نکته مورد توجه این است که دانشجویان بین المللی چینی، اتحادیه اروپا، هند و آمریکای شمالی با یکدیگر تفاوت دارد.

از دانشجویان آینده نگر بین المللی پرسیده شد که آیا برنامه‌های آنها برای تحصیل در خارج از کشور از طریق شیوع تاج ویروس تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر. به طرز جالب توجهی، بسیاری از پاسخ دهندگان تحت تأثیر این بحران بوده اند و در نتیجه برنامه‌های خود را تغییر داده اند.

نیمی از دانشجویان تحت تأثیر بحران کروناویروس

۶۶ درصد دانشجویان چینی، دانشجویان اروپا ۴۷ درصد، دانشجویان هندی ۵۷ درصد و دانشجویان آمریکای شمالی ۵۳ درصد گفتند بله تأثیر گذاشته است. از این میان ۱۵ درصد چینی‌ها معتقد بودند تأثیری نداشته است. ۱۹ درصد دانشجویان اروپایی، ۱۳ درصد دانشجویان هندی و ۱۶ درصد دانشجویان آمریکای شمالی نیز یادآور شدند که تأثیری نداشته است.

در این میان برخی نیز گزینه نمی دانم را انتخاب کردند که چینی‌ها ۱۹ درصد، اروپایی‌ها ۳۴ درصد، هندی‌ها ۳۰ درصد و آمریکای شمالی‌ها ۳۱ درصد بودند.

در پرسش دیگری از دانشجویان بین‌المللی آینده پرسیده شد که چگونه کروناویروس برنامه آنها را برای تحصیل در خارج از کشور تغییر داده، آیا این امر باعث شده است که آنها مجبور شوند ورود خود را تا سال آینده به تعویق بیاندازند یا حتی برنامه‌های آن‌ها برای تحصیل در خارج از کشور را تغییر دهند.

۴۸ درصد دانشجویان چینی، ۴۰ درصد دانشجویان اروپایی، ۵۴ درصد دانشجویان هندی و ۵۱ درصد دانشجویان آمریکای شمالی تاکید کردند که برنامه خود را به تعویق می‌اندازند.

همچنین برخی از آنها اعلام کردند که قصد دارند در کشور دیگری تحصیل کنند و تعداد زیادی عنوان کردند که دیگر قصدی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ندارند.

تغییر در تصمیم ادامه تحصیل در خارج از کشور دانشجویان به دلیل شیوع کرونا

این امر به وضوح نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان در درجه اول تصمیم می‌گیرند تا ورود خود را به سال بعد موکول کنند یا به تعویق بیاندازند.

بسیاری از پاسخ دهندگان همچنین اظهار داشتند که هیچ یک از گزینه‌های ذکر شده را نمی‌خواهند و این نشان می‌دهد که بسیاری هنوز در حال یافتن راه حل های جایگزین برای برنامه‌های تحصیل خود در خارج از کشور هستند.

در این مواقع نامشخص، بسیار مهم است که مؤسسات به دانشجویان بین‌المللی نزدیک شوند تا درک کنند که آنها چه قصد و تصمیمی دارند و نیازهای آن‌ها چیست.

همچنین از دانشجویان بین المللی پرسیده شد که آیا علاقه مند هستند که بخاطر شیوع کروناویروس، به جای اینکه در محیط سنتی دانشگاه به تحصیل بپردازند، به صورت آنلاین ادامه تحصیل دهند.

دانشجویان علاقه‌ای به تحصیل کامل به صورت آنلاین ندارند

تنها ۹ درصد دانشجویان چینی، ۶ درصد دانشجویان اروپایی، ۸ درصد دانشجویان هندی، ۹ درصد دانشجویان آمریکای شمالی بسیار علاقمند به ادامه تحصیل به صورت آنلاین بودند. در مقابل ۳۷ درصد دانشجویان چینی، ۴۱ درصد دانشجویان اروپایی، ۵۰ درصد دانشجویان هندی، ۴۸ درصد دانشجویان آمریکای شمالی به هیچ وجه علاقه‌ای به ادامه تحصیل به صورت آنلاین نداشتند.

این نتایج نشان می‌دهد که بخش بزرگی از پاسخ دهندگان هیچ علاقه‌ای به تحصیل به صورت آنلاین ندارند. این موضوع نشان می‌دهد که مؤسسات نیاز به ارتباط بهتر با مزایای یادگیری آنلاین دارند.

برای اطلاع از اینکه دانشجویان بین المللی از مؤسسات چه انتظاراتی دارند، از آنها پرسیده شد که آنها فکر می‌کنند مؤسسات آموزش عالی چه اقداماتی را باید برای محدود کردن تأثیر کروناویروس باید اجرا کنند.

به پاسخ دهندگان اجازه داده شد گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنند: ارائه دروس تئوری به صورت آنلاین، اطمینان از دسترسی به متخصصان بهداشت (به عنوان مثال پرستار) برای دانشجویان، ایجاد یک خط تلفنی ۲۴ ساعته برای دانشجویان، اطمینان از اینکه مواد ضدعفونی کننده به طور گسترده در پردیس دانشگاهی وجود دارد، برگزاری سخنرانی‌ها و سمینارها در اتاق‌های بزرگ‌تر برای به حداقل رساندن تماس.

دانشجویان بیشتر به دانستن نحوه بورسیه‌های تحصیلی علاقمندند

دانشجویان چینی بیشتر گزینه اطمینان از دسترسی به متخصصان بهداشت را انتخاب کردند (۶۰ درصد)، دانشجویان اروپایی بیشتر گزینه ارائه دروس تئوری به صورت آنلاین (۷۰ درصد)، دانشجویان هندی بیشتر گزینه‌های ایجاد یک خط تلفنی ۲۴ ساعته برای دانشجویان و ارائه دروس تئوری به صورت آنلاین (۵۸ درصد) و دانشجویان آمریکای شمالی بیشتر گزینه ارائه دروس تئوری به صورت آنلاین (۶۴ درصد) را انتخاب کردند.

دانشجویان بین المللی به دنبال اطلاعات و منابع خاص درمورد کروناویروس هستند و مؤسسات باید برای پاسخگویی به هرگونه سوال یا سؤالی که ممکن است دانشجویان داشته باشند آماده باشند. در نظرسنجی از پاسخ دهندگان خواسته شد تا محدوده اطلاعات مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

تحقیق در مورد کدام برنامه برای ادامه تحصیل، انتخاب مقصد مطالعه، برنامه نویسی و مقاله نویسی، بورسیه‌های تحصیلی و اشکال جایگزین مطالعه از جمله محدوده این اطلاعات بودند.

برای دانشجویان چینی گزینه‌های تحقیق در مورد کدام برنامه برای ادامه تحصیل و اشکال جایگزین مطالعه (۳۱ درصد) اهمیت دارد. اما در مقابل برای دانشجویان اروپایی (۴۲ درصد) برای دانشجویان هندی (۵۴ درصد) و برای دانشجویان آمریکای شمالی (۵۲ درصد) گزینه اطلاع از میزان بورسیه‌های تحصیلی اهمیت دارد.

این نشان می‌دهد که دانشجویان بین المللی در طی فرایند تصمیم گیری خود نیازمند طیف وسیعی از پشتیبانی هستند و مؤسسات باید در این مطالب آموزنده سرمایه گذاری کنند و به طور واضح دسترسی به این منابع را به دانشجویان بین‌المللی اطلاع دهند.

چین بزرگترین کشور مبدأ برای دانشجویان بین المللی است. این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان، برای تحصیلات عالی در خارج از کشور دانشجو می‌فرستد. طبق اعلام یونسکو، بیش از ۹۲۸ هزار دانشجوی چینی در سال ۲۰۱۹ در خارج از کشور تحصیل کرده اند. در ایالات متحده، چین بزرگترین منبع دانشجویان بین المللی است و بیش از ۳۲۱ هزار دانشجوی چینی تصمیم به تحصیل در آنجا دارند.

این موضوع در استرالیا، نیوزیلند، کانادا و انگلیس نیز وجود دارد و این کشورها بیشترین میزان دانشجویان بین المللی خود را از چین دریافت می‌کنند.

دانشجویان در سراسر اتحادیه اروپا هم به طور چشمگیری تحت تأثیر شیوع کرونا ویروس در سراسر قاره قرار گرفته اند.

هند نیز مانند چین، یک بازار منبع بسیار مهمی برای بخش آموزش عالی جهانی است. طبق اعلام یونسکو، بیش از ۱۴۲ هزار دانشجوی هندی در ایالات متحده مشغول به تحصیل هستند، تقریباً ۵۲ هزار نفر در استرالیا تحصیل می‌کنند، بیش از ۳۲ هزار نفر در کانادا تحصیل می‌کنند و بیش از ۱۶ هزار نفر در انگلستان مشغول به تحصیل هستند. با این ارقام، واضح است که هند برای بسیاری از مؤسسات پیشرو در جهان یک بازار مهم و اساسی است.

در حالی که دانشجویان بین المللی آمریکای شمالی بخش کوچکی از گروه بین المللی دانشجویان را نسبت به کشورهای چین و هند تشکیل می‌دهند اما آنها نیز به عنوان یک بازار مهم تحت‌تأثیر بحران کرونا ویروس قرار گرفته اند.

 

تسهیلات جدید برای دانشجویان آزاد/ عدم پرداخت شهریه برای ۳ درس در ترم های آینده (99/1/30)

ایران کنفرانس

تسهیلات جدید برای دانشجویان آزاد/ عدم پرداخت شهریه برای ۳ درس در ترم های آینده

براساس مصوبه جدید هیات رییسه دانشگاه آزاد، دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که در این ترم در امتحانات نمره پایینی کسب کنند، می توانند تا ۳ درس را بدون پرداخت شهریه به صورت حضوری بگذرانند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، چندین مصوبه آموزشی داشت که یکی از موضوعات آن مربوط به دانشجویانی است که نمره پایینی در کلاس های مجازی دریافت می کنند.

بر همین اساس هیات رئیس دانشگاه آزاد مصوب کرد که دانشجویانی که این ترم در کلاس‌ های مجازی شرکت کرده اند، چنانچه در مقطع کارشناسی نمره کمتر از ۱۲ و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نمره زیر ۱۴ کسب کنند، تا یک سال فرصت دارند، مازاد بر واحدهای انتخابی تا سقف ۳ درس را مجددا انتخاب کنند.

دانشجویان می توانند این ۳ درس را بدون پرداخت شهریه انتخاب و سپس در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و نمره خود را ارتقا دهند.

 

بخشنامه وزارت علوم درباره امتحانات پایان ترم ابلاغ شد (99/1/26)

ایران کنفرانس

بخشنامه وزارت علوم درباره امتحانات پایان ترم ابلاغ شد

وزارت علوم تحقیقات و فناوری بخشنامه برنامه ریزی و برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ را به دانشگاه ها ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت علوم تحقیقات و فناوری بخشنامه‌ای برای برنامه ریزی و برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که به شرح زیر است:

۱- ممکن است دانشگاه با بررسی همه جوانب و به ویژه با تأکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارشناسان، برگزاری آزمون به روش حضوری را امکانپذیر تشخیص دهد. دانشگاه‌هایی که تمایل دارند تا امتحانات همه یا برخی از دروس به صورت حضوری برگزار شود به این نکته توجه داشته باشند که برگزاری آزمون حضوری بر اساس تقویم نیمسال جاری، بهترین وضعیت متصور است، زیرا تعویق بازه امتحانات تبعاتی را در پی دارد که باید به دقت بررسی و در نظر گرفته شود.

به ویژه برای دانشجویانی که در نیمسال پایانی تحصیل خود قرار دارند، تعویق زمان امتحانات پایان نیمسال و یا تعدادی از دروس، به جز اینکه از نظر قانونی می‌تواند ثبت نام آنها در صورت قبولی در مقطع بالاتر را با مشکلات اجرایی روبه رو کند، موجب افزایش استرس و کاهش کارآمدی آنها در امتحانات پایانی نیمسال جاری می‌شود.

۲- چنانچه در بند ۱۸ نامه شماره ۸۶۳ تاریخ ۱۳۹۹.۰۱.۱۱ نیز ذکر شد، در صورت تشخیص الزام برگزاری جلسات آزمون پایانی به روش حضوری، دانشگاه‌های محل زندگی دانشجو، همکاری لازم را با دانشگاه محل تحصیل دانشجو در اجرای آزمون و ارسال برگه امتحانی یا نمره کسب شده به دانشگاه مبدا داشته باشند. روشن است که تشخیص استفاده از این امکان برعهده دانشگاه مبدا یا محل تحصیل دانشجو، پس از هماهنگی با دانشگاه محل زندگی او است.

۲- دانشگاه‌هایی که برگزاری آزمون حضوری را به دلایل منطقی نپذیرفته اند لازم است با پیروی از برنامه معینی، بخشی یا تمام ارزشیابی آموخته‌های دانشجویان را به شیوه مستمر، در طول نیمسال و با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی برگزار کنند. این ارزشیابی که از تنوع بالایی برخوردار است می‌تواند یک یا چندین نمونه مؤثر از میان موارد زیر را در بر بگیرد:

الف-اجرای آزمون کوتاه در هر جلسه آموزش الکترونیکی اغلب سامانه‌ها مانند Moodle و Adobe connect امکان اجرای آزمون را دارند. در سایر سامانه‌ها نیز این امکان وجود دارد یا قابل ایجاد است.

ب-ارائه تکلیف یا تمرین برای هر جلسه درس، تمرین‌ها و تکالیف هر جلسه درس می‌تواند به عنوان تمام یا بخشی از نتیجه ارزشیابی پایانی مورد نظر قرار بگیرد.

پ-تعریف پروژه‌های مختلف برای یک درس، متناسب با هدف‌های برخی از درس‌ها، امکان تعریف و واگذاری اجرای پروژه‌هایی که برای اجرای آن لزومی به خارج شدن دانشجو از منزل یا نقض قانون فاصله گذاری اجتماعی نیست، وجود دارد.

ت-استفاده از شیوه‌های صوتی و صوتی-تصویری، امکان ارزشیابی میزان و کیفیت فعالیت دانشجو در هر جلسه و در طول نیمسال از طریق بررسی، مشاهده و یا ضبط فعالیت‌های دانشجو وجود دارد.

۳- علاوه بر اینها در صورت عدم برگزاری جلسات حضوری آزمون، کلیه امتحانات یا برخی از آنها به ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که تعداد دانشجویان یک کلاس اغلب محدود و انگشت شمار است، به صورت امتحان کتبی و یا شفاهی از طریق برگزاری ارتباط برخط بین استاد و دانشجو انجام شود.

در مورد برخی از دروس و به تشخیص استاد درس در صورتی که این اطمینان وجود داشته باشد که همه دانشجویان کلاس به تجهیزات رایانه‌ای مناسب و کافی دسترسی دارند و سرعت اینترنت برای برقراری و حفظ ارتباط مناسب است، می‌توان با کمک یک دوربین مبتنی بر وب به روش مستقیم از دانشجو امتحان گرفت.

در این صورت استاد پرسش را در اختیار دانشجو می‌گذارد و وی بلافاصله و در حضور استاد به روش مجازی شروع به ارائه پاسخ بر روی وایت بورد و یا برگه کاغذ سفید می‌کند. برگه پاسخ داده شده، به عنوان برگه امتحان تبدیل به تصویر و سپس ذخیره سازی می‌شود.

۴- ارزیابی نهایی دانشجو باید به صورت ترکیبی از روش‌های مختلف انجام شود تا تصویر معتبرتری از میزان و کیفیت یادگیری دانشجو را در اختیار استاد قرار دهد. در این صورت فهرستی از فعالیت‌های دانشجو در طول نیمسال که می‌تواند برای نمره نهایی مورد ارزیابی قرار بگیرد به شرح زیر خواهد بود:

حضور و فعالیت در کلاس به ویژه مشارکت در بحث‌ها و پرسش و پاسخ‌های کلاسی

حل تمرین‌های کلاسی و ارائه به موقع آنها

پروژه پژوهشی نیمسال (مشروط به این که قابلیت اجرا در شرایط ویژه کنونی را داشته باشد)

ارزیابی شفاهی، شامل پرسش و پاسخ در طول و در پایان نیمسال، به صورت جداگانه برای هر دانشجو

۵- در دوره کارشناسی که تعداد دانشجویان هر درس نسبتاً زیاد هستند برگزاری آزمون‌های چندگزینه ای غیرحضوری در قالب پروتکل مشخص که به امنیت آزمون در آن توجه شده باشد، قابل بررسی است. روشن است که این روش آزمون با ریسک مداخله‌های غیرقابل کنترل همراه است و از این رو باید به عنوان یک گزینه در کنار سایر گزینه‌ها برای سنجش آموخته‌های دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد.

 

CONFERENCE 2020: RAPID CITIES - RESPONSIVE ARCHITECTURES

CONFERENCE 2020: RAPID CITIES - RESPONSIVE ARCHITECTURES

A conference examining design, planning and construction in the modern world

ORGANIZERS: Routledge, AMPS, American University in Dubai


Visit: EXPO 2020 Dubai

Place: American University in Dubai
Dates: 22-24 November, 2020
Abstracts: 30th June 2020 (Round One) | 01st October 2020 (Round Two)
https://architecturemps.com/dubai-2020/

The backdrop to this conference is EXPO 2020 Dubai. Using the themes of the EXPO as the theoretical starting point for an examination of contemporary design and construction, this conference welcomes participants from a range of fields.

DISCIPLINES:

Urban Design | Architecture | Construction | Sustainability | Engineering | Housing | Public Health | Sociology | Transport | Business | Technology | History and Culture.

THEMES:

Urbanization, Global Cities, Spectacle architecture, Construction Prefabrication, Computational design, BIM, Affordable Housing, Right to the City, Resilience, Climate-responsive architecture, Heritage, Tourism, Real Estate and Development, Transportation, the Smart city and more.

PUBLISHERS: Routledge | UCL Press | Cambridge Scholars Publishing | Vernon Press | Libri Publishing | Intellect Books

FORMATS: In-person, pre-recorded presentations, skype, written papers.

-

Submit to the Dubai 2020 CONFERENCE:

https://architecturemps.com/dubai-2020/

-

While at the conference, we encourage all delegates to visit EXPO 2020 Dubai.

-

Full Conference Call:

In 1975 the World EXPO opened in Okinawa, Japan. Its centerpiece was 'Aquapolis', a floating city designed by the leading 'metabolist' architect Kiyonori Kikutake. By the time it closed one year later, Reyner Banham had published Megastructure: Urban Futures of the Recent Past. Paul Virilio had also coined the term dromology to explain the impact of speed and technology on contemporary culture. For all, speed and technology were not only central to architectural and urban design, but also the mediated culture of spectacle around them. The debates they instigated were not one dimensional however. Virilio's interest in technology was matched by concerns for social justice. Banham's focus on megastructures was nuanced by ideas on responsive environments. Kikutake's interest in 'spectacle' was tied to an interest in ecology as manifest in the 1975 EXPO itself.

The event that this conference aligns with, EXPO 2020, addresses the dichotomies found in the work of these theorists. For many, the phenomenon of the EXPO is the epitome of contemporary fast-paced design and development. Commercially driven, built at break neck speed, led by star architects and premised on instant urban planning. EXPO 2020 has all these traits. However, it also presents itself as responsive to social and environmental concerns. It is powered by solar arrays, recycles wastewater and monitors its carbon footprint. It touts its long term plan for housing and mixed-use development post EXPO. It is themed around opportunity, mobility and sustainability. As with the city of Dubai itself (the poster-child of rapid development in the Gulf), EXPO 2020 is the perfect backdrop to this conference.

Rapid Cities – Responsive Architectures seeks to examine the dialectic, tensions, problems and possibilities of architecture and urbanism as technologically imbued, fast-paced commercial exercises. Can the design and construction of the built environment be fully profit-driven, remain responsive to climate and cultural heritage? Is spectacle architecture consistent with vernacular design, accessible transport and best practice construction? How do rapidly planned cities ensure social integration, urban health and produce affordable housing? Is it the role of the design and construction industries to respond to these issues at all? Should we embrace speed and technology as motors of design, construction and development as ends in themselves? If we do, what are the advantages and likely results? What does the history of these issues tell us about future trends?

https://architecturemps.com/dubai-2020/

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس